کد خبر : 982908 | 18 مرداد 1391 ساعت 14:15 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

محمد بنا: ایمان داشتم قهرمان المپیک می‌شویم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: شاید خیلی‌ها فکر نمی‌کردند ما بتوانیم با 3 مدال طلا قهرمان المپیک شویم، اما من ایمان داشتم که این اتفاق رخ می‌دهد.

محمد بنا: ایمان داشتم قهرمان المپیک می‌شویم

 محمد بنا درباره کسب نتایج درخشان این تیم در المپیک گفت: شاید خیلی‌ها فکر نمی‌کردند بتوانیم با 3 مدال طلا و با اقتدار قهرمان المپیک شویم، اما من که از شرایط تیم آگاه بودم به این موضوع ایمان داشتم.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به شرایط داوری که در مسابقه عبدولی رخ داد، آیا فکر می‌کرد قاسم رضایی به مدال طلا برسد، گفت: اگر اینجا بودید و شرایط رضایی را می‌دیدید متوجه می‌شدید که می‌توند طلا بگیرد یا نه، تمام وجودش هوشیاری، اقتدار و انگیزه بود. حتی مربیان خارجی در اینجا هم می‌گفتند که او نمی‌تواند طلا بگیرد، اما من ایمان داشتم.

* دیگر چیزی از خدا نمی‌خواهم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره اینکه دیگر به دنبال چه چیزی است، گفت: هر چیزی که از خدا می‌خواستم به من داده است و دیگر چیزی نمی‌خواهم. ظرفم پر شده است و تنها نیاز به آرامش دارم تا به زندگی شخصی‌ام برسم.

* انتظار خودم بیشتر از اینها بود

محمد بنا درباره اینکه پیش بینی شخصی‌اش قبل از المپیک چه تعداد مدال برای تیمش بود، گفت: انتظار خودم خیلی بیشتر از اینها بود و برای 3 کشتی دیگر هم مدال کنار گذاشته بودم. قبل از سفر به لندن هم این موضوع را گفته بودم که هر 6 کشتی‌گیر ما شانس مدال دارند. همه فکر می‌کردند که من دنبال حداقل هستم، اما خودم می‌دانستم که چکار کردم و چه نتیجه‌ای باید بگیرم؛ همواره دنبال بیشترین بودم.

* به کشتی‌گیرانی که مدال نگرفتند باید بیشتر توجه کنیم

وی در پاسخ به این سؤال که کدام مدال بیشتر از همه به دلش چسبید، گفت: یکی بیشتر از دیگری برایم ارزشمند بود، حتی کشتی‌گیرانی که مدال نگرفتند خوب بودند، برای من هیچ فرقی نمی‌کند، باید به کشتی‌گیرانی توجه کنید که موفق به کسب مدال نشدند توجه من بیشتر به بچه‌هایی است که مدال نگرفتند، از نظر تیمی قهرمان المپیک شدیم پس باید به همه توجه شود. این موفقیت حاصل یک کار تیمی بود و قرار نیست تنها به مدال آوران توجه کنیم.

* نتیجه رویایی را در المپیک رقم زدیم

محمد بنا درباره اینکه المپیک لندن را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: 3 نقطه ناراحت ‌کننده داشتیم که اخلاقی، عبدولی و باباجان‌زاده مدال نگرفتند و سه نقطه درخشان 3 طلا گرفتند. درست است کشتی رشته‌ای انفرادی است، اما موفق شدیم با قهرمانی تیم فرنگی نتیجه رویایی را در المپیک رقم بزنیم؛ واقعا خوشحالم.

اگر بخواهید المپیک را در یک کلمه توصیف کنید چه می‌گویید، محمد بنا در پاسخ به این سؤال گفت: سقف آرزوها.

وی ادامه داد: از تمام مردم تشکر می‌کنم که در این شب‌ها ما را دعا کردند هیچ چیزی بیشتر از اینکه در ورزش افتخار کسب کنیم مردم ما را خوشحال نمی‌‌کند و خوشحالم که مردم خوشحال شدند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره اینکه آیا در دیدار عبدولی ناداوری صورت گرفت، عنوان کرد: مارتینتی اعلام کرد داوران این دیدار را محروم خواهد کرد. وقتی رئیس فدراسیون جهانی این موضوع را اعلام می‌کند یعنی قضاوت اشتباه بوده است. اگر مردم من را قبول دارند، می‌گویم که کشتی طوری چیده شده بود که کره طلا بگیرد و فرانسه هم به مدال برسد؛ ایران هم نباید در این وزن مدال بگیرد.

* می‌خواستند می‌توانستند بیشتر از این هم اعمال نفوذ کنند

بنا افزود: مدال‌ها را خودمان گرفتیم اما به بعضی‌ها دادند اگر هم می‌خواستند می‌توانستند بیشتر از این هم اعمال نفوذ کنند، اما اگر کشتی‌گیران ما آمادگی نداشتند، موفق نمی‌شدند.

وی تصریح کرد: در فینال کشتی سوریان با کشتی‌گیر آذربایجانی رئیس جمهور این کشور هم حضور داشت، اگر داور می‌توانست اعمال نفوذ نمی‌کرد، مارتینتی هم حتی از مدال سوریان زیاد خوشحال نبود. در هر صورت آذربایجان یکی از حامیان مالی اصلی فیلا است.

* کار من دیگر با کشتی تمام شده است

توقعات از کشتی فرنگی با این نتایج بسیار بالاتر از قبل رفته است. محمد بنا در این باره گفت: این دیگر به من مربوط نیست. زمانی‌که می‌خواستیم در المپیک شرکت کنیم بر عهده من بود؛ کار من دیگر با کشتی تمام شده است. خسته شده‌ام و می‌خواهم به زندگی شخصی‌ام برسم.

 

دیدگاه‌ها