کد خبر : 51851 | 29 مرداد 1390 ساعت 11:43 | 1K بازدید | 0 دیدگاه

لیگ برتر سالانه 750 هزار توریست جذب می‌كند

لیگ برتر انگلیس علاوه بر حضور بازیکنان طراز اول، مقصد توریست‌های زیادی از سراسر جهان است.

لیگ برتر سالانه 750 هزار توریست جذب می‌كند

   ليگ برتر انگليس هر ساله ستاره‌هاي زيادي را از سرتاسر جهان به خود جذب مي‌کند، هم چنان که شاهد حضور تماشاگران زيادي از اقصي نقاط جهان است.

بنا به آماري که سازمان جهانگردي انگليس منتشر کرد، سالانه 750 هزار توريست براي مشاهده ديدارهاي ليگ برتر انگليس وارد اين کشور مي‌شوند و بازي‌هاي تيم‌هاي محبوبشان را از نزديک نگاه مي‌کنند. ورود اين تعداد جهانگرد سالانه 979.6 ميليون دلار وارد چرخه اقتصاد متزلزل انگليس در اين شرايط بحراني مي‌کند.

رقابت‌هاي ليگ برتر انگليس در نزد کشورهاي اسکانديناوي به ويژه‌ نروژ از محبوبيت بالايي برخوردار است، چنان که از هر 13 توريستي که از اين بازي‌ها ديدار مي‌کند، يک نفر نروژي است. در رده دوم اين آمار اماراتي‌ها قرار دارند که علت آن به حضور شيخ منصور بن زايد آل نهيان رييس باشگاه منچسترسيتي بر مي‌گردد.

حدود 40 درصد از کساني که از اين بازي‌ها ديدن مي‌کنند بر اين باورند که ورزش به ويژه‌ فوتبال علت اصلي سفر آن‌ها به انگليس است، البته از ميان آن‌ها افرادي هم وجود دارند که براي ديدار با خويشاوندان و دوستانشان به انگليس مي‌روند که بيشتر اين افراد از کشورهاي ژاپن، چين و استراليا هستند.

بيشترين زمان حضور توريست‌ها بين ژانويه و مارچ است و ورزشگاه‌هاي اولدترافورد، آنفليد و امارات بيشترين ميزان جذب تماشاگران را دارند.

 
 

دیدگاه‌ها