کد خبر : 1557462 | 07 مهر 1397 ساعت 13:13 | 7.5K بازدید | 0 دیدگاه

حمایت کامل دولت بریتانیا برای کسب میزبانی جام جهانی

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا تایید کرد که دولت، از کسب میزبانی جام جهانی برای بریتانیا و جمهوری ایرلند، کاملا حمایت خواهد کرد.

حمایت کامل دولت بریتانیا برای کسب میزبانی جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، نخست وزیر بریتانیا، تصمیم گیرنده اصلی درباره اقدام برای کسب میزبانی جام جهانی خواهد بود. در حال حاضر اتحادیه فوتبال انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند، تصمیم گرفته اند که برای کسب میزبانی جام جهانی اقدام کنند. لندن، گلاسکو و دابلین، شهرهایی هستند که 15 بازی یورو 2020 که در سراسر اروپا برگزار خواهد شد را میزبانی خواهند کرد و نیمه نهایی و فینال رقابت ها نیز در استادیوم ومبلی برگزار خواهد شد.

 

 

1340849

 

 

حال ترزا می تایید کرد که از تلاش اتحادیه های فوتبال برای کسب میزبانی جام جهانی نیز حمایت خواهد کرد.

 

او گفت:" با شور و هیجانی که جام جهانی تابستانی ایجاد کرد، اتحادیه فوتبال انگلیس با اتحادیه فوتبال اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند در تلاش هستند که راهی برای کسب میزبانی جام جهانی 2030 پیدا کند. البته تصمیم گیری در این رابطه مربوط به اتحادیه های فوتبال است ولی اگر آنها بخواهند تصمیم بگیرند و برای این موضوع اقدام کنند، می‌توانند روی حمایت کامل دولت حساب باز کنند."

 

انگلیس میزبان جام جهانی 1966 بود و در همان سال نیز به قهرمانی رقابت ها رسید و برای میزبانی سال 2018 نیز تلاش کرد ولی راه به جایی نبرد. بزرگترین رقابتی که پس از جام جهانی 1966 در بریتانیا برگزار شد، یورو 96 بود که البته تنها در کشور انگلیس برگزار شد.

دیدگاه‌ها