کد خبر : 71997 | 14 فروردين 1391 ساعت 16:10 | 2.5K بازدید | 0 دیدگاه

اشمایکل:

شانس قهرمانی آلمان بیش از دیگر تیمهاست

سنگربان سابق تیم ملی فوتبال دانمارک شانس آلمان و هلند برای قهرمانی در یورو 2012 را بیشتر از تیم ملی فوتبال اسپانیا می‌داند.

شانس قهرمانی آلمان بیش از دیگر تیمهاست

دروازه‌بان سابق منچستر يونايتد در گفت و گو با روزنامه‌‌ آس اسپانيا گفت: بر اين باورم که سطح رقابت هاي يورو 2012 لهستان و اوکراين از دورهاي پيش با کيفيت تر خواهد شد، چرا که بازيکنان بسيار خوب و تيم‌هاي قدرتمندي در اين رقابت‌ها شرکت مي‌کنند. معتقدم که آلمان بيشترين شانس قهرماني در اين رقابت‌ها را دارد، چرا که در تمام پست‌ها بازيکنان طراز اولي در ترکيب دارد. آن‌ها چه از لحاظ فردي و چه از لحاظ گروهي بسيار خوب کار مي‌کنند و به خوبي مي دانند که در بازي‌هاي سرنوشت ساز چگونه نتيجه‌ بگيرند. کارنامه آنها در رقابت هاي مختلف گوياي همه چيز است.

وي درباره اين سوال که آيا اسپانيا مي‌تواند همچون دوره گذشته جام را بالاي سر برد، گفت: اسپانيا همچون دوره گذشته يکي از نامزدهاي اصلي کسب عنوان قهرماني است، اما من پيش‌بيني مي‌کنم که اين تيم در مرحله نيمه نهايي در مصاف با هلند حذف مي شود و از دور رقابت‌ها کنار رود تا دو تيم آلمان هلند بازي نهايي را برگزار کنند. اسپانيا بازيکنان بسيار خوبي در ترکيب دارد، اما من بر اين باورم که حضور آن‌ها در رقابت‌هاي مختلف باعث خستگي شان مي‌شود. رقابت‌هاي لاليگا بهترين مثال در اين زمينه است. ما مي‌بينيم که رئال مادريد در اوج به سر مي برد و تا چند هفته پيش با فاصله 10 امتيازي نسبت به بارسلونا که ستارگان ملي پوش زيادي در ترکيب دارد، صدرنشين بود. روحيه رقابت پايين آمده است. فاصله امتيازي که بين بارسلونا و رئال مادريد است، به خوبي نشان مي‌دهد که بازيکنان بارسلونا نسبت به گذشته افت کرده‌اند يا بهتر بگوييم خسته شده‌اند. اين در حالي است که رئال روز به روز پيشرفت مي‌کند.

اشمايکل در باره اين سوال که تيم ملي فوتبال اسپانيا فقط از بازيکنان بارسلونا تشکيل نمي‌شود، گفت: بله، اسپانيا قهرمان جهان و اروپا است. بارسلونا هم قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا را يدک مي‌کشد، نمي گويم که اسپانيا جزو نامزدان اصلي قهرماني در اين رقابت‌ها نيست، اما معتقدم که انگيزه آن‌ها کمتر از هلند و آلمان است. گذشته از اين بازيکنان شاخص اين تيم همچون ژاوي ، اينيستا، پيکه و پويول از لحاظ ذهني خسته خواهند شد.

وي درباره شانس ايتاليا براي قهرماني در اين رقابت‌ها گفت: ايتاليا در مرحله مقدماتي نتايج خوبي نگرفت، اما تيمي است که پيش از اين در دوره‌هاي گذشته ثابت کرده است که توانايي رقابت را دارد.

دروازه‌بان سابق منچستر يونايتد درباره شانس انگليس پس از استعفاي فابيو کاپلو براي قهرماني در اين رقابت‌ها گفت: نمي دانم در انگليس چه اتفاقي افتاد. تا آغاز اين رقابت‌ها 100 روز باقي نمانده و اين در حالي است که انگليس هنوز بدون مربي، کاپيتان و يا حتي سبک بازي مشخصي است. بنابراين من معتقدم که آن‌ها شانسي براي قهرماني در اين رقابت‌ها ندارند. کاپلو در شرايط بسيار سختي آن‌ها را تنها گذاشت. درباره تيم ملي فوتبال کشورم هم بايد بگويم که ما بازيکناني داريم که در ليگ‌هاي معتبر اروپايي توپ مي‌زنند، اما در اين حدي نيستند که تفاوت‌ها را رقم زنند. با اين وجود من تيم‌هاي دانمارک و لهستان را دوست دارم و از آن‌ها حمايت خواهم کرد.

اشمايکل درباره اين سوال که بهترين دروازه‌بان حال حاضر فوتبال جهان چه کسي است؟ گفت: به اعتقاد من ايکر کاسياس بهترين دروازه‌بان حال حاضر فوتبال جهان است، اما به شخصه مانوئل نوير سنگربان بايرن‌ مونيخ را بيشتر دوست دارم.

دیدگاه‌ها