کد خبر : 1620894 | 09 تیر 1398 ساعت 18:30 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

کمی صبر کنید ما ایرانی ها شکوفا می شویم

صادق محرمی:می خواهم راه بهترین ها را بروم

مدافع اسبق تیم فوتبال پرسپولیس و حال حاضر دینامو زاگرب اعتقاد دارد که سبک فوتبال و شیوه زندگی در کرواسی به نسبت ایران اختلاف زیادی دارد و فوتبالیست های ایرانی برای شکوفایی در اروپا به صبر بیشتری احتیاج دارند.

صادق محرمی:می خواهم راه بهترین ها را بروم

 به گزارش "ورزش سه"، صادق محرمی مدافع راست تیم ملی و باشگاه دیناموزاگرب موفق شد همراه با این تیم در لیگ کرواسی به مقام قهرمانی برسد. اودراین فصل علی‌رغم اینکه بازی‌های زیادی به میدان نرفت اما امیدوار است تا در فصل آینده حضورموثرتری را در این باشگاه داشته باشد.


وی در خصوص شرایط حضورش در این باشگاه و آینده فوتبالی و مسائل مختلف با سایت sportske.jutarnji یکی از سایت‌های معتبر کرواسی مصاحبه مفصلی را انجام داده است که در ادامه می‌خوانیم:


او ابتدا درباره تمرینات سختی که این روزها درگیر آن است اظهار داشت:


تمرینات سنگین است روزی دو نوبت اما مشکلی نیست. اماده‌سازی همیشه به همین شکل است و من در حال حاضر به این‌گونه تمرینات عادت کرده‌ام و مشکلی از این بابت ندارم و در کل همه‌چیز عالی است.


او درباره فصل گذشته و تعداد بازی‌های اندکی که به میدان رفته است گفت:


فصل گذشته من در دو سه بازی به میدان رفتم که برای فصل اول بد نبود اما امیدوارم در سال آینده بیشتر به میدان بروم. من نمی‌خواهم جاه‌طلبی‌های خودم را پنهان کنم و البته می‌دانم که بازی به‌صورت ثابت در تیم اصلی به این راحتی‌ها نیست.


آیا تفاوت شکل زندگی در ایران و کرواسی تو را اذیت نمی‌کند؟


 شکل زندگی در ایران متفاوت‌تر نسبت به کرواسی، چه  از نظر سبک زندگی و نحوه رفتار و نوع خوراک و.. اوایل کار خیلی برام سخت بود اما بعد از مدتی برایم همه‌چیز آسان‌تر شد و من لحظه‌به‌لحظه حس بهتری به کرواسی پیدا کردم.


 نظرت راجع به دو سبک فوتبال ایران و کرواسی چیست؟


 ایران و کرواسی دو سطح مختلف فوتبال را دنبال می‌کنند. در ایران نحوه بازی‌ها فیزیکی‌تر است اما در دینا مو زاگرب فوتبال تاکتیکی‌تر و تکنیکی تر انجام می‌شود. مشخص است که من باید ذهنیتم  را نسبت به فوتبال عوض می‌کردم البته وقتی کارم را شروع کردم همه‌چیز می‌توانست سخت‌تر باشد.

 

1408414


اما حالا استرانیویچ و پینتو از تیم رفته اند و تو الآن دیگر سومین گزینه سمت راست تیم نیستی نظرت دراین‌باره چیست؟


 دو بازیکن بزرگ در پست من بازی می‌کردند اما این در ذات فوتبال است. من اگر می خواستم بازی کنم باید از آن‌ها بهتر می‌بودم. البته در دینا مو اول پیروزی تیم مهم است و بعد باید به موفقیت‌های فردی فکر کنیم. طبیتعا من دوست دارم بیشتر بازی کنم اما این سرمربی است که تصمیم می‌گیرد و من به خودمم اطمینان دارم و می‌دانم اگر تمرین و کار بیشتری داشته باشم می‌توانم موفقیت را به دست بیاورم و این را در ادامه خواهیم دید.


 همواره خبرهای ضدونقیض درباره ایران می‌شنویم در ایران نحوه زندگی چطور است؟


همه‌چیز طبیعی است و هیچ حرفی از جنگ وجود ندارد و مردم ریلکس و راحت زندگی عادی خوشان را انجام می‌دهند. سال‌های سال است که بحث‌هایی مثل این وجود دارد ولی هیچ‌وقت چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و صحبت از جنگ  هرگز نبوده است. من همیشه با خانواده و دوستانم در تماس هستم اما خبری از جنگ نیست اما شاید بیرون از ایران این‌جور تصور شود که وضعیت خطرناک است اما وقتی به تهران میایید می‌بینید مثل بقیه جهان در آرامش است.


 از باشگاه پرسپولیس چه خبر؟


من روزهای خوبی در پرسپولیس داشتم و در بخشی از افتخارات بزرگ تیم با برانکو حضور یافتم. برانکو در آنجا در سال اخیر همه جام‌ها را برد و اکنون به عربستان رفته است و متأسفانه وضعیت باشگاه در حال حاضر خیلی خوب به نظر نمی‌رسد.


 چرا همیشه در ایران مشکل مالی وجود دارد وایا این به دلیل تحریم‌هاست؟


 این به علت اختلاف بیش‌ازحد ارزش پول ایران و ارز و همچنین به علت بالا رفتن قیمت دلار و یورو است و با این تفاصیل باشگاه‌ها به‌سختی می‌توانند هزینه‌های خودشان را تأمین کند و این به‌نوعی بزرگ‌ترین مشکل حال حاضر است.


ایا تو درایران آدم معروفی هستی و ایا برای گرفتن عکس و امضا جلوی تو را نگه می دارند؟


وقتی در پرسپولیس بازی می کنی به سرعت مشهور می شوی چون این باشگاه پرطرفدارترین تیم در ایران به شمار می آید البته من نه خیلی پرطرفدارم و نه خیلی کم هوادار هستم. مردم من را می شناسند اما وقتی در شهر راه می روم اتفاق خاصی نمی افتد.


وقتی فوتبال بازی نمی کنی در زاگرب به چه کاری مشغول هستی؟


من بیشتر در خانه ام و فیلم سینمایی نگاه می کنم و زیاد دوست ندارم به بیرون بروم ضمن اینکه  ماریو موسی همبازی خوبم و بهترین دوستم به من کمک خیلی زیادی می کند.

 

1408412


برای آینده چه برنامه هایی داری؟

 

دینامو زاگرب برای کارنامه فوتبال من یک قدم فوق العاده خوب بود اما فکرمی کنم روزهای بهتری در انتظار من است. من می خواهم کیفیت خودم راه نشان بدهم بعد ازاین قصد دارم به لیگ قوی تری بروم و جایی که دوست دارم در آن بازی کنم بوندس لیگا است.

 

آیا به این دلیل است  که بهترین بازیکنان تاریخ ایران در ان بازی کرده اند؟


بله وقتی درباره فوتبال ایران حرف می زنید چهاربازیکن به عنوان بهترین های تاریخ فوتبال ایران به ذهن تومی آید. اگر خاطرتان باشد علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان همه این ها در بوندس لیگا بازی کرده اند.


چرا به نظر می رسد توانایی بازیکنان ایرانی در سطح بالقوه باقی می ماند و رشد چشمگیری نمی کنند؟


ببینید موقعی که من در پرسپولیس بازی می کردم بلافاصله بعد از چند بازی خوب همه شروع به تعریف ازمن کردند اما این برای من کافی نبود و من به اینجا امدم وتغییرات زیادی را تحمل کرده ام. فکر می کنم ما بازیکنان ایرانی برای شکوفایی در اروپا کمی صبر احتیاج داریم تا با تغییرات کنار بیاییم. من باوردارم همه چیز از این که الان هست بهترخواهد شد.

دیدگاه‌ها