کد خبر : 1563874 | 04 آبان 1397 ساعت 12:39 | 13.5K بازدید | 0 دیدگاه

از کومان تا سید حسین و از علی کریمی تا شهباز 

باانگیزه ترین های بازی بزرگ روز؛ جدال شیر و ببر

این روزها که تیتر روزنامه های ورزشی ، سیاسی و اجتماعی به رنگ سرخ در آمده وهمه جا صحبت ازبرانکو و شاگردانش است، این دو تیم مدعی می خواهند توجهات را به سمت خود معطوف کنند و برای تحقق این مهم چاره ای جز برد ندارند .

باانگیزه ترین های بازی بزرگ روز؛ جدال شیر و ببر

به گزارش "ورزش سه" دو تیم استقلال تهران وسپاهان اصفهان در حالی امروز به مصاف هم می روند که خوب می دانند این بازی یکی از آن دیدارهای 6 امتیازی فصل است. این دو تیم ریشه دار لیگ، در حال حاضر روزهای خوبی را سپری می کنند و این موضوع می تواند ما را به دیدن یک فوتبال ناب ایرانی امیدوار کند؛ چرا که همیشه  جدال‌های دو تیم اصفهانی و تیم های استقلال و پرسپولیس از آن جهت که حساسیت های کاذب دربی را ندارد،معمولا بازی‌های خوبی از آب درآمده است.


در ترکیب هر دو تیم به اندازه کافی، مهره های تعیین کننده وجود دارد و دست مربیان برای اجرای اهداف تاکتیکی مورد نظرشان به هیچ وجه خالی نیست. از این رو دو مربی نمی‌توانند از این حیث گلایه ای داشته باشند.امروز این دیدار در حالی برگزار می شود که بعضی از بازیکنان احتمالی درون زمین از جهاتی انگیزه های بیشتری نسبت به دیگر بازیکنان دارند که در زیر به آنها اشاره می کنیم:


سید حسین حسینی


واکنش بی نظیر او در دقایق تلف شده دیدار گذشته برابر سایپا ،دوباره روحیه از دست رفته اش را به او برگرداند. حسینی باید قبل از شفر ،مدیون کارلوس کی روشی باشد که او را بدون حتی یک دقیقه حضور در زمین ،به تیم ملی دعوت کرد و نگذاشت این دروازه‌بان آینده‌دار استقلال مأیوس شود. حالا با بازگشت به درون دروازه می خواهد هر طور که شده است، جایگاهش را در ترکیب ثابت تیم تثبیت کند و می داند با بسته نگه داشتن  دروازه اش ، می تواند حضور دربازی بعد را هم از جهاتی تضمین کند. پس امروز درعین حال که گمان می رود بازوبند کاپیتانی به او سپرده شود ، تمام سعی خود را می کند تا با یک نمایش قابل قبول، نگاه همه را به خود معطوف کند .حتی تصور کلین شیت در مقابل قوی ترین خط لیگ برتر آن هم با 20 گل زده ،شیرین است؛ چه برسد به اینکه این امر محقق شود.

 


محمد دانشگر


عکس العمل بازیکنان بعد از به ثمر رساندن گل هفته پیش وی در برابر سایپا ،کافی بود تا بدانیم دانشگر تا قبل از آن چه روزهای سختی را پشت سر گذاشته بود وشاید اگر او به تیم دیگری غیر از تیم سابقش گلزنی کرده بود، شاهد فریادهایی بودیم که اتفاقا آن روز، جورش را هم‌بازی‌هایش کشیدند. محمد دانشگر حالا با غیبت پژمان منتظری، بار دیگر در دیداری حساس، وظیفه ای خطیر بر دوش خود حس می کند. به احتمال زیاد دانشگر مامور مهار مستقیم  آماده ترین مهاجم لیگ، یعنی استنلی کیروش است .یک لحظه غفلت از این مهاجم خطرناک  می تواند بار دیگر او را به نیمکت تبعید کند .مدافعین شاخص استقلال در سال های گذشته همواره خودشان را در این روزها ثابت نموده اند وامروز یکی از آن روزهای ویژه است که محمد دانشگر باید قدرش را بداند.

 

 

علی کریمی


پس از ورود امیر قلعه نوعی به باشگاه سپاهان، کمتر کسی به ذهنش خطور می کرد که به همین سادگی از نام علی کریمی، ملی پوش با تجربه سپاهان  بگذرد و این امر برای استقلالی که در آن پست، امید ابراهیمیش را از دست داده بود، بهترین خبر ممکن بود.امیر قلعه نوعی مهدی کیانی را با خود به سپاهان آورد تا تلویحا به او بگوید در تیمش جایی ندارد. حالا علی کریمی انگیزه های فراوانی را با خود به زمین می آورد تا ثابت کند که  امیر خان در مورد وی مرتکب اشتباه بزرگی شده است، در عین حالی که کریمی بعد از دیدار رفت مقابل السد قطر، یکی از سه بازیکن برتر استقلال بوده است و امروز روزی برای اثبات این کیفیت است. 

 

1341809


مرتضی تبریزی


 خواه ناخواه، تصاویری که از مرتضی تبریزی به یاد می آوریم ، با لباس سفید و سبز ذوب آهن اصفهان  است . به هر حال او زمانی کاپیتان این تیم بوده و هنوز سپاهان برایش یک امتیاز ویژه محسوب می شود.او می تواند با درخشش در این دیدار تماشاگران دو تیم استقلال و ذوب آهن را به وجد بیاورد. او فوتبالش را مدیون تیم ذوب آهن است و هرگز نمی خواهد این فرصت حساس را از دست بدهد.از آخرین گل او برای استقلال، روزهای زیادی می گذرد و تبریزی اگر می خواهد با رقبایش در تیم ملی مبارزه کند، باید گلزنی را از همین بازی شروع کند و قافیه را به همین راحتی نبازد .به نظر می رسد او دیگر از پوشیدن لباس تیم ملی ناامید شده است  که امیدواریم اینطور نباشد.مرتضی تبریزی باید بداند، گل زدن در تیمهای استقلال وپرسپولیس با دیگر تیم های لیگ تفاوتی بسیار و همچنین نمود بیشتری دارد.

 

 

پیام نیازمند


دروازه‌بان خوش استایل  1.93 متری اهل فردیس البرز  که امروز می تواند بیش از گذشته  نامش را در فونبال کشور  سر زبان ها بیندازد. دروازه‌بانی که فصل پیش در پیکان نام خود را مطرح کرد تا  اکنون سنگربان تیمی باشد که یکی از مدعیان جدی قهرمانی محسوب می شود.تمام خوبی‌هایش در یک طرف ترازو و بازی امروزش در طرف دیگر قرار دارد. همه منتظر هستند تا کیفیت پیام  را در یک دیدار حساس وشبه دربی بسنجند.پیام نیازمند  23ساله حتی  می تواند یکی از مسافرین امارات باشد؛ به شرطی که این روزها را غنیمت بشمارد.

 

1347907

 

سجاد شهباز زاده


در حالی  که امید داشتیم که به یکی از بازیکنان محبوب استقلال تبدیل شود ،با انتقالی عجیب، عطای حضور در استقلال را به لقایش بخشید و به لیگ ترکیه منتقل شد . پس از رفتنش، آن قدر به او فشار آوردند که در مصاحبه ای  دلایل عدم موفقیتش در ترکیه را درخواست های بی شمار استقلالی ها برای بازگشت به این تیم عنوان نمود و معتقد بود این مسئله باعث عدم تمرکزش در تیم جدید شده است. به هر حال او بازگشت ؛ اما نشانی دیگر از آن چپ پای سابق باقی نمانده بود.اما امروز او در حالی به آزادی قدم می گذارد که به عنوان مهره ثابت سپاهان روزهای خوبی را تجربه می کند و می خواهد به کسانی که فکر می کردند او تنها یک جرقه بود، ثابت کند که سجاد شهباز زاده هنوز همان مهاجم خطرناک همیشگی است.عکس العمل های او بعد از گلزنی می تواند جذاب باشد ،البته احتمال می رود هیچ واکنش خوشحالی بعد از گل خود نشان ندهد؛ چون رابطه خوبی همیشه با تماشاگران استقلال داشته است.

 

1330760


ولادیمیر کومان 


امیر قلعه نوعی در طول دوران مربی گری‌اش  ثابت کرده که کمتر در انتخاب بازیکن خارجی دچار اشتباه می شود. از عماد رضا گرفته تا  ابراهیم توره،فابیو جانواریو، و حالا اینبار ولادیمیر کومان جونیور مجار،  که رفته رفته جایش را در ترکیب سپاهان پیدا کرده ونشان داده است که بازیکن خوبی به شمار می رود . این بازی حکم رونمایی از آخرین خرید خارجی قلعه نوعی هم محسوب می شود و این هافبک 29 ساله سپاهان باید برای اولین بار حضور در آزادی را تجربه کند تا بتوانیم قضاوت بهتری نسبت به او داشته باشیم . قدر مسلم، او خود به این امر واقف است و امروز بهترین فرصت برای اوست تا کلاس فوتبالش را به رخ بکشاند.کومان جونیور که سابقه بازی در تیم سامپدوریا را نیز دارد به درک متقابلی از مهدی کیانی رسیده است که میتواند برای هر تیمی دردسر ساز باشد .

 

1326251

 

بختیار رحمانی


شاه ماهی نقل و انتقال استقلال در  فصل 95_96 که با ورودش یک راس گوسفند به پایش قربانی کردند؛ اما گویا کافی نبود و او سرانجام با پس دادن مبلغی  که از باشگاه دریافت نموده بود ،به نوعی مهرش را حلال  وجانش را آزاد کرد. چه خواب های خوشی که برای او در استقلال ندیدند. در هر بازی از او انتظار2 پاس گل داشتند و او مرد تحمل این فشار سنگین نبود. بعد از هر بازی، مبلغ قراردادش را مثل پتک بر سرش می کوبیدند که در نهایت منجر به ترک کردن استقلال به تلخ ترین شکل ممکن شد . این را هم باید اضافه کنیم که درخشش سروش رفیعی در تیم رقیب بر افزایش فشار به روی او بی تاثیر نبود و حالا قلعه نوعی می خواهد به نوعی با خرید او به سپاهان، فوتبالش را احیا کند؛ اما بختیار هنوز اثری از آن بختیار فولاد  ندارد؛  اما بعید نیست قلعه نوعی  او را امروز در ترکیب تیم قرار بدهد که در این صورت بدون شک با انگیزه ترین فرد  داخل زمین است.  باید منتظر بمانیم تا ترکیب سپاهان  اعلام شود وببینیم آیا کادر فنی سپاهان به بختیار اعتماد خواهد کرد؟ 

 

1330895

 

 به هر حال این دیدار راس ساعت16:45 دقیقه به داوری آقای کرمانشاهی آغاز خواهد شد  که امیدواریم بدور از هر گونه تنشی، شاهد یک فوتبال قابل قبول از هر دو تیم عنوان دار لیگ باشیم .

دیدگاه‌ها