کد خبر : 1618118 | 26 خرداد 1398 ساعت 21:18 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

مارادونا: انتقام جنگ را از انگلیسی ها گرفتم

دیگو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین، در مورد گل هند خود به انگلیس در جام جهانی 1986 صحبت کرده است.

مارادونا: انتقام جنگ را از انگلیسی ها گرفتم


به گزاری "ورزش سه"، چهار سال قبل از آن دیدار، آرژانتین و بریتانیا در حال جنگیدن در جزایر فالکلند بودند و پس از 10 هفته نبرد خونین، در نهایت این بریتانیا بود که موفق شد بر آرژانتین غلبه کند. در جام جهانی 1986، این دو تیم این بار در قالب فوتبال به مصاف یکدیگر رفتند که مارادونا دو تا از به یادماندنی ترین گل های تاریخ جام جهانی را به ثمر رساند؛ یکی با دست و دیگری با دریبل همه بازیکنان از وسط زمین.

 

1413455

 

مارادونا گفت: "به عنوان یک آرژانتینی، من نمی دانستم که شرایط ارتش چگونه پیش رفته است. آنها به ما مردم گفتند که آرژانتین برنده جنگ شده اما در حقیقت، انگلیس 0 پیروز شده و شرایط ما دشوار شده بود. به همین دلیل آن دیدار آرژانتین برابر انگلیس در جام جهانی 1986 برای ما تبدیل به یک جنگ دیگر با آنها شده بود.

 

در بازی خودم هم می دانستم با دست موفق به گلزنی شده ام. این حرکت برنامه ریزی نشده بود و به قدری با سرعت رخ داد که کمک داور متوجه نشد من با دست دروازه انگلیس را باز کرده ام. داور نیز نگاهی به من انداخت و اعلام کرد توپ گل شده است. احساس بسیار خوبی داشتم زیرا حس می کردم به شکل نمادین از انگلیسی ها انتقام گرفته ام."

دیدگاه‌ها