کد خبر : 61449 | 19 آذر 1390 ساعت 08:13 | 11.2K بازدید | 0 دیدگاه

رئال مادرید - بارسلونا فردا شب در برنابئو

ال‌کلاسیکودربی 163 که از دید بسیاری از هواداران مدت‌هاست از فوریا روخا (تب قرمز فوتبال) به ال‌موندودربی (دربی جهانی) تبدیل شده فردا شب در سانتیاگو برنابئو کلید می‌خورد.

رئال مادرید - بارسلونا فردا شب در برنابئو

       صد و شصت و سومین رویارویی دو غول فوتبال اسپانیا در کشوری که در انتخاب صنعت گردشگری یا صنعت فوتبال به عنوان فاکتور حیاتی پیشرفت خود همچنان دچار مشکل است، ساعت 22 شنبه به وقت محلی( 30 دقیقه بامداد یکشنبه به وقت ایران) در ورزشگاه برنابئو کلید می‌خورد.

این است ال کلاسیکو؛ چیزی فراتر از فوتبال، بارسلونا بیش از یک باشگاه، رئال مادرید بزرگ‌تر از زمین در کهکشان‌ها، نگاه حداقل دو میلیون نفر از قاره کهن، آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی، آفریقا، اقیانوسیه و البته قاره سبزی که به داشتن این قلب ملتهب و پر هیجان می‌بالد.

همه از شکست ۵ بر صفری سخن می‌گویند که در شب بیست و نهم نوامبر 20011 رقم خورد، با گل‌های ژاوی، پدرو، ویا (دو بار) و جفرن؛ اشک‌هایی که پایتخت نشینان ریختند و قدم‌های سردی که کاشی‌های قدیمی خیابان "کونچا اسپینا" را گز کرد و به خانه رسید.

رئال مادرید، تیمی که با وجود این‌همه ناکامی و سال‌های سیاه همچنان پرافتخارترین تیم اسپانیا و اروپا است، در مجموع (بازی‌های لالیگا) ۱۶۲ بازی برگزار شده به ۶9 پیروزی و ۳۱ تساوی دست یافته و 6۳ بار شکست خورده است.

۲۵۹ گل زده مادرید مقابل ۲۵۲ گل زده بارسلونا و البته بازی شماره ۲۱۶ دو تیم در کل رقابت‌های داخلی و اروپایی که ۸۶ پیروزی رئال مادرید و ۸۴ پیروزی بارسلونا را به همراه داشته است. (۴۵ تساوی)

دشمنی دو قطب فوتبال اسپانیا در دو جبهه رسمی و تاریخی با فاصله‌ای به طول ۶۳۰ کیلومتر، دو زبان مختلف، دو جامعه، دو فرهنگ عجیب، دو مکتب فوتبال و شاید دو کشور!

جبهه آبی و اناری رنگ با هویتی که یک مهاجر سوئیسی (گامپر) آن را پایه گذاشته و جبهه سپیدی که برگرفته از پیرمرد منجی در کوه لامادریدا و پاکی چشمه سیبلس در مرکز مادرید است.هر دو خود را تاریخی و گاه افسانه‌ای توصیف می‌کنند و سخت می‌شود پر طرفدارترین در جهان را انتخاب کرد.

هفته شانزدهم لالیگا اسپانیا در حالی بازی پرهیجان خود را کلید می‌زند که رئال مادرید تیم ۳۷ امتیازی پایتخت پس از غلبه ۴ گله بر دیگر حریف مادریدی و تحقیر والنسیا در مستایا خود را برای پذیرایی از تیم دوم جدول یعنی بارسلونا آماده می‌کند.

بارسلونا که با یک بازی بیشتر همچنان با ۳۴ امتیاز در رتبه دوم ایستاده به پیروزی  می‌اندیشد تا در آستانه جام باشگاه‌های جهان و رویارویی با سانتوس برزیل با آرامشی روحیه‌بخش راهی ژاپن شود.
 
تا به امروز ۱۷ بازیکن از بارسلونا راهی رئال مادرید شده‌اند و از مادرید تنها ۳ بازیکن به بارسا پیوسته‌اند. ستارگان بومی و غیر بومی از هر دو جناح در لباس واحد اردوی خود تنها به یک چیز می‌اندیشند و آن هم چیزی جز رضایت هواداران متعصب خود نیست.

تنها تیمی که مانند دو غول فوتبال اسپانیا هرگز از لالیگا خارج نشده و همیشه در سطح اول فوتبال اسپانیا حضور داشته اتلتیک بیلبائو است و دو تیم رئال مادرید و بارسلونا از این نظر رکورد‌دار درخشان‌ترین فصول لالیگا و جام‌های رنگین در موزه‌های خود هستند.

رئال مادرید و بارسلونا فردا شب در سانتیاگو برنابئو فارغ از بوی باروت و دود آتش کنار دیوار نیوکمپ، بلکه با طعم سیمان برنابئو و عطر و ادکلن اتوکشیده‌های پایتخت نشین مقابل هم صف آرایی خواهند کرد.
 

دیدگاه‌ها