کد خبر : 75494 | 17 اردیبهشت 1391 ساعت 14:30 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

موآمبا: راهی برای توقف مرگ ورزشکاران پیدا کنید

فابریس موآمبا بازیکن بولتون می گوید باید راهی برای توقف روند ایست قلبی و مرگ ناگهانی ورزشکاران یافت شود.

موآمبا: راهی برای توقف مرگ ورزشکاران پیدا کنید

   موآمبا که به طور معجزه آسایی پس از 78 دقیقه مرگ، به زندگی بازگشت از این که آسیب جدی مغزی ندیده خوشحال است ولی می گوید حافظه اش اندکی آشفته شده است.

وی گفت از مرگ دو ورزشکار از جمله '' پیر ماریو موروسینی'' بازیکن لیوورنو و '' دیل اوئن'' شناگر نروژی غمگین شده است.

هافبک بولتون افزود: سه اتفاق مشابه طی چند ماه اخیر؟ باورنکردنی است. باید راهی برای توقف این روند وجود داشته باشد. مرگ موروسینی در ایتالیا مرا شوکه کرد. صحنه مرگ او را در اینترنت دیدم و ضربه ای روحی برایم بود. با خودم گفتم این من هستم در زمانی نه چندان دور.

موآمبا میهمان ویژه دیدار فینال جام حذفی انگلیس بود و پس از پیروزی چلسی به آبی پوشان تبریک گفت.

این بازیکن 24 ساله که پس از ایست قلبی دوران نقاهت خودرا می گذراند، امیدوار است 78 دقیقه مرگ را فراموش کند و به میدان بازگردد.

او در جریان دیدار بولتون و تاتنهام دچار ایست قلبی شد و پزشکان گفتند پس از 78 دقیقه مرگ، به زندگی بازگشته است.

موآمبا گفت: من به لحاظ علمی مرده بودم ولی اکنون زنده ام و جای هیچ نگرانی نیست.

عضو سابق تیم ملی زیر 21 سال انگلیس علیرغم همه پیش بینی های پزشکی به روند بهبود معجزه آسای خود ادامه می دهد. پیش بینی می شد که او در پی ایست قلبی و 78 دقیقه مرگ،آسیب مغزی جدی ببیند ولی اینگونه نشد.

با این حال او همچنان با مشکلاتی دست به گریبان است.

وی گفت: هنوز راه درازی تا معالجه و بدست آورده حافظه ام دارم و همین کمی مرا مایوس کرده است. مشخص است که مغزم مانند سابق عمل نمی کند و خیلی موضوعات را فراموش کرده ام.

هافبک بولتون افزود: حافظه ام آشفته است. هنگامی که با دوستم صحبت می کنم سوالی از او می پرسم و پنج دقیقه بعد باز هم همان سوال را تکرار می کنم.

دوست موآمبا گفت که پزشکان دو بار دست از معالجه او کشیدند ولی دکتر توبین گفت یک بار دیگر هم تلاش کنیم. در حقیقت دکتر توبین با فابریس او را نجات داد. آنقدر تلاش کرد که او را زنده کرد.

 

دیدگاه‌ها