کد خبر : 1583254 | 22 دی 1397 ساعت 16:00 | 47.6K بازدید | 0 دیدگاه

اولین حرکت نجات بخش بیرانوند (عکس)

دروازه‌بان تیم ملی بعد از 142 دقیقه با حرکت نجات بخش خود در ترکیب تیم ملی، نشان داد اعتماد فوتبال ایران به او بی دلیل نبوده است.

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا بیرانوند که بیکارترین بازیکن ایران برابر یمن لقب گرفته بود، در دیدار با ویتنام نیز در نیمه اول مجبور به واکنش نشد تا روزهای آسان او در ترکیب تیم ملی همچنان ادامه داشته باشد.


شماره یک تیم ملی ایران که در لیگ قهرمانان آسیا نمایش موفقی از خود به جا گذاشته تا چهره مورد توجه کنفدراسیون آسیا لقب گیرد، امیدوار است به روند درخشان خود در جام ملت‌ها نیز ادامه دهد و چهارمین دروازه‌بانی لقب گیرد که طعم قهرمانی در آسیا با پیراهن ایران را چشیده است.


در شرایطی که به نظر می‌رسید ویتنام نتواند ایران را به دردسر بزرگی بیندازد، این ستاره شماره 10 ویتنام بود که در موقعیتی تک به تک چالش بزرگی را برای بیرانوند شکل داد. در حالی که مدافعان تیم ملی در فاصله 30 متری دروازه ایران به دنبال آفسایدگیری از حریف بودند، این مهاجم سرعتی که در دیدار برابر عراق روی هر دو گل تیمش تاثیرگذار بود، مشابه صحنه گل دوم مقابل عراق با دروازه بان ایران اینبار تک به تک شد و در شرایطی که مرتضی پورعلی گنجی قصد داشت با تکل بلند خود برای او مزاحمت ایجاد کند، ضربه اش را نواخت که خروج به موقع و مهار توپ بیرانوند مانع بزرگی برای خوشحالی ویتنام شد.


گوین کونگ فونگ که در این صحنه برابر یکی از برترین دروازه‌بانان فوتبال آسیا ناکام مانده بود، در ادامه همچنان به دنبال آزار خط دفاعی ایران است و باید دید تا پایان بازی قادر به عبور از سد دفاعی شکل گرفته توسط کی روش خواهد بود یا خیر.


بیرانوند که درباره آینده او بعد از جام ملت‌های آسیا شایعات زیادی به گوش می‌رسد، همچنان به دنبال این است تا بعد از جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا، اینبار در سومین تورنمنت بزرگی که حضور یافته، بتواند چهره درخشان تیمش لقب گیرد.


او در جام جهانی با مهار ضربه پنالتی کریس رونالدو چهره ویژه ایران لقب گرفت و بعد از آن در دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ضربه سر دیدنی ژاوی را روانه کرنر کرد تا فرصت حضور در فینال آسیا را برای سرخپوشان فراهم کند و اکنون باید دید نمایش خارق العاده او در ترکیب تیم ملی و در این تورنمنت با چه حرکت ویژه و نجات بخش بزرگی همراه خواهد بود.


عکس: امیرحسین خیرخواه - ابوظبی

 

 

 

 

دیدگاه‌ها