کد خبر : 1614176 | 06 خرداد 1398 ساعت 18:23 | 3.8K بازدید | 0 دیدگاه

اگر VAR نبود؛

PSG- منچسترسیتی؛ فینال لیگ قهرمانان!

اگر همه چیز مطابق فصول قبلی پیش می رفت شاید جای فینالیست های لیگ قهرمانان این فصل عوض می شد.

PSG- منچسترسیتی؛ فینال لیگ قهرمانان!

به گزارش "وزش سه"، شنبه آتی و در استادیوم واندا متروپولیتانو، دو تیم لیورپول و تاتنهام به مصاف یکدیگر خواهند رفت و در نهایت فصل فوق العاده و هیجان انگیز لیگ قهرمانان به پایان خواهد رسید.

 

این اولین فصلی بود که از تکنولوژی VAR در لیگ قهرمانان استفاده شد و همین موضوع باعث رخ دادن اتفاقاتی هیجان انگیز شد؛ اگر هنوز همانند فصول قبل بود، شاید تیم های دیگر فینال لیگ قهرمانان شنبه شب را برگزار می کردند.

 

حذف پاری سن ژرمن برابر یونایتد

 

پاری سن ژرمن با برتری 0-2 در دیدار رفت در اولدترافورد فاصله ای تا صعود به فینال لیگ قهرمانان نداشت اما شکست 1-2 در بازی برگشت در خانه در پایان نیمه اول باعث شد نفس ها در سینه حاضران در پارک دوپرنس حبس شود.

 

1408816

 

بعد از فرصت سوزی های عجیب کیلیان امباپه، در ثانیه های پایانی این دمیر اسکومینا بود که بازبینی صحنه برخورد توپ به دست پرسنل کیمپمبه، برای یونایتد پنالتی گرفت تا ضربه مارکوس راشفورد به منزله پایان آرزوهای پاریسی ها در لیگ قهرمانان باشد. اگر VAR نبود، پاری سن ژرمن می توانست به دور بعدی صعود کند و ممکن بود با تکیه بر ستاره های گرانقیمت خود و بازگشت نیمار، حتی با غلبه بر بارسلونا و لیورپول فینالیست هم بشود.

 

حذف اتلتیکومادرید برابر یوونتوس

 

اگرچه کریستیانو رونالدو در دیدار برگشت با هت تریکی فراموش نشدنی شکست دور رفت یوونتوس برابر اتلتیکومادرید را یک تنه جبران کرد، اما در حقیقت این VAR بود که در دور رفت قاتل اتلتیکومادرید شد.

 

1408813

 

در دقایق ابتدایی دیدار رفت، ابتدا فلیکس زایر یک پنالتی به سود اتلتیکومادرید با خطای متئو دی شیلیو روی دیگو کاستا اعلام کرد اما بعد از رجوع به VAR مدعی شد خطا بیرون صورت گرفته است. همچنین در نیمه دوم نیز آلوارو موراتا یک بار موفق به گلزنی شد اما بعد از بازبینی صحنه، داور خطا روی جورجو کیه لینی را اعلام کرد.

 

با برتری 0-4 در دور رفت، دیگر یوونتوس شانسی برای بازگشت نداشت و شاید تیم آماده دیگو سیمئونه در مراحل بعدی آژاکس و تاتنهام را نیز مغلوب می کرد و راهی فینال می شد.

 

حذف رم مقابل پورتو

 

ممکن بود بازی برگشت رم و پورتو به ضربات پنالتی کشیده شود اما با استناد به VAR، جونیت چاکر برای پورتو یک ضربه پنالتی اعلام کرد که در نهایت الکس تلس آن را تبدیل به گل کرده و پورتو به مرحله بعد صعود کرد.

 

1408814

 

البته بعید بود رم در صورت صعود هم توان رسیدن به فینال را داشته باشد اما شاید حداقل اوزه بیو دی فرانچسکو که فردای این دیدار اخراج شد، شغل خود را از دست نمی داد.

 

حذف منچسترسیتی مقابل تاتنهام

 

اما بی شک دراماتیک ترین کاربرد VAR در لیگ قهرمانان مربوط به دیدار برگشت سیتی مقابل تاتنهام در استادیوم اتحاد است. گل ثانیه های پایانی رحیم استرلینگ حکم به صعود شاگردان پپ گواردیولا به فینال می داد اما با رجوع به VAR، جونیت چاکر در نهایت این گل را مردود اعلام کرد تا صحنه هایی تلخ از ناراحتی پپ گواردیولا برای همیشه در کلکسیون لحظات دراماتیک تاریخ لیگ قهرمانان به ثبت برسد.

 

1408817

 

تیم قدرتمند سیتی می توانست با صعود مقابل تاتنهام، احتمالا از سد آژاکس هم عبور کند و آن موقع دیگر شاگردان گواردیولا بودند که خود را برای فینال شنبه شب آماده می کردند.

 

منبع: BBC SPORT

دیدگاه‌ها