کد خبر : 1553725 | 23 شهریور 1397 ساعت 19:13 | 19.8K بازدید | 0 دیدگاه

روز تلخ ورزشگاه پیر انزلی

ملوان صفر- سپیدرود ۱؛ السنگیلانو!

شاگردان علی کریمی با کسب برتری مقابل ملوان بندرانزلی علاوه بر صعود به مرحله بعدی جام حذفی طلسم 33 ساله را شکستند.

ملوان صفر- سپیدرود ۱؛ السنگیلانو!

به گزارش "ورزش‌سه"،  از ساعت 16:30 امروز تیم سپیدرود رشت در چهارچوب رقابت‌های جام حذفی در انزلی مقابل ملوان قرار گرفت و با تک گل محمد غلامی که از روی نقطه پنالتی در دقیقه 56 به دست آمد، رقیب دیرینه خود را شکست داد و به مرحله یک هشتم مسابقات راه یافت.


این دیدار از ابتدا بسیاری داغ و تماشایی شروع شد به طوریکه تا دقیقه 9، سه موقعیت بر روی دروازه‌ها ایجاد شد و اما در ادامه هر دو تیم با محافظه کاری به کار خود ادامه دادند و بازی بیشتر در میانه میدان جریان داشت. اما در دقیقه 43 با خطای میثم تهیدست بر روی بازیکن ملوان و خشم طرفداران این تیم جنجال تازه‌ای در بازی رخ داد. انزلی‌چی‌ها که بسیار عصبانی بودند با پرتاب سنگ، سر بازیکن سپیدرود را شکستند و خراش کوچکی بر روی دست حسین زرگر ایجاد کردند و همین اتفاق باعث شد علی کریمی تنها یک دقیقه مانده به پایان نیمه اول، تیمش را از زمین مسابقه بیرون بکشد. در نهایت هم با تاخیر 15 دقیقه نیمه اول ادامه پیدا کرد.


با شروع نیمه دوم ملوانی‌ها که دوست داشتند پیروزی شیرینی را در خانه به دست آورند حملات زیادی را بر روی دروازه سپیدرود انجام دادند که سرانجامی نداشت. اما در ادامه پوریا غلامی با اشتباه بچگانه خود توپ را در اختیار محمد غلامی گذاشت و این مهاجم با تجربه هم توانست یک ضربه پنالتی به دست آورد. در نهایت هم خودش این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد تا تک گل مسابقه این گونه رقم بخورد.
پس از دریافت گل شاگردان پورغلامی که دوست نداشتند از مسابقات حذف شوند، حملات زیادی را بر روی دروازه سپیدرود انجام دادند که همه آن‌ها با درخشش ملکی و خط دفاع سپیدرود دفع شد و این تیم رشتی به پیروزی شیرینی مقابل حریف دیرینه خود دست یافت.


مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، ساعت: 16:30، تاریخ: 23/6/97
ورزشگاه: تختی انزلی
داور: حسین زرگر
کمک‌ها: تورج عیوض‌محمدی، علی دودانگه، وحید صالحی
ناظر: زاهد بحرینی


کارت زرد:
میلاد  کمندانی (دقیقه 41)
میثم تهیدست (دقیقه 45)
بابک مرادی (دقیقه 76)


ملوان بندرانزلی:
حجت صدقی، سعید سالارزاده، امیرمهدی باغملکی، وحید حیدریه، پوریا غلامی، محمد پوررحمت‌الله (70- شهاب زندی)، میلاد کمندانی، حافظ یعقوبی (88- میلاد احمدی)، یزدان عباسیان، محمد حسین‌پور و بابک مرادی
سرمربی: فرهاد پورغلامی

 


سپیدرود رشت:
کوروش ملکی، میثم تهیدست، میلاد شیخ سلیمانی، میلاد قربان زاده، امین جوادی مقدم، علی عزتی، محمدرضا مهدوی، حسین ابراهیمی (72- یعقوب کریمی)، پویا نزهتی (70- حسین شنانی)، مهرداد بایرامی و محمد غلامی (95-  امین منوچهری)
سرمربی علی کریمی

 


شرح گل: (سپیدرود 1-0 ملوان)
دقیقه 56: با اشتباه پوریا غلامی، محمد غلامی صاحب موقعیتی درون محوطه جریمه ملوان شد و در ادامه با خطای حجت صدقی متوقف شد که پنالتی عجیبی برای شاگردان کریمی به دست آمد و محمد غلامی پشت این توپ ایستاد و با ضربه‌ای دقیق گل اول را برای سپیدرود به ارمغان آورد.

 

 

 

دقایق حساس:
دقیقه 3: شوت خطرناک یزدان عباسیان را کوروش ملکی به کرنر فرستاد.
دقیقه 5: سپیدرود توسط حسین ابراهیمی از سمت راست زمین صاحب موقعیتی شد که توپ توسط مدافعان ملوان به کرنر فرستاده شد.
دقیقه 9: محمد نزهتی از پشت محوطه جریمه شوت سنگینی را به سمت دروازه شلیک کرد که در اختیار حجت صدقی قرار گرفت.
دقیقه 22: سپیدرودی‌ها از سمت راست زمین صاحب ضربه کرنر شدند و در ادامه موقعیتی برای میلاد شیخ‌سلیمانی، مدافع پیش تاخته ملوان به دست آمد که ضربه پای چپ این بازیکن از کنار دروازه به شکل خطرناکی بیرون رفت.
دقیقه 47: شوت خطرناک پوریا غلامی از پشت محوطه جریمه در اختیار دروازه‌بان تیم سپیدرود قرار گرفت.
دقیقه 52: بابک مرادی در پشت محوطه سپیدرود رشت صاحب فرصتی برای شوت زنی شد که ضربه سنگین این بازیکن در اختیار کوروش ملکی قرار گرفت.
دقیقه 60: بابک مرادی از سمت راست دفاع سپیدرود نفوذی را به محوطه جریمه انجام و با ارسال پاس میلاد کمندانی را صاحب موقعیتی کرد که شوت این بازیکن از محوطه شش قدم را کوروش ملکی به کرنر فرستاد.
دقیقه 64: ضربه سر خطرناک بازیکنان ملوان از داخل محوطه جریمه را کوروش ملکی به نوک انگشتان خود به کرنر فرستاد.
دقیقه 74: میلاد کمندانی با اشتباه مدافعان سپیدرود با کوروش ملکی تک به تک شد که شوت این بازیکن با بی دقتی از بالای دروازه کوروش ملکی بیرون رفت.

 

 

حاشیه:
*تعداد زیادی از هواداران تیم سپیدرود رشت با 10 دستگاه اتوبوس تهیه شده توسط باشگاه خود را به انزلی رسانده و شاگردان کریمی را تشویق کردند.
*طرفداران هر دو تیم به شدت علیه یکدیگر شعار داده و الفاظی را علیه یکدیگر مطرح می‌کنند.
*طرفداران هر دو تیم به هنگام ورود بازیکنان به شدت آن‌ها را تشویق کردند.
*قبل از شروع مسابقه فرهاد پورغلامی به رسم مهمان نوازی به سمت علی کریمی رفت و دسته گلی به وی تقدیم کرد.
*نیمه اول مسابقه این دو تیم به دلیل پرتاب سنگ از سوی بازیکنان ملوان و آسیب دیدن سر بازیکن سپیدرود و هم‌چنین داور مسابقه ناتمام ماند.
* محمد غلامی بعد از گشودن دروازه ملوان به واسطه حضور چند ساله‌اش در این تیم هیچ خوشحالی‌ای را انجام نداد.
* هواداران تیم با تشویق پژمان نوری به عملکرد تیم خود اعتراض کردند.

 

اتفاق ویژه:
سپیدرود رشت توانست با کسب برتری مقابل ملوان انتقام باخت سال گذشته در جام حذفی را از این تیم بگیرد و این گونه لحظات شیرینی را برای هواداران خود رقم بزند.

 


بهترین بازیکن:
کوروش ملکی (سپیدرود رشت): دروازه‌بان کردستانی تیم سپیدرود بعد از سه بازی نیمکت نشینی به ترکیب اصلی بازگشت و توانست با یک نمایش خود دروازه‌اش را مقابل ملوان بسته نگه دارد. این بازیکن به خصوص در نیمه دوم مسابقه سه موقعیت خوب ملوان را دفع کرد تا سهم عمده‌ای در کسب این پیروزی شیرین داشته باشد.

دیدگاه‌ها