کد خبر : 1612852 | 30 اردیبهشت 1398 ساعت 19:32 | 1K بازدید | 0 دیدگاه

حضور ستاره‌های فوتبال جهان در فینال چمپیونز

هفتمین دوره رقابت های "فوتبال برای دوستی" توسط کمپانی گازپروم، اسپانسر رسمی یوفا، به زودی آغاز خواهد شد.

حضور ستاره‌های فوتبال جهان در فینال چمپیونز

 

به گزارش "ورزش سه"، در 6 سال گذشته، این رقابت های 5500 شرکت کننده داشت و بیش از 4.5 میلیون نفر از سراسر دنیا از جمله ورزشکاران، هنرمندان و سیاست مداران آن را دنبال کردند.

 

افسانه فوتبال آلمان، فرانتس بکن بائر در حال آماده شدن برای شرکت در مسابقات نهایی برنامه شماره 7 برنامه بین المللی کودکان "گازپروم F4F" از تاریه 28 می تا 2 ژوئن در خلال برنامه رسمی فینال لیگ قهرمانان در مادرید است. شرکت کنندگان در مسابقات نهایی این برنامه شاهد فینال لیگ قهرمانان بین تاتنهام و لیورپول در ورزشگاه واندا متروپولیتانو نیز خواهند بود.

 

1407405

 

بکن بائر با شرکت کنندگان جوان این برنامه درباره دوران حرفه ای خود و موقعیت های منحصر به فردش صحبت خواهد کرد و دانش و مهارت هایی را که آنها برای رسیدن به نتایج موفقیت آمیز نیاز دارند را با آنها به اشتراک خواهد گذاشت.

 

بکن بائر در این رابطه گفت: "شرکت در یک برنامه اجتماعی جهانی برای کودکان از کشورهای مختلف برای من یک افتخار بوده و تصور جهان مدرن را بدون برابری، خوبی و عدالت غیر ممکن کرده است. پیشرفت کودکان برای افزایش قدرت همکاری و گفت و گو یک وظیفه اساسی محسوب می شود زیرا توانایی سازش و یافتن یک زبان مشترک با انواع مختلف مردم، صرف نظر از شغل آینده افراد چه در ورزش و چه در حرفه های دیگر، کلید موفقیت در زندگی است.

 

هر سال صدها کودک از کشورهای مختلف در برنامه "فوتبال برای دوستی" شرکت می کنند. هدف این برنامه پشتیبانی از ورزشکاران و رسانه ها بوده و مورد توجه کودکان و البته باتجربه‌های ایرانی نیز قرار گرفته است.

 

جوانان ایرانی

 

مشارکت ورزشکاران جوان ایرانی در برنامه لیگ قهرمانان به گواهی متخصصین و روزنامه نگاران کشورهای مختلف، بسیار جذاب و تاثیرگذار بوده است.

 

ارزش مسابقات

 

مسابقات قهرمانی دوستی که در حضور ستاره های کلاس جهانی برگزار می شود، ارزش های کلیدی شامل دوستی، برابری، صلح، سلامتی، پیروزی، سنت و افتخار را در بر می گیرد و کودکان سعی می کنند حامی این ارزش ها در کشورهای خود باشند.

 

البته این پروژه با توجه به تنوع زبان ، سبک و ماهیت فعالیت بین کشورها متمایز است، اما کودکان ثابت کرده اند که فرهنگ، زبان و سنت های مختلف مانع ارائه بازی جوانمردانه نیست و این دوستی ماهیتی جهانی دارد.

 

1407407

 

"فوتبال برای دوستی" یک برنامه جهانی مربوط به کودکان است که با هدف جذب جوانان در سراسر جهان برای ترویج ارزش های مهم انسانی در میان نسل خود برگزار می شود.

 

ایکر کاسیاس: فوتبال و دوستی در تمام زندگی همراه من بوده است.

 

ایکر کاسیاس، سفیر برنامه "فوتبال برای دوستی" در فصل گذشته در این رابطه گفت: "خوشحالم که بسیاری از چهره های خوشحال و بچه های سراسر جهان را می بینم و از اینکه به این رویداد دعوت شده ام بسیار سپاسگزارم. فوتبال و دوستی در طول زندگی همیشه همراه با من بوده و اکنون این دو فاکتور عنوان اصلی این برنامه هستند. من امیدوارم که فوتبال برای شما کودکان و نوجوانان نه تنها درهای ورزش، بلکه تمام زمینه های زندگی را باز کند."

 

چهره هایی بزرگی همانند فاطیما سامورا، دبیر کل فیفا و مارکو فان باستن، افسانه فوتبال جهان نیز از این برنامه حمایت کرده اند. هدف این برنامه گسترش ارزش های دوستی، همکاری و افزایش بردباری  از طریق فوتبال در میان صدها کودک و جوان در سراسر جهان از جمله کشورهای عربی است.

دیدگاه‌ها