کد خبر : 982738 | 17 مرداد 1391 ساعت 16:30 | 2.5K بازدید | 0 دیدگاه

جی لونگ:

AFC در پرونده بن‌همام اجازه دخالت نمی دهد

رئیس موقت کنفدراسیون فوتبال آسیا از استخدام یک شرکت آمریکائی برای روشن شدن پرونده فساد مالی بن همام خبر داد.

AFC در پرونده بن‌همام اجازه دخالت نمی دهد
ژانک چي لونک در بيانيه اي خطاب به اعضاي کنفدراسيون فوتبال آسيا خواهان همکاري آنها و عدم دخالت در پرونده فساد مالي بن همام در دوران رياست خود بر AFC شد.
کميته انضباطي کنفدراسيون فوتبال آسيا ماه گذشته بن همام را به خاطر همکاري مالي غير قانوني با شرکت پاور ووتر هاوس يک ماه از فعاليت محروم کرد. پس از آن هم فيفا تلاش کرد تا با روکردن پروندهاي فساد بن همام محروميت وي را بيشتر کند اما تبرئه شدن بن همام از سوي دادگاه عالي ورزش نقشه هاي فيفا با رياست بلاتر را تا حدودي خنثي کرد.
جي لونگ که بعد از محروم شدن مادم العمر بن همام به طور موقت جانشين وي شد، در بيانيه‌اي گفت: محروميت موقت بن همام نخستين گام در حرکت کنفدراسيون فوتبال آسيا براي ايجاد نظم و انضباط و بررسي موشکافانه مسائل است. در گام دوم از دبيرخانه AFC مي خواهيم که تمام حقايق را در اين زمينه جمع آوري کند و حکم نهايي خود را اعلام کند. مي‌‌خواهم اعلام کنم که رييس کميته‌ انضباطي در AFC از دبيرخانه خواست که با شرکت جهاني آمريکايي نامداري در زمينه قضيه بن همام وارد مذاکره شود.نام اين شرکت آمريکائي«فري»است که رياست آن را لويس فري کارآگاه سابق fbi بر عهده دارد.با توجه به پيچيده بودن اين قضيه ناچار به همکاري با اين شرکت هستيم.
رييس چيني AFC تصريح کرد: بايد اين را اعلام کنم که اين شرکت از حمايت کامل و غير مشروط AFC برخوردار خواهد بود. تمام مسئولان و اعضاي AFC نهايت همکاري را با اين شرکت صاحب نام خواهند داشت. تحقيقات کنوني فقط محدود به محکوم کردن و يا تبرئه شخص به خصوصي نيست، بلکه در پي روشن شدن حقيقت و در چشم انداز گسترده تر حفظ منافع وآبروي فوتبال آسيا است. بايد اين تحقيق غير جانبدارانه وبدون هيچ گونه خط قرمزي باشد. شرکت فريح از حمايت کامل ما برخوردار است. همه اعضا بايد در صورت لزوم با آن همکاري کنند و اطلاعات لازم را در اختيارش قرار دهند. مي‌‌خواهم به تمام فدراسيون‌ها يک بار ديگر يادآوري کنم که بايد به اجراي دستورات کنفدراسيون فوتبال آسيا پايبند باشند و با آن نهايت همکاري را داشته باشند. همچنان که در ماده يازده اساسنامه AFC هم اين مساله اشاره شده است. از تمام 46 فدراسيون‌ مي‌‌خواهم که با ما همکاري داشته باشند.

دیدگاه‌ها