کد خبر : 1611131 | 22 اردیبهشت 1398 ساعت 17:43 | 28.2K بازدید | 0 دیدگاه

داورهای پشت دروازه تمرکز کمک داور را می گیرند

قهرمانی: مهمترین بازی هفته را به فغانی بدهید

هفته بیست و نهم لیگ برتر به شکلی تمام شد که از حالا می توان در انتظار یک هفته بسیار دشوار برای داوران فوتبال ایران در روز پایانی مسابقات بود.

قهرمانی: مهمترین بازی هفته را به فغانی بدهید

به گزارش"ورزش سه"  سه بازی حساس مدعیان قهرمانی ، شب گذشته با صحنه های بحث برانگیز داوری همراه بود و هنوز هم بخش مهمی از اخبار و مباحث را در رسانه ها و کانال ها به خود اختصاص داده است. در این بین نظرات کارشناسی متفاوتی که از شب گذشته درباره صحنه ها منتشر شده این بحث را چالشی تر هم کرده است. محسن قهرمانی داور قدیمی فوتبال ایران نیز در زمره کارشناسانی است که اعتقاد دارند اشتباهات تاثیرگذاری در بازی ها رخ داده است. او درباره دلایل بروز چنین اشتباهاتی در هفته های حساس فوتبال ایران گفت:«حرف هایی که برخی آقایان از دیشب تا حالا راجع به داوری می گویند را کاملا رد می کنم. من همه این اشتباهات را حاصل حساسیت کاذب و فشار فوق العاده زیادی می دانم که روی جامعه داوری می آید. داوری ایران در حال پوست اندازی و تغییر نسل است و با این روند ما داریم استعدادهایمان را می سوزانیم. به نظر من ما باید داوران جوانمان را حفظ کنیم. کوپال ناظمی هفته گذشته بازی پدیده و استقلال را عالی سوت زد و به نظرم نباید بازی سنگین پرسپولیس و ماشین سازی را به او می دادند.»


قهرمانی درباره اشتباهات تاثیرگذار بازی های دیشب هم گفت:« من بازی پدیده و سپاهان را مستقیم می دیدیم و زمانی که علیرضا(فغانی) سوت زد، به دلیل اینکه فغانی بود اعتماد کردم و گفتم پنالتی است. الان اما بعد از دیدن چند باره تصویر می توانم بگویم که اتفاقی که افتاد پنالتی نبود. مدافع توپ مهاجم را می زند و بعد اگر برخوردی اتفاق افتاده است ما آن را نمی بینیم.» او افزود:« اما اینکه بخواهیم بهترین داور حال حاضر ایران و یکی از بهترین های جهان را اینگونه تحت فشار بگذاریم کار درستی نیست. شاید اگر من جای فغانی بودم استنلی کی روش را به خاطر آن اعتراض های شدیدش حتما اخراج می کردم که فغانی حتی اخطار هم نداد.»


این داور قدیمی اضافه کرد:« آن هایی که دارند اینهمه به علیرضا حمله می کنند چرا از خود نمی پرسند سپاهان در بازی شب گذشته چند موقعیت گلزنی داشته و پدیده چند موقعیت گل؟ به نظرم این فرافکنی و پنهان کردن مشکلات فنی پشت اشتباهات داوری است.»


قهرمانی اضافه کرد:« اما در بازی صنعت نفت برابر استقلال، معتقدم که گل استقلال سالم بود. اینجا بازهم باید بگویم وضعیت بد تصویربرداری می تواند سوء تفاهم برانگیز باشد. با توجه به تجریباتی که دارم زمانی که توپ تاچ می شود نمی تواند از خط رد شده باشد. اینکه می گویند توپ روی فضا هم بوده را هم قبول ندارم و من فکر می کنم داورهای پشت دروازه دارند تمرکز کمک داورهای ما را می گیرند. واقعیت این است که ما فقط دنبال ویترین و ظاهر هستیم اما آیا زیرساخت و امکانات استفاده از کمک داور پشت دروازه و سیستم ویدئویی را واقعا داریم؟»


او افزود:« دیگر بازی مهم شب گذشته بازی پرسپولیس و ماشین سازی بود که من این بازی را کامل ندیدم و فقط می توانم روی صحنه پنالتی نظر بدهم. به نظر من در این صحنه ابتدا مهاجم پرسپولیس لباس مدافع ماشین سازی را می گیرد اما کوپال ناظمی یا در زاویه ای است که نمی بیند یا این را خطا نمی داند اما در ادامه مدافع ماشین سازی لباس بازیکن قرمز را می گیرد و هردو برای تصاحب توپ روی زمین می افتند و این را خطا تشخیص می دهد که به نظر من پنالتی نبود. آیا چنین اتفاقی را در فوتبال روز دنیا هم پنالتی می گیرند؟ بعید می دانم.»


داور قدیمی فوتبال ایران در ادامه درباره اینکه برای بازی های هفته آخر با توجه به اشتباهات برخی از داوران باتجربه و سرشناس چه روشی را پیشنهاد می کند گفت:« ما در هفته آخر 5 بازی خیلی مهم داریم و از طرفی حسین زرگر و اشکان خورشیدی بیرون هستند. بیژن حیدری است ضمن این که من اگر بودم حتما یکی از مهمترین بازی ها را به علیرضا فغانی می دادم.»


او در پایان در رابطه با برخی انتقادهایی که از کمیته داوران و داوری ها می شود هم گفت:« من تنها می گویم اگر امروز با کمیته داوران کار نمی کنم و اگر حس و حال همکاری ندارم، نیایم داوری ها را بکوبم. در مرام من محسن قهرمانی نیست که چون خودم نیستم دیگر برایم داوری کشورم اهمیت نداشته باشد.»

دیدگاه‌ها