کد خبر : 1614465 | 08 خرداد 1398 ساعت 11:58 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

درباره بازی حساس امروز؛ سپاهان و پرسپولیس

روز چهارشنبه اومد، روز خوشبختی من

امروز برای آن هایی که دنبال یک فوتبال پرهیجان و فوق العاده حساس می گشتند همان روز موعود است.

روز چهارشنبه اومد، روز خوشبختی من

به گزارش " ورزش سه" در یکی از حساس ترین دیدار های فصل، سپاهان و پرسپولیس به مصاف یک دیگر میروند تا تکلیف یک پای فینال از بین این دو غول فوتبال ایران مشخص شود. در این یادداشت به بررسی شرایط این دو تیم پیش از این دیدار میپردازیم و نگاه ویژه ای به این نبرد حساس خواهیم داشت .


یک دیدار همه چیز تمام:


در این سالها مخصوصا با آغاز لیگ برتر ، تقابل های سپاهان و پرسپولیس جزو یکی از جذاب ترین دیدار های فوتبال ما بشمار میرود که برای مخاطبین فوتبال و هواداران دو تیم گاهی بیش از یک نبرد جذاب محسوب میشود و خاطرات تلخ و شیرین فراوانی را برای آنها تداعی میکند و در کنار تمامی این اتفاقات حواشی به جذابیت آنها افزوده و گاها نیز باعث شده نمایش مطلوب از کار در نیاید مانند دیدار برگشت همین فصل .


از بسیاری از تقابل های این دو تیم میشود در این یادداشت حرف زد ولی هر هوادار را با حافظه تاریخی اش تنها میگذاریم چون این الکلاسیکوی ایرانی هر اتفاقی که فکرش را بکنید رقم زده و در دلش حوادث بسیاری را جای داده است .


اگر برای پرسپولیس ها در لیگ برتر گل دقیقه 96 بهترین و دراماتیک ترین اتفاق همراه با قهرمانی آنها محسوب میشود و باعث میشود آن دیدار به رخ هواداران سپاهان کشیده شود ، اما در جام حذفی برای طلایی پوشان خاطرات شیرین تری تداعی میشود. برد 4 بر 1 در نیمه نهایی معروف تهران که کریمی جمعه غم انگیزی را برای هواداران پرسپولیس رقم زد تا فینالی که با وداع تلخ مهدوی کیا همراه بود و فینالی که تکلیفش در ضربات پنالتی در اصفهان رقم خورد .


پرسپولیس نیز در این سالها در جام حذفی دو بار در مقابل سپاهان به برتری رسیده که یکی از آنها در آخر منجر به قهرمانی سرخ ها در این جام شد .


شطرنج سلاطین هت تریک :


امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان همیشه ارادت خود را به سرمربی پرسپولیس نشان داده و در پی این احترام متقابل ، باعث شده که از رابطه این دو با عنوان دوستانه یاد شود که یکی از دلایل روابط خوب این دو ، اتحاد در مقابل یک دشمن مشترک بود ! اما امیر قلعه خوب میداند که رفیق کرواتش بزرگترین رقیب او محسوب میشود که اگر برانکو پایش را دوباره به فوتبال ایران نمیگذاشت ؛ شاید الان او رکوردش را دست نیافتی تر میدید. حال که او لیگ را در سلطه مرد محبوب نیمکت سرخ ها میبیند و همین فصل شاهد تکرار قهرمانی پرسپولیس بوده برای جام حذفی نقشه هایی در سر میپروراند که این جام را به موزه افتخارات باشگاه سپاهان اضافه کند .


برانکو در این سالها در جام حذفی ناکام بوده و نتوانسته رویای هواداران پرسپولیس برای کسب دو گانه را محقق کند ، از طرفی قلعه نویی دو جام حذفی را با استقلال از اواخر و درادامه کار مربیان قبلی فتح کرده است وگرنه او هم آمار خوبی در جام حذفی ندارد.


ناکامی و خوشبختی در پایان 120 دقیقه ؟!


این دیدار به احتمال فراوان با احتیاط هر دو تیم همراه خواهد بود و یک گل روی روند بازی بسیار اثر گذار است و احتمال اینکه تکلیف در پایان با ضربات پنالتی مشخص شود بسیار زیاد است ، که در این بین علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند بسیار تاثیر گذار خواهند بود و دوئل دو دروازه بان تیم ملی بر جذابیت های این دیدار خواهد افزود .


این دو تیم که در مسابقات این فصل لیگ دو بار تقابلشان به تساوی انجامید ، در این دو دیدار مالکیت ، دقت پاس و شانس گل از آن پرسپولیس بود ، از قلعه نویی که همواره این ایراد گرفته میشود که تیمش به تنها تاکتیک سانتر متکی است ، ولی در این دو دیدار پرسپولیس از لحاظ تعداد سانتر نیز از سپاهان برتری داشت . اما سپاهان در نبردهای هوایی برتری را از آن خود کرده بود و تعداد خطاهای بیشتری از تیم پرسپولیس مرتکب شده بود که یکی از شگردهای قلعه نویی برای تخریب بازی حریف است .


در این دو دیدار مهره های دفاعی دو تیم از خوب های میدان محسوب میشدند که به خوبی مهاجمین زهر داری مثل علیپور و کی‌روش را مهار کردند ، سید جلال ، پورقاز و سیاوش یزدانی از بهترین های دو تیم در دو دیدار رفت و برگشت محسوب میشدند و در دیدار برگشت نادری ، ربیع خواه و ابولحسن جعفری از بهترین های میدان بودند .


در خط میانی ژنرال فرمانده ای به نام کیانی دارد که فصل خوبی را پشت سر گذاشته و در مقابل پرسپولیس نیز یکی از خوب های این تیم بوده که در بیشتر درگیری های میانه میدان عملکرد مثبتی از خود به جا گذاشته .


از طرفی احمد نور الهی در مقابل سپاهان در دو دیدار این فصل نمره قابلی قبولی کسب کرد و در دیدار پیش رو به همراه کمال ، برانکو حساب ویژه ای روی این دو باز کرده تا میانه میدان را محکم و درگیری های وسط زمین را به سپاهان واگذار نکنند .


ضربات ایستگاهی در این دیدار نقشی تعیین کننده دارد که باید دید هر دو مربی چه برنامه ای برای استفاده بهتر از این ضربات دارند و کی‌روش و علی قربانی ، علی علیپور و ماریو بودیمیر هدف اصلی ضربات ایستگاهی هستند که مدافعین سرزن نیز در ترکیب دو تیم مشاهده میشود.


حواشی روی سکوها که معمولا با تنش همراه است ، امید است که روی جریان بازی تاثیر منفی نگدارد.


نویسنده: امیر فروزش

 

دیدگاه‌ها