کد خبر : 1596758 | 15 اسفند 1397 ساعت 14:23 | 100.9K بازدید | 0 دیدگاه

دو داوری جنجالی در گروه D لیگ قهرمانان آسیا؛

سوما-بونجاح؛ تنه‌ای که سرنوشت گروه را تغییر داد

نمایش ادهمِ اردنی و مانینگِ چینی در بازی های روز گذشته گروه چهارم مسابقات سرنوشت بازی ها را به نوعی تغییر داد.

سوما-بونجاح؛ تنه‌ای که سرنوشت گروه را تغییر داد

به گزارش "ورزش سه"،  شب گذشته در گروه چهارم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا دو دیدار برگزار شد؛ پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت و الاهلی در ورزشگاه شهر جده با شاگردان فریرا دیدار کرد.

 

 در تهران شاگردان برانکو پس از اینکه با گل دقیقه 5 از میهمان خود عقب افتاندند، علیرغم اینکه یک گل پیش از اتمام نیمه اول زدند، در نیمه دوم نتوانستند نمایش خوبی داشته باشند و با تساوی از زمین مسابقه خارج شدند. در عربستان ولی تیم الاهلی با دو گل عمر السوما که طی نیمه اول و دوم به ثمر رساند، موفق به کسب سه امتیاز ارزشمند خانگی شد؛ اما هر دو بازی یک نکته مشترک داشت که در نتیجه بازی تاثیرگذار بود و آن هم داوران مسابقه بودند.

 

در آزادی تیم داوری ادهم مخادمه به همراه احمد نادی و مصطفی خلف روز پراشتباهی را پشت سر گذاشتند تا باشگاه پرسپولیس پس از پایان این مسابقه به کمیته داوران کنفدارسیون فوتبال آسیا به خاطر انتخابی  که داشتند، انتقاد کند.


در جده و ورزشگاه پادشاه عبدالله هم اوضاع بهتر از ورزشگاه آزادی نبود؛ مانینگ داور چینی مسابقه که معلوم نیست به چه دلیل پیش از آغاز دیدار دو تیم الاهلی و السد جنشین احمد الکاف شد، در دقیقه 30 پنالتی ای برای الاهلی گرفت که مشکوک به نظر می رسید. در این دقیقه عمر السوما و بغداد بونجاح در محوطه جریمه السد برای یک دوئل هوایی با هم تلاش می کردند که سوما مهاجم سوری سفید و سبزپوشان عربستانی با تیزهوشی از پریدن امتناع کرد و خودش را به زمین انداخت تا داور چینی سوت خود را به نشانه پنالتی به صدا درآورد.

 

همانطور که در گروه سوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شاهد رقابت بسیار نزدیکی هستیم، در گروه چهارم هم اوضاع تقریبا مشابه است؛ در این بازی ها معمولا گل اول می تواند تکلیف برنده بازی را مشخص کند؛ در آزادی شاگردان برانکو البته توانستند با گل بودیمیر به بازی بازگردند ولی شاید اگر آن گل آفساید مردود می شد، سه امتیاز به پرسپولیس می رسید. در عربستان هم شاید اگر شاگردان فریرا که در غیاب ژاوی به میدان رفته بودند، گل اول را دریافت نمی کردند، می توانستند حداقل امیدوار به تساوی و کسب یک امتیاز باشند.

 

1388140

 

صحنه ای که بونجاح و سوما برای دوئل هوایی با هم به هوا پریدند و داور مسابقه در سوت خود به نشان پنالتی دمید.

 

با تمام این تفاسیر هفته اول رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در گروه چهارم برگزار شد؛ حالا الاهلی با 4 امتیاز صدرنشین است و تیم های پاختاکور و پرسپولیس با یک امتیاز رده های دوم و سوم را با یک امتیاز در اختیار دارند و السد هم بدون امتیاز در هفته دوم مقابل پرسپولیس قرار می گیرند؛ دو تیمی که خود را قربانی داوری هفته اول می دانند.

 

شب گذشته علی خسروی در گفتگو با "ورزش سه" از حضور هانی بالانِ قطری به عنوان رئیس کمیته داوران و اینکه چرا باید این چهره در راس کمیته داوران فوتبال آسیا باشد، انتقاد کرد. رئیس کمیته داوران آسیا اما تنها چند ساعت پس از عملکرد ضعیفی که ادهم مخادمه در آزادی داشت، او را به عنوان داور حساس ترین دیدار هفته دوم رقابت های غرب آسیا میان دو تیم الهلال و الدحیل انتخاب کرد تا نشان دهد توجهی به انتقادات ندارد و همان روشی را در پیش می گیرد که خودش فکر می کند، بهتر است.

 

1388141

 

عمر السوما مهاجمن سوری تیم فوتبال الاهلی که پس از پشت سر گذاشتن بحران جام ملت های آسیا، این روزها یکی از آماده ترین بازیکنان فوتبال آسیا به شمار می رود، ضربه پنالتی را پرقدرت و برخلاف جهت حرکت گلر السد وارد دروازه کرد.

دیدگاه‌ها