کد خبر : 1616097 | 16 خرداد 1398 ساعت 21:33 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

وکیلش دو هفته زمان داده، آنوقت می گویند او رفتنی است

واکنش عرب به عقد قرارداد برانکو با الاهلی عربستان

مدیرعامل پرسپولیس توضیحاتی را درباره شایعات درباره جدایی برانکو و برخی مسائل دیگر ارائه کرد.

واکنش عرب به عقد قرارداد برانکو با الاهلی عربستان

به گزارش "ورزش سه"، بحث جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس به دلیل پرداخت نشدن مطالبات مالی اش داغ شده است؛ در این خصوص حتی برخی رسانه های عربی خبر از عقد قرارداد برانکو با یک باشگاه عربستانی نیز داده اند اما هنوز خبر رسمی در این باره در دست نیست. با این وجود مدیرعامل پرسپولیس نگرانی ای بابت این مساله ندارد.


ایرج عرب در گفت و گو با رادیو ورزش درباره وضعیت برانکو ایوانکوویچ عنوان کرد: صبح روزی که برانکو به کرواسی رفت، جلسه‌ای با او درباره مسائل آینده باشگاه و لیست بازیکنان برای فصل آینده داشتیم. برانکو لیست بازیکنان مورد نظرش را به ما ارائه داد و درباره مطالباتش با امور مالی باشگاه صحبت کرد. او عدد قطعی طلبش را پذیرفت و باشگاه هم بحثی در این باره نداشت. قرار شد مطالبات برانکو در چند روز آینده به صورت حضوری پرداخت یا به حسابش واریز کنیم.


وی درباره خبر توافق با برانکو با برخی تیم های دیگر تاکید کرد: پس از رفتن برانکو، مسائل حاشیه‌ای مطرح شد. وکیل او نامه‌ای به باشگاه ارسال کرد که ما باید مطالبات برانکو را ظرف دو هفته پرداخت کنیم. وقتی وکیلش چنین حرفی زده، نمی‌توان به شایعات توجه کرد. وقتی دو هفته فرصت هست، امکان ندارد که می‌گویند 10 روز دیگر برانکو با باشگاه دیگر قرارداد می‌بندد. بر اساس وعده دو هفته‌ای وکیل برانکو تلاش می‌کنیم بخش عمده مطالبات را پرداخت کنیم.


مدیرعامل پرسپولیس همچنین گفت: مشکلات مالی را نباید کتمان کرد. ما قراردادها را ابتدای فصل با دلار چهار هزار تومانی بستیم، اما دلار الان 15 هزار تومان است. مثلاً اگر 800 هزار یورو در آن زمان سه میلیارد و دویست میلیون تومان تومان باشد، الان خیلی افزایش یافته است.


مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه عدم پرداخت‌ها ناشی از سهل‌انگاری نیست، خاطرنشان کرد: باید به تعهدات‌مان پایبند باشیم، اما اگر خللی ایجاد می‌شود، به خاطر این است که درآمد حاصل از اسپانسر از قبل بسته شده و ما تلاش خود را می‌کنیم. در سه روز تعطیلی، تمام تلاش خود را می‌کنم و روزی 100 تلفن جواب می‌دهم. شاید سهل‌انگاری بخشی از آن باشد، اما عمده مسئله، مشکلات اقتصادی، درآمد ثابت و هزینه‌های رو به افزایش وحشتناک است.


عرب در مورد استعفایش از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: استعفا به این معنا نبود. مسائل مالی و حاشیه‌ای به باشگاه فشار می‌آورد و با وزیر ورزش و جوانان درباره این فشارها صحبت کردم. او گفت که باید با قدرت به کارم ادامه دهم و من هم همین تصمیم را گرفتم. این صحبت‌ها بیشتر حاشیه‌سازی بود تا اینکه واقعی باشد.


وی درباره نقش کانون هواداران در حاشیه‌های اخیر فوتبال ایران گفت: نباید روی کانون هواداران تا این حد مانور دهیم. این کانون باید وظیفه جزئی مانند ساختن و هماهنگ کردن شعارها را داشته باشد. باید اصولی چون شماره‌گذاری صندلی‌ها، نصب دوربین‌ها و کنترل الکترونیکی بلیت‌ها در ورزشگاه را استانداردسازی کنیم، اما این زیرساخت را نداریم و به کانون هواداران نقش خیلی بالاتر می‌دهیم. به هر کسی که این وظیفه را بدهید، چنین مشکلاتی ایجاد می‌شود.


او در بخش دیگری از حرف هایش اظهار داشت: افراد حاضر در ورزشگاه باید مشخص باشند. نباید 50 تا 100 هزار فرد ناشناخته و غیرکنترل‌شده وارد ورزشگاه کنید و توقع داشته باشید اعضای کانون هواداران، جمعیت را کنترل کند. این کار نادرستی است که اختیار امنیت را به یک نفر بدهید و اینکه آن یک نفر فکر کند می‌تواند امنیت را ایجاد کند یا آن را به‌هم بزند. در این صورت کار از دست شما خارج است. این نقش باید کمتر باشد و باید زیرساخت‌ها را درست کنیم.


عرب درباره برنامه باشگاه پرسپولیس برای کانون هواداران باشگاه گفت: این کانون با ما هماهنگی دارد. اینکه برخی می‌گویند فضای مجازی ما تحت نظارت کانون هواداران است، یک اشتباه است. برای فصل آینده تلاش می‌کنیم شرایط بهتری برای کانون هواداران در نظر بگیریم و ایرادات را برطرف کنیم، اما تا زیرساخت‌ها درست نشود، همین مشکلات پابرجا می‌ماند.


وی درباره حاشیه‌های فینال جام حذفی خاطرنشان کرد: در ایجاد یک درگیری، علت و معلول داریم که باید به علت‌ها بپردازیم. بررسی این موضوع بسیار ساده است و نیاز به کارشناسی و تحلیل ندارد. همه می‌دانند که پرسپولیس قطعاً پرطرفدار است و باید این را در نظر می‌گرفتیم که پرسپولیس هواداران زیادی در خوزستان و استان‌های همجوار دارد. باید ورزشگاه متناسبی برای فینال در نظر گرفته می‌شد که نشد.


مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه افزود: جایگاه داماش به‌عنوان حق مسلم این باشگاه باید خالی می‌بود. باید تعداد هواداران احتمالی این تیم که به ورزشگاه می‌آمدند، پیش‌بینی می‌شد. تعداد کل تماشاگران داماش به 200 نفر نمی‌رسید. این اتفاقات به خاطر در نظر نگرفتن ورزشگاهی با گنجایش لازم و خالی نگه نداشتن جایگاه هواداران داماش رخ داد. گفتند قبلاً ورزشگاه بسیار پیشرفته امام رضا (ع) مشهد را برای فینال در نظر گرفته‌اند که کار خوبی بود.


عرب افزود: ورزشگاه فولاد استاندارد است، اما نه منتاسب با شرایط بومی ما، بلکه متناسب با فوتبال اروپا که فاصله کمی میان زمین و تماشاگران وجود دارد. دیدیم که 10، 20 جیمی جامپ در بازی فینال به زمین آمد. در این صورت شما چقدر می‌توانید نیرو بچینید؟ 70 درصد امنیت ورزشگاه آزادی به ساختار این ورزشگاه مرتبط است. می‌توانید 80 هزار نفر را در آزادی در طول 20 دقیقه تخلیه کنید. پارکینگ‌ها، راه‌های ورود و خروج بسیار خوبی در ورزشگاه آزادی وجود دارد. نیروهای امنیتی باید بخش کوچکی از تأمین امنیت را در دست داشته باشند، نه کل کار را.

دیدگاه‌ها