کد خبر : 1613809 | 04 خرداد 1398 ساعت 18:47 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

جای خالی حجازی در مراسم یابود حجازی

جمعیت چشمگیر حاضر در مراسم یادبود ناصر حجازی غافلگیرکننده ترین نکته این رویداد بود.

جای خالی حجازی در مراسم یابود حجازی

 به گزارش "ورزش سه "، هر ساله در روز سوم خرداد  قطعه یک نام آوران بهشت زهرا میعاد گاه عاشقانی است که از هر گوشه از ایران  رنج سفر را به جان می خرند  تا خود را به مزار بزرگی  برسانند که کمتر از یک دهه پس از مرگ برای آنها معنایی بیش از فوتبال و روزهای پیروزی و شکست دارد .


سوم خرداد 1398 با تمام سالگردهای ناصر تفاوتی بارز داشت ؛تفاوتی که می شد آن رااز  ازدحام متروی بهشت زهرا حس کرد.  در همه لحظاتی که راننده های تاکسی مترو تا بهشت زهرا، فاصله ای بسیار کوتاه را مبلغی گزاف از مسافرشان می گرفتند تا بیشترین نفع را از این ازدحام برده باشند .


 قبل از ورود می شد از همان دور بنرهای بلند حجازی را در قطعه نام آوران بهشت زهرا مشاهد کرد و جمعیتی که هر لحظه بر تعدادشان اضافه می شد .این مراسمی بود با کمترین تدارک و به همین دلیل مردم دور سنگ مزار حجازی حلقه زده اند تا جایی که دو چادری که برای مهمانان تدارک دیده شده است محل نشستن افرادی است که فقط نشسته اند و هیچ دیدی به سنگ قبر ندارند .

 

1408405

 


در حلقه اول می شود امیرحسین فتحی وعلی خطیر را از مسئولان ارشد باشگاه استقلال دید و در طرف دیگر می توان خانواده حجازی را مشاهده کرد که روی صندلی نشسته اند .ازدحام جمعیت هر لحظه بیشتر می شود  تا جایی که وقتی صدای آمدن کریمی را می شنویم باور نمی کنیم  که او چطور می خواهد خود را به حلقه اول برساند. او خود را درمیان فشار بی حد و حصر طرفداران به ناصر می رساند تا باز هم ثابت کند محبوبیتش را فرای فوتبالش به دست آورده است . هواداران که از ورود او به شدت خوشحالند در این لحظه بلندتر ازهر شعاری فریاد زدند  :« حجازی ، کریمی دو اسطوره ملی» بعد از او کم کم مهمانان دیگری مثل علی پورحیدری ،رضا رجبی،  اصغر حاجیلو  پرویز مظلومی ، حسین فرکی ، کاظم اولیایی ،حسین ترابپور،امیرحسین صادقی و...  خودشان را به  این مراسم رساندند  اما جالب  آن که  از تمام 30 بازیکن حال حاضر استقلال تنها 2 بازیکن در این مراسم حاضر شدند و از دیگر بازیکنان استقلال وعلی الخصوص فرهاد مجیدی خبری نشد .


طرفداران حجازی با البسه ای سفید که عکس حجازی  درآن نقش بسته بود پشت سرهم شعرمی خواندند اما این در حالی بود  که جز چهار تا پنج نفر این اشعار را بلد نبودند . بیشتر توجهات مردم طبق معمول این نوع مراسم  در ایران معطوف به گرفتن عکس و فیلم بود.


 اما نکته تاریک این سالگرد درگیری های شدیدی بود که در اواخر این مراسم بین هواداران استقلال رخ داد و حدود نیم ساعت هم این کش مکش ها به شدید ترین  وجه خود ادامه پیدا کرد.  در آخرین ساعات این مراسم در حالی که سالگرد رو به اتمام بود  یکی از بازیکنان  اسبق تیم ملی و استقلال  خود را به مراسم رساند اما بعد از دقایقی از ورود او درگیری شدیدی بین لیدرهای استقلال در همان محل رخ داد تا همه نگاه ها به سمت آنها برگردد. این درگیری هایی که تمامی نداشت به حدی بود که با دخالت های رییس کانون هواداران و یکی از لیدرهای قدیمی به اتمام رسید.

 

1408404

 


شاید با حضور در این مراسم  می شد یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت استقلال در چند سال اخیر را به چشم دید:نبود صمیمیت لازم بین تمامی اعضای این تیم از بازیکنان گرفته تا پیشکسوتان و مسوولان و هواداران.سردی این روابط به حدی رسیده است  که شاید تنها راه علاج وجود  یک حجازی و یا یک پورحیدری است که بتواند دوباره اعضای این  تیم را دور یک میز جمع کند  جمع کند و به آنها بفهماند که تا  به هم به چشم یک اعضای خانواده ننگرند ، مسیر افتخار دورتر و سخت تر خواهد بود.  


کیاوش عزیزی

دیدگاه‌ها