کد خبر : 978350 | 16 تیر 1391 ساعت 12:16 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

مربی تیم فوتبال سایپای البرز:

باید از رقابت‌های یورو 2012 درس بگیریم

مربی تیم سایپای البرز گفت: همه ارکان و فعالان فوتبال کشورمان نباید تنها به تماشای مسابقات جام ملت‌های اروپا اکتفا کرده و باید از این رقابت‌ها برای درس گرفتن استفاده کنیم.

باید از رقابت‌های یورو 2012 درس بگیریم
امیر افتخاری در پاسخ به این پرسش که برگزاری و تماشای دیدارهای یورو 2012 چه دستاوردی برای فوتبال کشورمان خواهد داشت؟‌ گفت: در هر رشته ورزشی مسابقات مهمی به صورت جهانی و یا قاره‌ای برگزار شده و خوشبختانه از صدا و سیما به صورت مستقیم پخش می‌شود.
وی تصریح کرد: به طور قطع ما نباید تنها به تماشای این دیدارها اکتفا کنیم، چرا که هر کدام از این رقابت‌ها به عنوان کلاس درسی و می‌توانیم از آن بهره‌های زیادی ببریم.
مربی تیم فوتبال سایپای البرز افزود: به عنوان در رشته ورزشی و پرطرفدار فوتبال چند رقابت بسیار مهم برگزار می‌شود که عبارت است از جام جهانی، جام ملت‌های قاره‌های مختلف به ویژه در اروپا، رقابت‌های باشگاهی کشورها و بالاخره مسابقات باشگاه‌های اروپا.
افتخاری افزود: برگزاری یک رقابت مهم مانند جام ملت‌های اروپا در همه حوزه‌ها برای فوتبال ایران که از نظر پیشرفت و توسعه فاصله زیادی با فوتبال اروپا دارد، یک کلاس درس مهم و ارزشمند است.
وی ادامه داد: همه ارکان و عناصر فوتبال ما از تماشاگر گرفته تا مدیریت باشگاه‌ها و فدراسیون باید این رقابت‌ها را با این دید تماشا کرده و آموزش‌های لازم را فرا گیرند.
مربی تیم فوتبال سایپای البرز افزود: به عنوان نمونه رفتار تماشاگران در حین برگزاری مسابقات، نظم برگزاری یورو 2012، تاکتیک‌هایی که مربیان تیم‌ها به کار بستند، عملکرد رسانه‌های معتبر و بالاخره عملکرد فنی و اخلاقی بازیکنان بزرگ می‌تواند در رشد و توسعه فوتبال ما موثر باشد، به شرط آنکه فقط تماشاگر نباشیم.
افتخاری در پاسخ به این پرسش که به عنوان یک مربی چه درسی از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا گرفته است؟ گفت: اکثر این مسابقات را به عنوان یک کلاس درس تماشا کرده و حتی فیلم برخی از این دیدارها را ضبط کردم.
وی ادامه داد: بنابراین تلاش کردم که از تاکتیک‌های مربیان بزرگ نت برداری کرده و امیدوارم بتوانم در طول رقابت‌های لیگ برتر آتی درسی که از این رقابت‌ها گرفتم را در تیم فوتبال سایپا به کار بندم.
افتخاری تاکید کرد: مهمترین درسی که از این رقابت‌ها گرفتم اخلاق مربیان تیم‌های اروپایی بود که همه آنها از بزرگان فوتبال جهان هستند.
وی در پایان گفت: این مربیان در زمان پیروزی و شکست رفتار مثبتی داشته و ضمن احترام به تیم حریف، هیچگاه اخلاق را زیر پا نگذاشتند و این موضوع درس مهمی برایم داشت.

دیدگاه‌ها