کد خبر : 983935 | 26 مرداد 1391 ساعت 11:56 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

ایست قلبی به فوتبال مو‌آمبا پایان داد

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال انگلیس به توصیه پزشکان برای همیشه از فوتبال کناره‌گیری کرد.

ایست قلبی به فوتبال مو‌آمبا پایان داد
"فابريس موآمبا" پنج ماه پس از ايست قلبي‌اش در زمين فوتبال به توصيه پزشکان کفش‌هايش را براي هميشه آويخت.
به نقل از ایسنا وي که تباري کنگويي دارد، يک ماه پيش از بيمارستان مرخص شد و تاکنون اميدوار بود بتواند به زمين‌هاي فوتبال بازگردد. موآمبا در پايگاه اينترنتي باشگاه دسته دومي بولتون نوشت: "از زمان حمله قلبي و ترخيصم از بيمارستان همواره فکر مي‌کردم، روزي مي‌توانم فوتبالم را ادامه دهم و دوباره براي بولتون بازي کنم ولي اکنون بايد به توصيه پزشکان بازنشستگي‌ام را از فوتبال حرفه‌اي اعلام کنم."
موآمبا که سابقه پوشيدن پيراهن تيم ملي زير 21 ساله‌هاي انگليس را دارد، هفدهم مارس گذشته در بازي برابر تاتنهام از دور يک چهارم نهايي جام حذفي انگليس نقش بر زمين شد. به گفته پزشکان بولتون قلب او 78 دقيقه تمام از تپش بازماند. وي يک ماه در بيمارستان بستري بود و پس از آن اجازه يافت تا به خانه بازگردد. پس از آن تلاش کرد، زير نظر پزشکان متخصص درمانش را دنبال کند. آخرين تلاش‌ها در بلژيک بود که نتيجه نداد: "نتيجه‌ کارديوگرافي در بلژيک هماني نبود که مي‌خواستم. خبري که دريافت کردم، همان چيزي نبود که مي‌خواستم بشنوم."
"اوون کويل"، سرمربي بولتون با ابراز ناراحتي از اين خبر، عنوان کرد، احساس بازيکنش را به خوبي درک مي‌کند: "همه ديدند، موآمبا چه بازيکن جنگنده‌اي است و چه شخصيت قدرتمندي را داراست. مي‌دانيم باز هم به چيزهاي بزرگي دست خواهد يافت. در کنار همه ناراحتي‌مان مهم‌ترين نکته آن است که او زنده و پيش ماست." "فيل گارتسايد"، رييس باشگاه بولتون هم در اين باره، عنوان کرد: "همه ما بسيار متاسفيم که فابريس نمي‌تواند فوتبالش را دنبال کند. با اين حال مجبوريم به توصيه پزشکان گوش کنيم."
سپ بلاتر رييس فدراسيون بين‌المللي فوتبال که زنده ماندن موآمبا را "معجزه" عنوان کرده بود، در صفحه توييتر خود نوشت: "به تازگي از بازنشستگي‌ات با خبر شدم. اين خبر براي تو بسيار ناراحت کننده است و برايت بهترين‌ها را آرزو مي‌کنيم."

دیدگاه‌ها