کد خبر : 1612729 | 30 اردیبهشت 1398 ساعت 10:40 | 2.6K بازدید | 0 دیدگاه

قلعه نویی؛ 5 قهرمانی، 5 نایب قهرمانی، 1.9 امتیاز در هر مسابقه

عملکرد 15 ساله پرافتخارترین مربی لیگ زیر ذره بین

سرمربی تیم سپاهان با کسب نایب قهرمانی در لیگ هجدهم یکبار دیگر توانایی های فنی خود را به رخ کشید.

به گزارش "ورزش‌سه"، امیر قلعه نویی از مدت ها قبل نام خود را به عنوان پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر مطرح کرده و هرساله رکوردهای جدیدی را به ثبت می رساند. او امسال با سپاهان هم عملکرد خوبی داشت و تا هفته آخر برای کسب عنوان قهرمانی جنگید اما در نهایت به عنوان نایب قهرمانی رسید تا پنجمین دومی خود در تاریخ رقابت های لیگ برتر را به دست آورد.


قلعه نویی در طول 15 فصل حضور 5 قهرمانی و 5 نایب قهرمانی داشته است. او که از سال 82 تا امروز تنها در فصل 85-86 به دلیل حضور روی نیمکت تیم ملی فوتبال در لیگ برتر شرکت نداشته حالا همچنان با قدرت می تازد تا بتواند نام خود را بیش از این جاودانه کند. قهرمانی های قلعه نویی 3 بار با استقلال و دو بار با سپاهان بوده است.


این مربی بادانش همچنین با تیم های استقلال(یکبار)، مس کرمان(یکبار)، سپاهان(یکبار)، تراکتورسازی(دوبار) عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرده است.


نکته ویژه کارنامه ژنرال این است که تیم های او 9 بار، متوسط امتیاز بالای 1.9 به ازای هر بازی را ثبت کرده اند و قلعه نویی موفق ترین مربی استقلال و سپاهان در تاریخ لیگ برتر است. این مربی با تراکتورسازی هم دوبار سهمیه آسیایی گرفته است و نکته منفی اینکه هرگز به رکورد 2 امتیاز از هر بازی در یک فصل نرسیده است.


مجموعه این آمار و ارقام ها قلعه نویی را بدون تردید پرافتخار ترین مربی تاریخ لیگ برتر می نامد؛ عناوینی که او به دست آورده تاکنون توسط هیچ مربی دیگری کسب نشده و به همین خاطر است که همواره در هر تیمی باشد شخصیت قهرمانی را به آن تیم عرضه می کند.

 

آمار فعالیت امیر قلغه نوعی در لیگ برتر

دیدگاه‌ها