کد خبر : 1623772 | 23 تیر 1398 ساعت 14:31 | 2.5K بازدید | 0 دیدگاه

در نشستی با حضور مسئولان هلال‌احمر، ورزشکاران و هنرمندان صورت گرفت؛

آغاز فاز دوم کمپین "ورزش‌سه" با همکاری ستاره‌ها

فاز دوم کمک به سیل زدگان توسط ورزشکاران و هنرمندان با برگزاری یک نشست خبری و همزمان با میلاد امام رضا (ع) آغاز شد.

آغاز فاز دوم کمپین "ورزش‌سه" با همکاری ستاره‌ها

به گزارش "ورزش سه"، نشست خبری کمپین ستاره‌ها با حضور جمعی از ورزشکاران و هنرمندان یاری‌رسان به آسیب دیدگان از سیل اخیر کشور با همکاری این جمعیت و پایگاه خبری "ورزش‌سه" از ساعت 11 امروز با حضور اهالی رسانه در محل سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برگزار شد. بهانه اصلی برگزاری این مراسم کمپینی بود که در ماه‌های اخیر به همت سایت "ورزش سه" و با همکاری چهره‌های ورزشی مطرح تشکیل شده است و همچنان هم این کمپین برای بازسازی مناطق سیل زده ادامه خواهد داشت.  


نشست خبری کمپین ستاره ها امروز با حضور محمد نصیری رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، شهاب‌الدین صابونچی رئیس سازمان جوانان هلال احمر، مهدی شاملو بنیانگذار ورزش سه و پژمان راهبر سردبیر ورزش سه برگزار شد.


همچنین عادل مجللی قهرمان قایقرانی، الناز کمپانی قهرمان دوومیدانی و ابراهیم صادقی سرمربی فعلی و کاپیتان سابق تیم فوتبال سایپا از جمله چهره‌های ورزشی حاضر در این مراسم بودند. ضمن اینکه لیلا بلوکات، بازیگر سینما و تلویزیون نیز به عنوان یک چهره هنری در این مراسم حضور پیدا کرد.

 


راهبر در ابتدای این نشست گفت: از فروردین ماه امسال که شهرهای مختلفی درگیر سیل شدند، ما هم درگیر این موضوع شدیم. اما معمولا بعد از پایان تب اطلاع رسانی در بحران ها، کمک ها کاهش پیدا می کند اما بازسازی مناطق آسیب دیده کار بسیار سختی است.


وی افزود: از همین رو کمپین ستاره ها را راه اندازی کردیم. این کار با کمک ورزشکاران نامدار شروع شد و از فوتبالیست ها و قهرمان های ورزشی خواستیم برای ادامه موج کمک رسانی ویدئو بدهند. آنها با اهدای مدال و هرچیز باارزشی که در زندگی ورزشی شان داشتند و دعوت از ورزشکاران دیگر در این کمپین شرکت کردند و هر روز طی سه ماه گذشته ویدئو حضور ورزشکاران در کمپین ستاره ها در ورزش سه منتشر شده است. امروز به مناسبت میلاد امام رضا (ع) پایان فاز اول کمپین و آغاز فاز دوم آن را اعلام می کنیم و از این رو تصمیم گرفتیم اطلاع رسانی داشته باشیم.

 


صابونچی نیز در ادامه اظهار داشت: همیشه در حین این اتفاقات تب و تاب در روزهای اول زیاد است و اشخاص حقیقی و حقوقی تلاش زیادی می کنند اما با گذشت چند هفته هم میزان کمک ها فروکش می کند و هم موضوع به فراموشی سپرده می شود. در حالی که معمولا با گذشت 6 تا 8 هفته از حادثه است که حادثه دیدگان احساس نیاز بیشتری برای کمک و توجه در خود حس می کنند.


وی ادامه داد: جمع آوری کمک ها و رساندن این پیام به مردم که هنوز در کنارشان هستیم اهمیت زیادی داشت. ما هم تلاش کردیم برای کودکان و نوجوانان شرایط خوبی ایجاد کنیم. از چهره های عزیز ورزشی و هنری و کسانی که در این مسیر قدم برداشتند درخواست می کنم در مرحله توزیع اقلام هم در کنار ما باشند تا روحیه مردم نیز شارژ شود چرا که بازسازی روحیه مهم تر از بازسازی شهرها و تسهیل کننده این امر است.


رئیس سازمان جوانان هلال احمر تصریح کرد: از تک تک عزیزانی که ویدئوی همراهی آنها منتشر شده و در این پویش شرکت کرده اند، ممنونم. چرا که همین چهره های محبوب ورزشی و هنری برای قشر جوان بسیار ارزشمند هستند و چه خوب است که این چهره ها در طول سال در کنار این جوانان باشند.


در ادامه نصیری رییس سازمان داوطلبان هلال احمر درباره این کمپین اذعان کرد: ورزش سه به عنوان شاخص ترین رسانه ورزشی کشور این فعالیت را در کنار ورزشکاران و هنرمندان پیش برده و اینگونه ما موفق شدیم رکوردی در زمینه جلب مشارکت های مردمی به جا بگذاریم. به نحوی که مشارکت های نقدی تا امروز به 200 میلیارد تومان رسیده است. مشارکتهای غیرنقدی ما هم 152 میلیارد تومان بوده است. این موضوع نشان دهنده بالا رفتن اعتماد به این جایگاه است.


وی افزود: با این پول 10 هزار پکیج لوازم منزل خریده شده که به مناطق مختلف ایران ارسال می شود و هیچ کجای کشور فراموش نخواهد شد. ما تا آخرین فردی که در حوزه لوازم منزل دچار آسیب و سیل شده باشد اقدام خواهیم کرد. اینکه مشارکتها به هفته های اول یک حادثه محدود نشود یک اتفاق بزرگ است و هنوز که هنوز است هر روز در ورزش سه ویدئو چهره های جدیدی که به این کمپین پیوسته اند اعلام می شود، برخی کمک نقدی کرده اند، برخی جوایز ورزشی شان را به کمپین داده اند و فیلمهای بسیاری تا به حال منتشر شده و فیلمهای دیگر نیز به مرور منتشر خواهد شد.

 


در ادامه نشست مهدی شاملو، بنیانگذار ورزش سه نیز در سخنانی اعلام کرد: تا به حال حدود 100 ویدئو از فعالان ورزشی نامدار کشورمان دریافت کرده ایم که 61 فیلم را در سایت ورزش سه منتشر کرده ایم. اتفاقی که در این کمپین افتاد این بود که اصولا ورزشکاران در حوادث قبلی موضع گیری هایشان را در شبکه های اجتماعی خودشان منتشر می کردند و ما سعی کردیم ویدئو آنها را در کنار کسانی که اهل فضای مجازی نیستند یک جا جمع کنیم و امیدوارم فاز دوم این کمپین نیز به همین خوبی جلو برود.


الناز کمپانی قهرمان دوی کشور نیز در این نشست گفت: خوشحالم عضو کوچکی از این کمپین هستم و از مردم می خواهم از اینجا به بعد هم در کنار هموطنان سیل زده باشند.


عادل مجللی قهرمان قایق رانی هم در این زمینه گفت: من از نزدیک لمس کردم و شاهد بودم مردم گرفتار چه حادثه عظیمی شدند و از سوی دیگر خوشحالم شاهد این همدلی و همبستگی بوده ام. ستاد ورزشکاران نیز از همان روز راه اندازی شد و از کوچکترین روستاها تا آخر شهرها را امدادرسانی کردیم. همچنین برنامه های فرهنگی با تئاتر شهر همکاری داشتیم. ضمن اینکه پارویی که اولین مدال تاریخ قایقرانی ایران را که توانستم با کسب کنم را به مردم سیل زده تقدیم کردم.


در ادامه، نصیری، لیلا بلوکات را اولین هنرمندی خواند که با کمپین سیل مهربانی در زمینه سیل اخیر وارد عمل شده و بلوکات نیز در این خصوص گفت: من هنگام زلزله کرمانشاه خیلی انفرادی تلاش کرده بودم اما با وقوع سیل در کنار هلال احمر قرار گرفتم و کار انفرادی را کنار گذاشتم. کمک های هنرمندان را نیز به هلال احمر می رساندم. از ورزشکاران و هنرمندانی که اینجا نیستند اما همکاری زیادی با این کمپین کردند ممنونم. از هلال احمر هم ممنونم که کمک کرد این کارها در مسیر درست قرار بگیرد.


وی یادآور شد: من از سال 80 داوطلب هلال احمر شده ام. سعی می کنم در حوادث نفر اول کمک کننده باشم و پازل کوچکی از جمع کمک دهندگان شوم. همچنین امروز تابلویی را همراه خودم آورده ام و یکی از بچه های معلول من علی رغم معلولیت بالایش این نقاشی را کشیده و به مجموعه مهر لیلا هدیه کرده که من آن را به این کمپین تقدیم می کنم.


در ادامه لیلا بلوکات نقاشی که با خود به همراه آورده بود و عادل مجللی پارویی که با آن یک مدال تاریخی در قایقرانی کسب کرده بود را به کمپین ستاره ها هدیه کردند تا برای بازسازی مناطق سیل زده به حراج گذاشته شود.

 


این نشست با روایت ابراهیم صادقی سرمربی تیم سایپا از حضور در این کمپین به پایان رسید. او همچنین از کمک هایی که ورزشکاران و مسئولان باشگاه سایپا در این مدت به سیل زده ها انجام دادند، توضیحاتی را ارائه کرد.


کمپین ستاره ها همچنان با حضور فعال ورزشکاران و هنرمندان در سایت ورزش سه ادامه خواهد داشت و از امروز فاز دوم این کمپین آغاز خواهد شد.

 

1419338

 

دیدگاه‌ها