کد خبر : 1611144 | 22 اردیبهشت 1398 ساعت 18:15 | 124.4K بازدید | 0 دیدگاه

اختلاف نظر رفعتی و فنایی درباره گل استقلال؛

تایید نظر داور بازی استقلال از سوی کارشناسان AFC

در برنامه مجله ورزشی شبکه خبر، صحنه های مشکوک داوری در هفته 29 لیگ مورد بررسی قرار گرفت و دو کارشناس داوری صحبت های جالبی مطرح کردند.

تایید نظر داور بازی استقلال از سوی کارشناسان AFC

به گزارش ورزش سه، پس از اتفاقات جنجالی مربوط به داوری در بازی های دیشب لیگ برتر، رسانه های مختلفی امروز به آنها پرداختند. شبکه خبر تلویزیون هم برنامه مجله ورزشی امروز بعد از ظهر را به مسائل داوری دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر اختصاص داد. محمد فنایی در این برنامه به عنوان کارشناس میهمان حضور داشت و داوود رفعتی هم به صورت تلفنی در آن شرکت کرد.


اعضای دپارتمان داوری AFC تصمیم داور در گل استقلال را تایید کردند

 

رفعتی در ابتدای صحبت هایش گفت: داوران در مجموع هفته کم اشتباهی را سپری کردند. در یک بازی نمی شود که اشتباهی اصلا وجود نداشته باشد اما خطاهای تاثیرگذار روی نتیجه، فقط یک مورد داشتیم. در بازی پرسپولیس و ماشین سازی پنالتی به درستی اعلام شده و در صحنه گل تیم استقلال به صنعت نفت هم مطابق بررسی های ما، توپ روی هوا از خط عبور کرده است و کمک داور و داور پشت دروازه اینجا اوت اعلام کرده اند. من فیلم این صحنه را برای رئیس دپارتمان آسیا، عضو کمیته داوران AFC و آقای کولینا فرستادم. آقای کولینا هنوز جواب نداده اما دو نفر دیگر، حق را به کمک داور داده اند. ما چون دوربینی روی خط نداریم، نمی توانیم نظر دقیق بدهیم.

 

مهر تایید فنایی بر تصمیمات کوپال برای پرسپولیس

 

پس از صحبت های اولیه رفعتی، صحنه های مشکوک داوری به نمایش درآمد. اولین بازی، دیدار پرسپولیس و ماشین سازی بود.


یکی از صحنه هایی که مدافع ماشین سازی با ماریو بودیمیر درگیر شده بود، پخش شد. فنایی با دیدن این تصویر گفت که برخورد انجام شده نمی تواند پنالتی باشد چرا که مهاجم پرسپولیس ضربه را زده و بعد روی زمین افتاده است.

 

سپس فنایی درباره صحنه پنالتی اعلام شده برای پرسپولیس گفت: ابتدا مدافع پیراهن مهاجم را کشید و بعد بودیمیر لباس او را کشید. بنابراین داور باید اتفاق اول را مدنظر قرار دهد و به همین دلیل اعلام پنالتی صحیح بود.

 

فغانی برای پدیده پنالتی اشتباهی گرفت

 

فنایی در بررسی دیدار پدیده و سپاهان، درباره پنالتی اعلام شده به سود پدیده، گفت: این صحنه واضحی است و با احترام به آقای فغانی، باید گفت که هیچ داوری نمی تواند بی اشتباه باشد. اینجا ابتدا بازیکن سپاهان توپ را می زند و بعد مهاجم روی زمین می افتد. فکر می کنم جاگیری آقای فغانی زیاد مناسب نبود. 

 

اختلاف نظر فنایی و رفعتی بر سر گل استقلال

 

پس از این بازی، نوبت به دیدار صنعت نفت و استقلال رسید. مهم ترین صحنه این بازی، گلی بود که استقلال زد و داور مردود اعلام کرد. محمد فنایی درباره این گل گفت: اگر توپ بیرون رفته باشد، ممکن است داور پشت دروازه دقیقا جلوی دید کمک داور را گرفته باشد. زمانی که بازیکن آبی توپ را می زند، پای او بیرون زمین است اما توپ بیرون نیست. البته آقای رفعتی می گوید دوربین ها درست نشان نمی دهد. من هم در حد همین دوربین ها دارم می بینم و اعتقادم این است که توپ بیرون نرفته است. 


در این لحظه رفعتی دوباره توضیحاتی به این شرح داد: وقتی دوربین روی خط نباشد، تصمیم داور پشت دروازه صحیح است. در صحنه گل، شما ببینید که پای چپ بازیکن استقلال روی خط است. این یعنی که بدن او بیرون زمین است. داوران زمانی اعلام اوت کرده اند که توپ روی هوا بوده است و هنوز به زمین نیامده است.


پای بازیکن استقلال وقتی به خط عرضی زمین برخورد می کند، گچ از روی زمین بلند می شود. چطور وقتی توپ به خط می خورد این اتفاق نمی افتد؟ مشخص است توپ زمانی که روی هوا است، کاملا بیرون است.
فنایی در اینجا گفت: نه شما به عنوان مسئول غرضی دارید و نه من که کارشناس هستم. اما ببینید داور پشت دروازه دقیقا پشت به کمک داور ایستاده است. این توپ نمی تواند  از خط عبور کرده باشد و به نظر من گل سالم است.

دیدگاه‌ها