کد خبر : 1620166 | 05 تیر 1398 ساعت 17:31 | 2.5K بازدید | 0 دیدگاه

پاسخ ریوالدو به انتقادات فن خال از مسی

ستاره برزیلی سابق بارسلونا با اظهارنظر اخیر لوئیس فن خال در مورد مسی مخالف است.

پاسخ ریوالدو به انتقادات فن خال از مسی

به گزارش "ورزش سه" لوئیس فن خال، سرمربی هلندی سابق بارسلونا در مصاحبه ای جنجالی با ال پائیس به مسی تاخت و او را یکی از مقصرین اصلی ناکامی های چند ساله بارسا در لیگ قهرمانان دانست.

 

 

1414951

 

 

شاید کمتر کسی تصور می کرد که سرمربی سابق بارسا اینچنین علیه مسی مصاحبه کند. او در مورد اهمیت بازی تیمی و قدرت انفرادی فوق ستاره ها گفت:« به بارسا نگاه کنید. این تیم چند لیگ قهرمانان با بازیکنی که او را بهترین در تاریخ می دانند، برده است؟ به نیمار در پی اس جی نگاه کنید. او چند لیگ قهرمانان برای پی اس جی به ارمغان آورده؟ نیمار و مسی فوتبالیست هایی با خلاقیت های انفرادی هستند. هر دو از نگاه من بازیکنان خوبی هستند ولی نه بازیکنانی در خدمت تیم و بازی گروهی. در بازی گروهی هیچ بازیکنی مثل بازیکنان در خدمت تیم اهمیت ندارند.

معتقدم مسی باید از خود سوال کند که چطور ممکن است از سال 2015 نتوانسته با بارسا فاتح لیگ قهرمانان شود؟ من از مسی به عنوان یک بازیکن با خلاقیت های منحصر به فرد انفرادی خوشم می آید و آمارهای او نیز خارق العاده اند. بله؛ من از مسی خوشم می آید ولی چرا بارسا با او 5 سال است فاتح لیگ قهرمانان نشده است؟ چرا؟

او به عنوان کاپیتان باید از خود سوال کند که چرا بارسا در اروپا موفق نمی شود. بارسا یک تیم فوق العاده در اختیار دارد. چه کسی می تواند بگوید راکیتیچ، کوتینیو، آلبا، تراشتگن و یا ویدال بازیکنان بدی هستند؟ معتقدم مسی هم به نوبه خود مقصر ناکامی های بارسا در لیگ قهرمانان است و آنچه که در این چند سال بر سر بارسا در اروپا آمده است.»

 

 

1415387

 

 

ریوالدو ستاره برزیلی سابق بارسلونا که در زمان حضوش در این باشگاه، لوئیس فان خال هدایت آبی اناری ها را برعهده داشت، در پاسخ به اظهارات اخیر سرمربی هلندی گفتمسی، نیمار و رونالدو بازیکنانی هستند که تفاوت ها را رقم می زنند و این از قدرت درک مربیان خارج است که اینها چگونه می توانند کارهایی خارق العاده در زمین انجام دهند. خیلی از مربیان از چنین بازیکنانی خوش شان نمی آید. من 24 سال در فوتبال بودم و به خوبی می دانم که خیلی از مربیان، فوتبالیست هایی معمولی بودند یا اصلا فوتبال بازی نکرده اند. همان ها الان به عنوان مربی، بازی تیمی و گروهی را برای زیر سوال بردن بازیکنانی چون مسی و رونالدو بهانه می کنند.

اگر ستاره هایی چون پله، کرویف، مسی، کریس رونالدو، رونالدو نازاریو، نیمار، زیدان، روماریو، کاکا، زیکو و ... در تیم تان دارید، کارها برای تان ساده تر می شود ولی تضمینی برای قهرمانی نیست. اما اگر یک تیم بدون تاکتیک هم داشته باشید نیز قهرمان نخواهید شد. من ترجیح می دهم فوق ستاره ها را در تیمم داشته باشم چون به فوتبال زیبایی می بخشند و هواداران از تماشای بازی آنها لذت می برند. تیم همیشه در اولویت است ولی هر تیم بزرگی به بازیکنانی چون مسی و رونالدو نیاز دارد تا تفاوت ها را رقم بزنند.»

 

دیدگاه‌ها