کد خبر : 1611412 | 24 اردیبهشت 1398 ساعت 09:54 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

درخواست اهالی شطرنج برای داشتن مربی کارآمد

برخی ملی پوشان شطرنج در دیدار با وزیر ورزش درخواست خود را برای در اختیار داشتن مربی کارآمد مطرح کردند.

درخواست اهالی شطرنج برای داشتن مربی کارآمد

به گزارش ورزش سه و به نقل از مهر، ۶ نفر اول شطرنج ایران عصر روز گذشته نشستی با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش داشتند. در این نشست که در محل وزارت ورزش و با حضور رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد، مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج ضمن تشکر از حمایت‌های بی دریغ سلطانی فر از شطرنج کشور، دلایل رشد این رشته در ایران را سیاست‌ها و حمایت‌های وزارت ورزش و اجتناب از حاشیه عنوان کرد و گفت: امیدوار هستیم که بتوانیم در سال‌های نزدیک شاهد رشد بیشتر شطرنج ایران باشیم.

 

پس از وی ملی پوشان کشور نیز ضمن تشکر از حمایت‌های انجام شده، تقاضای خود را برای در اختیار قرار داشتن مربی کارآمد و کمک به پیشرفت شطرنج کشور عنوان کردند.

 

مسعود سلطانی فر نیز در این نشست گفت: من پیشرفت شطرنج کشور را از سال‌های دور و از زمان مرحوم استاد خسرو هرندی دنبال می‌کردم. شاهد بودم استاد بزرگ احسان قائم مقامی در زمان خود موفق شد سطح شطرنج ایران را به افق‌های بسیار بالاتری هدایت کند.

 

وی افزود: معتقدم که موفقیت‌های سال گذشته شطرنج ایران نشانه یک خیزش بزرگ مجدد شطرنج ایران برای رسیدن به سطوحی بسیار بالاتر در آینده است و به نظر می‌رسد که اساس و پایه‌های این جهش بزرگ فراهم شده است. بدون شک برای رسیدن به این افق‌های ارزشمند جدید نیاز به حضور یک مربی سطح بالای جهان وجود دارد که وزارت ورزش و کمیته المپیک تلاش خود را برای فراهم کردن مقدمات این اقدام انجام خواهند داد.

 

وزیر ورزش تصریح کرد: شطرنج از نظر وزارت ورزش و کمیته المپیک ورزش یک از رشته‌های موفق و رو به رشد و با ارزش کشور می‌باشد که ما نظر خاص برای تقویت آن داریم.

 

دیدگاه‌ها