کد خبر : 986478 | 18 شهریور 1391 ساعت 13:19 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

ابطحی:شمسایی وصانعی خویشن‌داری کنند

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال ایران گفت: امیدوارم ترابیان مشکل به وجود آمده بین شمسایی و صانعی را حل کند.

ابطحی:شمسایی وصانعی خویشن‌داری کنند
سیدمهدی ابطحی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اولین شکست تیم فوتسال حفاری که برابر راه ساری رقم خورد، عنوان کرد:‌ هر دو تیم بازی خوبی انجام دادند و نتیجه تساوی عادلانه‌تر بود. امسال تیم جوانی داریم و از تلاش بازیکنان راضی هستم. بازیکنان ما نیاز به تجربه بیشتری دارند تا بتوانند در مسابقات مختلف به برتری دست یابند.
وی ادامه داد: زمانی که نتیجه بازی دو بر دو مساوی بود، در سه دقیقه پایانی دو موقعیت داشتیم که نتوانستیم به گل تبدیل کنیم و در یک صحنه نیز داور مسابقه ضربه پنالتی به سود ما اعلام نکرد و همان توپ در برگشت به گل تبدیل شد.
سرمربی تیم فوتسال حفاری درباره داوری مسابقه اظهار داشت: قضاوت در ساری بسیار سخت است. به علت یک سری مسائل چندین بار داور بازی را متوقف کرد. زمانی که تیم‌ها وقت استراحت می‌گرفتند داورها چنان نفس عمیقی می‌کشیدند که مشخص بود جو سنگینی را تحمل می‌کنند. داوری در ساری بسیار سخت است.
ابطحی تصریح کرد: باید در دیدار برگشت و در اهواز با تیم راه ساری بازی کنیم تا مشخص شود برنده واقعی چه تیمی است؟ زمین، داوری و شرایط ساری در نتیجه بازی تأثیرگذار بود، البته راه ساری هم خوب بازی کرد.
وی افزود: من در گذشته با هیچ تیمی در ساری شکست نخورده بودم و این اولین باخت من بود. بهروان و نجاریان، حمایت‌های خوبی از راه ساری انجام می‌دهند و این تیم را برای حضور در لیگ برتر آماده می‌کنند.
کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال در ادامه در خصوص حواشی به وجود آمده و انتقادهای وحید شمسایی از علی صانعی سرمربی تیم ملی و عباس ترابیان، رئیس کمیته فوتسال، به فارس گفت: هم‌اکنون فوتسال نیاز به آرامش دارد. ما همه جزو خانواده فوتسال هستیم. شمسایی معتقد بوده با اعتباری که دارد باید به تیم ملی دعوت می‌شد، اما صانعی و ترابیان این نظر را ندارند. باید آنها کنار یکدیگر بنشینند و این مسئله را حل کنند، نه اینکه از طریق واسطه و رسانه‌ها این مسائل گفته شود. اگر چنین باشد جمع کردن این مسائل دشوار می‌شود.
وی ادامه داد: تأثیر منفی این موضوع به تیم ملی ضربه می‌زند. زمانی که شمسایی اینگونه صحبت می‌کند، ترابیان و صانعی نیز انگیزه‌شان برای حذف او بیشتر می‌شود تا ثابت کنند می‌توانند بدون او هم نتیجه بگیرند. فکر می‌کنم هر دو باید کمی با خویشتن‌داری به این مسأله نگاه کنند.
ابطحی خاطرنشان کرد: این موضوع تبعات اخلاقی دارد و سایر بازیکنان نیز امکان دارد دست به چنین کاری بزنند. ترابیان انسان انتقادپذیری است و برخوردهای مناسبی انجام می‌دهد که امیدوارم با حسن خلق مدیریتی‌اش این موضوع را حل کند.
کاپیتان سابق تیم ملی با اشاره به اینکه وحید شمسایی حق دفاع از خود را دارد، خاطرنشان کرد: شمسایی باید از خود دفاع کند. زمانی که یک سری مسائل مطرح می‌شود شمسایی نیز می‌تواند به آنها جواب دهد، اما نباید درباره سایر مسائل صحبت کند. مثلاً هنگامی که گفته می‌شود او پیر شده، می‌تواند بگوید چه حسن‌هایی دارد و یا زمانی که در مورد بازیکن‌سالاری صحبت می‌شود او به این مسائل جواب دهد، اما نمی‌تواند درباره مدیریت و مربی تیم صحبت کند.
وی افزود: همه جزو خانواده فوتسال هستیم و آن چیزی که از همه مهمتر است موفقیت تیم ملی است. امیدوارم ترابیان با سیاست‌های خود این موضوع را حل و فصل کند و اجازه ندهد حواشی بیشتری در تیم به وجود آید.
ابطحی در مورد اینکه صانعی عنوان کرده شمسایی در تاکتیک تیم جا ندارد، گفت: تاکتیک ما از دنیا عقب است. در گذشته کارهای دونفره جزء تاکتیک محسوب می‌شد، اما هم‌اکنون هر 5 بازیکن داخل زمین کار تاکتیکی انجام می‌دهند که تیم ما از این امر مستثنی است، مگر در ضربات ایستگاهی. در بحث روانی و حرکات انفرادی خوب عمل می‌کنیم، اما در بحث تاکتیک موضوع خاصی نداریم. هم‌اکنون تکنیک‌های جدیدی آمده که مربیان از آن خبر ندارند.
وی درباره هم‌گروهی ایران با تیم‌های پاناما، مراکش و اسپانیا عنوان کرد: می‌توانیم از این مرحله عبور کنیم، البته این موضوع بستگی به مربیان تیم ملی دارد که بتوانند از همه لحاظ تیم را آماده نگه دارند. بحث روانی و فنی در جام جهانی بسیار تأثیرگذار است. هم‌اکنون شرایط بسیار مساعدی پیش آمده تا بتوانیم فوتسال خود را به جهان ثابت کنیم.

دیدگاه‌ها