کد خبر : 1617988 | 26 خرداد 1398 ساعت 12:42 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

توضیحات آقابیگ درباره پیشبرد اهداف بسکتبال

علی میرزا آقابیگ در مورد پیش نیازها، ضرورت ها، بایدها و نبایدهای بسکتبال تهران توضیحاتی را ارائه داد.

توضیحات آقابیگ درباره پیشبرد اهداف بسکتبال

به گزارش "ورزش سه"، کاندیدای مجمع انتخابی ریاست هیئت بسکتبال تهران، برنامه راهبردی خود را با توجه به پیش نیازها، ضرورت ها، بایدها و نبایدهای بسکتبال تهران، ارائه کرد.

 

چه اتفاقی افتاد که تصمیم گرفتید کاندید بشوید؟
از آنجایی که هدف در جهت توسعه و اعتلای بسکتبال تهران به عنوان قطب بزرگ بسکتبال ایران است لذا بر اساس قوانین محترم جمهوری اسلامی، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، به شعائر، ارزش ها و موازین اخلاق اسلامی در ورزش متعهد بوده و تلاش خود را برای ایجاد همدلی و وفاق در بین نیروهای بسکتبال و در راه تحقق بخشیدن به اهداف مورد نظر به کار خواهم بست.نظر به ضرورت توسعه ظرفیت های بسکتبال تهران، به عنوان سمبل و نماد تحرک و نشاط اجتماعی جامعه آماری بسکتبال کشور، لازم است دانش و توان پیشکسوتان، مربیان و کارشناسان خبره ورزش به ویژه بسکتبال به کار گرفته شود. بنابراین با رعایت اصل «خِرَد جمعی» و اداره «شورایی» بسکتبال، از صائب نظران این عرصه در ارکان مختلف تصمیم گیری استفاده خواهد شد.

 

در این راستا اهدافتان چیست؟

برنامه ریزی و سیاستگذاری برای شناخت، هدایت و حمایت همراه با حفظ نیروهای کارآمد، توسعه منابع مالی، رویکرد به باشگاهها و استعدادهای بسکتبال استان و کمک به بالا بردن سطح توانمندی های بسکتبال شهر تهران و شهرهای تابعه از طریق برگزاری مسابقات داخلی یا اعزام های خارجی.(مربیان، تیم ها و ...).

 

اگر میتوانید از وظایف اساسی برای ما نام ببرید ؟

- تأسیس و گسترش باشگاهها و تیم های بسکتبال و حمایت از فعالیت کانون ها و مراکز آموزشی

- راه اندازی کمیته های مختلف به منظور تفویض اختیارات و سرعت در تصمیم گیری ها به منظور رفع فوری موانع و مشکلات همچنین برنامه ریزی واحد کمیته ها با در نظر گرفتن انسجام و نظم درونی کلیت برنامه های هیئت تهران.

- ایجاد هماهنگی میان سازمان ها و نهادهای مرتبط و غیرمرتبط برای به کارگیری ظرفیت های دیگر اما مرتبط با بسکتبال. نظیر شهرداری ها، مراکز و مؤسسات مالی، انجمن های ورزشی و ... در قالب برنامه های آموزشی بسکتبال و برگزاری رویدادهای بسکتبال سه نفره با در نظر گرفتن جنبه های تفریحی این بازی برای ایجاد انگیزه در بین نهادهای مختلف.

- انعقاد قراردادهای مختلف با باشگاهها و مراکز خصوصی در راستای تبیین اهداف توسعه ای بسکتبال تهران با رویکرد به برنامه های همگانی.

- به حداقل رساندن کمک های دولتی با تأمین بودجه و منابع لازم مالی از محل درآمدهای تبلیغاتی، مارکتینگ و حامیان مالی.

- تشکیل کمیته حقوقی داوران، بازیکنان، مربیان و باشگاهداران.

- طرح تمیز و قالب دهی باشگاهها و تیم های شرکت کننده در بازی های استان تهران.

- ایجاد بانک اطلاعاتی به روز (باشگاهها، بازیکنان، داوران، هواداران و ...)

- برگزاری تورنمنت های رسمی بین المللی با حضور تیم های داخلی و خارجی همراه با اعزام تیم های برتر استان به تورنمنت های خارج از کشور.

- تمرکززدایی با هدف توسعه زیرساختی و استفاده از مجموعه های جدید برای برگزاری بازی های متعدد تهران.

- همسان سازی سیستم آموزشی مربیان و داوران با همکاری کمیته آموزش فدراسیون بسکتبال.

- تشکیل کمپ های اختصاصی بسکتبال برای فعالیت های در طول سال تیم های منتخب تهران.

- استفاده، همکاری و هماهنگی با مراکز و مؤسسات عالی و دانشگاهها برای تبادل در زمینه های آموزشی، علمی و فرهنگی. همراه با دانش افزایی مربیان.

- توجه به توسعه همگانی همراه با رویکرد قهرمانی به بسکتبال سه نفره. ایجاد خلاقیت و ابتکار بر اساس این بازی و تفکیک بازی های تک به تک، مسابقات مهارتها و ... برای رشد تکنیک های انفرادی بسکتبالیست های تهرانی.

- تخصیص بودجه جداگانه به هیئت های تابعه بر اساس برنامه و عملکرد با هدف جداسازی مسابقات  و کیفیت بخشی به بسکتبال در شهرهای تابعه.

- تشکیل هیئت رئیسه فراجناحی با هدف استفاده از ظرفیت های مادی، معنوی و فنی افراد برای پشتیبانی برنامه های متعدد فنی و اقتصادی بسکتبال تهران.

- برپایی جشنواره های میکرو و مینی بسکتبال برای سنین 5 تا 7 ساله و 8 تا 12 ساله به منظور علاقه مند کردن بچه ها و رشد جامعه آماری بسکتبال تهران.

- معرفی برترین های بسکتبال شهرتهران و هیئت های تابعه در پایان هر سال به منظور ایجاد انگیزه و رقابت بین تیم ها و هیئت ها.

- متعهد به شعار BALL IN SCHOOL فدراسیون جهانی بسکتبال با ساماندهی فعالیت های آموزشی متقابل با آموزش و پرورش و مدارس مناطق مختلف تهران و شهرهای تابعه.

- تأسیس «خانه مشاهیر» یا «موزه بسکتبال تهران» به منظور تکریم، حفظ و پاسداشت مقام پیشکسوتان و جمع آوری دستاوردهای تاریخی و فرهنگی بسکتبال تهران در این مجموعه.

- اجرای طرح «بسکتبال برای همه» با اهداف برگزاری رویدادهای مختلف (ایونت) در پارک ها و امکان عمومی و دسترسی همگانی به بازی بسکتبال.

 

 

 

دیدگاه‌ها