کد خبر : 1608158 | 09 اردیبهشت 1398 ساعت 13:07 | 28.3K بازدید | 0 دیدگاه

اوزان المپیکی به سلطه وزنه برداران چینی درآمد

موفقیت باورنکردنی چین؛ زنگ خطر برای ایران

چینی‌ها در شرایطی قهرمان وزنه برداری آسیا شدند که یک اتفاق نشان از برنامه ریزی دقیق آنها برای المپیک دارد.

موفقیت باورنکردنی چین؛ زنگ خطر برای ایران

به گزارش  "ورزش سه"، روز گذشته مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در شرایطی به پایان رسید که ایران با اختلاف کمی در بخش امتیازی نسبت به چین در رده دوم قاره کهن ایستاد.


رضا بیرالوند در وزن ۱۰۲ کیلوگرم و علی داوودی در وزن ۱۰۹+ کیلوگرم تنها طلایی های ایران در این مسابقات بودند؛ اگرچه علی هاشمی در وزن ۱۰۹ کیلوگرم هم توانست در حرکت دوضرب به مدال طلا دست پیدا کند.


با بررسی نفرات برتر مسابقات به یک نکته جالب پی می بریم. اینکه چینی ها با یک برنامه ریزی دقیق در این رقابت ها فقط در اوزان المپیکی شرکت کردند و ۳ وزنی که غیرالمپیکی بوده، بدون حضور وزنه برداران این کشور برگزار شده است.


نکته جالب‌تر اینکه آنها از ۷ وزن المپیکی در ۶ وزن مدال طلا را بر گردن آویختند و فقط در فوق سنگین بود که علی داوودی از ایران توانست روی سکوی نخست بایستد.


خالی کردن اوزان غیرالمپیکی و سرمایه گذاری روی اوزان المپیکی نشان از برنامه ریزی دقیق چینی ها دارد که از همین حالا برای توکیو ۲۰۲۰ آماده می شوند.


این اتفاق یک زنگ خطر برای وزنه برداری ایران به شمار می رود که در اوزان المپیکی نتوانسته به نتایج خوبی برسد و فقط در فوق سنگین مثل همیشه در قاره کهن مدال طلا متعلق به ایران بود.


به نظر می رسد در فاصله حدود ۱۵ ماه تا المپیک ۲۰۲۰ و در شرایطی که فقط ۲ نماینده از وزنه برداری مردان ایران به توکیو اعزام می شوند، باید برنامه ریزی بهتری روی اوزان المپیکی صورت بگیرد.


در ۶۱ کیلوگرم مدال طلا و نقره متعلق به وزنه برداران چینی بود. در ۶۷ کیلوگرم نیز همین قصه ادامه دار بود و چن لیجون و فنگ لودونگ از چین توانستند مدال های طلا و نقره را بر گردن بیاویزند. در ۷۳ کیلوگرم هم شی ژیونگ و یوان چنگ فی از چین طلا و نقره را کسب کردند تا یک رکورد جالب به نام چینی ها ثبت شود.


در ۸۱ کیلوگرم لی دایین، در ۹۶ کیلوگرم تیان تائو و در ۱۰۹ کیلوگرم یانگ ژی از چین مدال های طلا را درو کردند. این نوار موفقیت در اوزان المپیکی فقط در دسته فوق سنگین توسط علی داوودی از ایران قطع شد.

دیدگاه‌ها