کد خبر : 1617765 | 25 خرداد 1398 ساعت 12:28 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

خبر خوش ویلموتس برای باشگاه‌ها

تعطیلی‌های لیگ برتر کم می‌شود

مارک ویلموتس در اقدامی جالب اردوی تیم ملی در تیر ماه را از 11 روز به 5 روز کاهش داده است تا ملی پوشان بتوانند زمان بیشتری برای دست یابی به هماهنگی های لازم در اردوی تیم های باشگاهی حاضر شوند.

تعطیلی‌های لیگ برتر کم می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، اردوی تیر ماه به این بهانه برگزار می شود که مارک از بازیکنان داخلی شناخت بیشتری پیدا کند تا برای بازی های آتی انتخاب بهتری داشته باشد. به نظر می رسد مربی بلژیکی در خصوص آماده سازی تیم ملی دیدگاه متفاوتی نسبت به کارلوس کی روش دارد. سرمربی حال حاضر کلمبیا طی 8 سال حضور در فوتبال ایران بر این عقیده بود که بازیکنان تیم ملی به اندازه کافی در تمرینات تیم های باشگاهی تحت فشار قرار نمی گیرند و آماده نمی شوند! از اینرو هر گاه تیم ملی مسابقه ای پیش رو داشت، کارلوس کی روش با درخواست تعطیلی لیگ برتر تیم ملی را به اردوی بلند مدت می برد که این باعث اعتراض باشگاه ها می شد و البته کاری هم از دست کسی ساخته نبود چرا که سازمان لیگ برتر برنامه کارلوس کی روش را عینا پیاده می کرد. این در حالی است که در فوتبال حرفه ای بازیکنان تنها 72 ساعت قبل از بازی هایی که در تقویم فیفا قرار دارند در اختیار تیم های ملی قرار می گیرند. در فوتبال حرفه ای این دیدگاه وجود دارد که بازیکنان در تمرینات تیم های باشگاهی آماده می شوند و 72 ساعت زمان برای رسیدن به هماهنگی های لازم در تمرین تیم ملی کافی است.

 

اردوی تیر ماه از قبل در برنامه آماده سازی تیم ملی وجود داشت و قرار بود تیم ملی 11 روز تمرین کند اما مارک ویلموتس در یک تصمیم درست اعلام کرد این اردو طی 5 روز برگزار می شود تا بازیکنان زمان بیشتری در اختیار باشگاه ها برای رسیدن به هماهنگی های لازم باشند. به نظر می رسد با دیدگاه مارک ویلموتس در فصل پیش رو تعطیلات لیگ برتر کم تر شود. جالب اینکه سرمربی تیم ملی بدنسازی که به همراه خود به کادر فنی تیم ملی آورده به صورت پاره وقت با تیم ملی قرار داد دارد. او با یکی از باشگاه های بلژیکی قرارداد دارد و تنها برای اردوها به ایران خواهد آمد. این بدین معنی است مارک ویلموتس مثل خیلی از مربیان تیم های ملی بر این باور است که بازیکنان باید در تمرینات تیم های باشگاهی بدنسازی کنند و آماده شوند. از همه مهمتر حضور بازیکنان در بازی های باشگاهی به مراتب بهتر از حضور دراردوی های بلند مدت تیم ملی است به این خاطر که حضور در مسابقه بهتر از تمرین است!

 

قطعا یک تیم ملی خوب از دل یک لیگ برتر پویا بیرون خواهد داد و مارک ویلموتس با کاهش اردوی تیرماه به باشگاه ها این پیام را داد که در فصل آتی زمان تعطیلی لیگ برتر کم تر خواهد شد.

دیدگاه‌ها