کد خبر : 1499487 | 02 بهمن 1396 ساعت 09:32 | 46.4K بازدید | 1 دیدگاه

نه پولی در کار است نه ضمانتی برای بازی

پشت پرده کوچ سعودی‌ها به لالیگا چیست؟

9 بازیکن ملی پوش عربستانی در انتقالی عجیب از باشگاه های مختلف سعودی راهی لالیگا شدند تا پیراهن باشگاه های اسپانیا را برتن کنند.

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله چند ماه تا رقابت های جام جهانی 2018 روسیه فدراسیون فوتبال عربستان در توافقی دوجانبه با بنیاد لالیگا(مسئول برگزاری رقابت های قهرمانی اسپانیا) زمینه کوچ دسته جمعی ملی پوشان سعودی به رقابت های قهرمانی اسپانیا را فراهم کرد تا این بازیکنان با تجربه حضور در فوتبال اروپا در جام جهانی به داد عربستان برسند.

 

1277893


نکته کلیدی در انتقال دسته جمعی این 9 بازیکن به باشگاه های همچون ویارئال، لگانس، ختافه، رایووالکانو و ... به عدم دخالت باشگاه ها در این نقل و انتقال براساس قوانین فیفا برمی گشت، به نحوی که توافق بر سر پوشیدن پیراهن این تیم ها بین فدراسیون عربستان و بنیاد لالیگا بسته شد تا به این ترتیب باشگاه ها هیچ ضمانتی در مورد بازی دادن یا عقد قرارداد مالی با بازیکنان سعودی نداشته باشند.

 

1277894


به این ترتیب تمام مسائل مالی و حقوق بازیکنان از خود عربستان تامین می شود و باشگاه هایی که میزبان بازیکنان هستند حتی به منافع مالی در قبال حضور این ملی پوشان در اردوی خود نیز می رسند که به نظر قرارداد جالب توجهی برای آنها خواهد بود. سعودی ها این اقدام را بعد از اقدام مشابه قطر در فرستادن ستاره های خود به لالیگا در دستور کار قرار دادند به این امید اینکه در روسیه نتایج بهتری کسب کنند.

 

علی‌رضا هاشمی

دیدگاه‌ها