کد خبر : 974660 | 15 خرداد 1391 ساعت 12:55 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

ابطحی پس از شایعه حضور در تیم ملی فوتسال

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال در واکنش به شایعه حضورش در تیم ملی گفت: هر کسی شرایط خاص خود را دارد و من می‌دانم شرایط کنونی فوتسال چگونه است.

ابطحی پس از شایعه حضور در تیم ملی فوتسال

    سید مهدی ابطحی در گفتگویی در خصوص ناکامی تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا‌، عنوان کرد: از لحاظ کارهای فنی دچار مشکل شده‌ایم. هر کسی بر اساس کارهای انفرادی عمل و به گونه‌ای کار می‌کرد که به دنبال کسب عنوان بهترین بازیکن و آقای گلی بود.

وی با اشاره به شکست برابر تایلند در مرحله نیمه نهایی خاطرنشان کرد: تایلند از ما برتر نبود و بهتر هم بازی نکرد. در کارهای دفاعی دچار مشکل شده بودیم و خوب عمل نکردیم. زمانی که دروازه‌بان‌مان کیفیت همیشگی خود را نداشت، ضعف دفاعی نمایان شد.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال تصریح کرد: در ورزش‌های گروهی عوامل زیادی وجود دارد و باعث می‌شود یک تیم نتیجه نگیرد. مدیریت، کادر فنی و بازیکنان باید انسجام لازم را داشته باشند و هیچ عاملی باعث نشود بین آنها فاصله به وجود بیاید. در مسابقات اخیر بازیکنان هر کدام کار خود را انجام می‌دادند. ما برنامه جدیدی در تیم ندیدیم.

ابطحی افزود: در ضربات ایستگاهی هیچ برنامه جدیدی ندیدم. من تمرینات این تیم را از نزدیک دیده‌ام و مشاهده کردم برنامه‌هایی در ضربات ایستگاهی داشتند اما در این مسابقات به هیچ عنوان اجرایی نشد. مربی باید این مسائل را در تیم جمع و جور کند. درست است که ما در مسابقات قهرمانی آسیا باختیم اما باز هم از تیم‌های آسیایی جلوتریم و تنها عامل شکست‌مان همین مسائل بود.

ابطحی یادآور شد: زمانی که تیم نتیجه نمی‌گیرد، باید ببینیم هر بخشی در چه جایی مشکل داشته است. مدیریت فوتسال ما پس از برکناری مجموعه‌ای که خوب عمل کرده بود باید افرادی را به کادر فنی می‌آورد که قوی‌تر باشند تا ضعف‌های کادر گذشته برطرف شود. کادر فنی جدید حسن‌هایی داشت اما برآیند کلی در مقایسه با مربیان گذشته باید قوی‌تر می‌بود.

وی ادامه داد: کادر فنی جدید تجربه کادر گذشته را نداشت و اگر این تجربه را داشت، نمی‌گذاشت چنین اتفاقی رخ دهد. ما که می‌خواهیم در جهان سوم شویم، باید در همه کارها قوی عمل کنیم. می‌دانیم در آسیا قهرمان هستیم به همین دلیل کار کارشناسی انجام نمی‌دهیم و در نتیجه در جهان نیز موفق ظاهر نمی‌شویم.

ابطحی یادآور شد: لیگ برتر ما باید خیلی قوی‌تر از اینها عمل کند. باید مربیان به خوبی آموزش ببینند و در کنار تیم ملی باشند. یک کادر فنی قوی و با تجربه می‌تواند مسائل و مشکلات به وجود آمده را حل کند.

وی درباره تغییر مربیان تیم ملی خاطرنشان کرد: باید کادر فنی قوی و با تجربه‌ای را به تیم افزود. مربیان تیم ملی باید تقویت شوند. ما از یکسری مسائل فنی در جهان عقب هستیم که آنها را با کارهای روانی و هیجانی از بین می‌بریم.

ابطحی درباره اینکه آیا با او برای هدایت تیم ملی صحبت شده است، گفت: هیچ صحبتی با من نشده است. به هر حال باید مربی‌ای هدایت تیم ملی را به عهده بگیرد که آزمایش پس داده باشد.

وی درباره اینکه آیا این پیشنهاد را خواهد پذیرفت، گفت: به هر حال هر شخصی شرایط خاص خود را دارد. من با شرایط فوتسال آشنا هستم و می‌دانم چه کاری باید انجام دهم و برای آماده سازی تیم با شرایط موجود آشنا هستم.

 

دیدگاه‌ها