کد خبر : 59932 | 01 آذر 1390 ساعت 18:54 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

برای توسعه فوتبال آسیا به مهارت بیشتری نیازمندیم

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در نشست کمیته فنی گفت: به مهارت، دانش و تجربیات فنی بیشتری برای توسعه فوتبال آسیا نیازمندیم.

برای توسعه فوتبال آسیا به مهارت بیشتری نیازمندیم

 به نقل از کنفدراسیون فوتبال آسیا، کمیته فنی ای‌اف‌سی هدف خود را تبدیل ای‌اف‌سی به یکی از بزرگترین کنفدراسیون‌های جهان و برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان در یازده سال آینده عنوان کرد.
 
 این کمیته که تحت ریاست کوزو تاشیما ژاپنی برگزار شد، پیشنهاد ارتقای استاندارد فنی ای‌اف‌سی به منظور میزبانی رقابت‌های قهرمانی فیفا و افزایش شرکت در این مسابقات به عنوان پایه‌ توسعه فوتبال را ارائه داد.
 
 ژانگ جیلونگ، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: جنبه فنی برای توسعه فوتبال آسیا مهم است. ما به مهارت، دانش و تجربیات فنی بیشتری برای ارتقای فوتبال در قاره نیاز داریم. به وجود کارشناسان مستعدتری برای آینده محتاجیم.
 
 وی ادامه داد: اعضای کمیته مسئولیت بزرگی بر روی شانه‌های خود دارند و من مطمئنم که شما به اهمیت این موضوع واقفید و با هم برای رسیدن به هدف مشترک که تبدیل فوتبال آسیا به یکی از بهترین‌های جهان است، کار خواهید کرد.
 
 تاشیما نیز گفت: رئیس حال حاضر ای‌اف‌سی همیشه به ما دلگرمی داده است. مسئولیت بزرگی بر عهده ما است و باید حوزه جدیدی در فوتبال آسیا ایجاد کنیم.
 اعضا برای کار کردن روی 5 مورد به توافق رسیدند: توسعه‌ پایه، توسعه جوانان، توسعه آموزش مربیان، پروژه "پیروزی 2022" برای تیم‌های ملی و بازسازی تشکیلات.
 
 مذاکرات با حضور تمام اعضا برای تشویق شرکت کودکان بیشتر در برنامه‌های پایه، تقویم جوانان، افزایش تعداد مربیان و غیره برگزار خواهد شد.
 
 هدف پروژه "پیروزی 2022" مسابقات قهرمانی جام‌جهانی در سال 2022 با حمایت از آمادگی تیم‌های ملی از جنبه‌های گوناگون است. کمیته فنی معیارها برای انتخاب برترین تیم که این از این حمایت برخوردار خواهد شد را تعیین می‌کند.
 
 این کمیته همچنین در خصوص تغییر تقویم ای‌‌اف‌سی کاپ، تشخیص صلاحیت مربیان و تقویم رقابت‌ها برای تمام فدراسیون های عضو تصمیم‌گیری کرد.
  تصمیمات این کمیته فردا برای تصویب نهایی در اختیار کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها