کد خبر : 1611888 | 26 اردیبهشت 1398 ساعت 23:35 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

قلعه نوعی به دنبال قهرمانی در جام حذفی

سپاهان 2 - اس خوزستان 0؛ زرد نقره ای

دو ضربه سر در نیمه اول به معنای قطعیت پیروزی زردپوشان اصفهانی است که هنوز به نمایش جمی ها در خانه امیدوارند.

سپاهان 2 - اس خوزستان 0؛ زرد نقره ای

به گزارش "ورزش سه"،  دو تیم سپاهان و استقلال خوزستان در هفته سی ام لیگ برتر به دیدار هم رفتند که در این دیدار سپاهانی ها موفق شدند با دو گل این بازی را به نفع خودشان پایان ببرند.سپاهانی ها که برای قهرمانی  به امید  پیروزی پارس جنوبی مقابل پرسپولیس تهران بودند  این امر امکان پذیر  نشد تا آنها در پایان هفته سی ام با 57 امتیاز و یک امتیاز کمتر از پرسپو لیس در جایگاه دوم قرار گیرند .
این در حالی است  که استنلی کی روش مهاجم بلند قامت  سپاهان  در پایان این لیگ به عنوان اقای گلی دست پیدا کرد.

 

  سپاهان اصفهان - استقلال خوزستان، ورزشگاه نقش جهان اصفهان

داور: کوپال ناظمی

کمک‌ها: محمد راهی – امیرمحمد داودزاده

کمک داوران اضافی: شاهو اصلانی – سیدمهدی مرجانزاده

داور چهارم: قهرمان نجفی

ناظر: محمود رفیعی

 


ترکیب سپاهان :


پیام نیازمند، سعید آقایی ، سیاوش یزدانی ، عزت پورقاز، محمد ایرانپوریان ، مهدی کیانی ، محسن مسلمان( 55- مهرداد محمدی ) ،محمد کریمی ( 90- حامد بحیریایی) ، سجاد شهباززاده، علی قربانی ( 72- رسول نوید کیا) و کی روش استنلی

سرمربی :امیر قلعه نوعی

 

 

ترکیب استقلال خوزستان :


حسین پورحمیدی، مصطفی کیانی، محمدرضا شیرزادی، مهرداد پور ابوالقاسم، ساسان شیرمردی، میثم کریمی، ایوب کلانتری، محمد شریفی،  رضا نعامی(  68-رامین داوودی )، فرید امیری و امیرحسین باقرپور

سرمربی: محمد علوی

 

 

شرح بازی:


همانطور که قابل پیش بینی هم  بود سپاهانی ها در این بازی از همان دقایق اولیه حملات خود را روی دروازه اس خوزستان آغاز کردند که در ادامه ارسال های بلند این تیم بالاخره کارساز شد و این تیم به گل اول رسید .  بعد از این گل آنها با استرس کمتری بازی را پی گرفتند که باز هم  این تیم را به گل دوم رساند .

 

سپاهان که دو گل را در نیمه اول به ثمر رسانده بود در نیمه دوم دیگر دلیلی برای آب و اتش زدن نداشت و سعی کرد تا پیروزی خود را  حفظ کند. از طرفی استقلالی ها هم انگیزه ای برای این دیدار نداشتند و بر خلاف نیم اول بازی بسیار آرام دنبال شد .در پایان هم بازی با همان  نتیجه دو بر صفر به اتمام رسید.

 

شرح گل:


سپاهان اصفهان 1-استقلال خوزستان 0 ( 32- کی روش استنلی )بعد ازحملات پی در پی سپاهانی ها بالاخره  ارسال بسیار تندو تیز شهباززاده به داخل محوطه جریمه به کی روش استنلی رسید تا آقای گل لیگ با ضربه ای سرضرب دروازه استقلال خوزستان را به زیبایی باز کند.


سپاهان 2- استقلال خوزستان 0 (عزت پور غاز 38) ارسال های متعدد سپاهانی ها باز هم کارساز شد و در این صحنه مهدی کیانی با ارسالی دقیق عزت پور غاز را در موقعیتی مناسب دید و پور غاز هم با ضربه سر  زیبا دروازه استقلال خوزستان را باز کرد.

 

کارت زرد:


محمد شریفی (44) محمد رضا شیرزادی (82)  مصطفی کیانی( 84) استقلال خوزستان

 

اتفاق ویژه:

 

*تصور می رفت تماشاگران اصفهانی  با توجه به اینکه سپاهان یکی از  دو مدعی  عنوان قهرمانی به شمارمی رفت حضور گسترده تری  داشته باشند و ورزشگاه نقش جهان را مملو از تماشاگر کنند اما این امر اتفاق نیفتاد و  تنها حدود 15 هزار هوادار خودشان رابه ورزشگاه رساندند .
* استنلی کی روش بازیکنی   که این فصل به همراه امیر قلعه نوعی به سپاهان آمده بود موفق شد با  به ثمر رساندن 16 گل همراه با شیمبا عنوان آقای گلی را مشترکا به دست بیاورد .

 

بهترین بازیکن : استنلی  کی روش


استنلی کی‌روش  از ابتدای بازی عطش عجیبی برای گلزنی داشت و بارها دروازه استقلال خوزستان را تهدید کرد تا اولین گل این دیدار را هم به ثمر رساند و فشار را از روی تیمش برداشت . ضمن اینکه او توانست با به ثمر رساندن این گل عنوان آقای گلی لیگ برتر را همراه با شیمبا از استقلال خوزستان از آن خودش کند.  علاوه بر همه این ها او در تمام صحنه ها حضور داشت و در کل تمام انرژی خودش را دراین دیدار به کار  بست تا سپاهان در فصل هجدهم عنوان قهرمانی را ازآن خود کرد .

 

دقایق حساس:

 

  • دقیقه 16: ضربه سجاد شهباززاده با بلوکه شدن به پاهای حریف راهی به دروازه  نیافت.
  • دقیقه 17: پرتاب بلند اوت بلند پورغاز روی سر استنلی کی روش فرو امد و ضربه سر او را دروازه بان اس خوزستان مال خود کرد.
  • دقیقه 19: کات بک از شهباززاده به استنلی کی روش رسید اما باز هم ضربه او  راهی  به دروازه پیدا نکرد.
  • دقیقه 20: سانتر بلند محمد کریمی روی سر سیاوش یزدانی فرود  اما ضربه او دقت لازم را نداشت و با اختلاف از بالای دروازه بیرون رفت.
  • دقیقه 26:  ارسال ضربه ایستگاهی ا ز محسن مسلمان  با ضربه کی روش همراه شد که به شکل خطرناکی از کنار دروازه بیرون رفت.
  • دقیقه 30: ضربه  زمینی سجاد شهباززاده  درون دستان پورحمیدی جای می گیرد.
  • دقیقه 37: باز هم ارسال تند وتیز زمینی این بار ایران پوریان با خروج پورحمیدی همراه شد تا دروازه اس خوزستان را خطری تهدید نکند.
  • دقیقه 49: پاس بلند محمد کریمی پشت مدافعان اس خوزستان رسید که پور حمیدی با خروجی به موقع اجازه نداد گل سوم  به ثمر برسد .
  • دقیقه 51:  در یک ضد حمله خطرناک فرید کریمی از تعلل مدافعان سپاهان استفاده کرد و با یک شوت محکم دروازه سپاهان را تهدید کرد.
  • دقیقه 68 : ضربه آرام  مهرداد ابوالقاسم  می رفت تا دروازه سپاهان را تهدید کند اما نیازمند توپ را از ان خودش کرد.
  • دقیقه 74 :  شوت از پشت محموطه جریمه رسول نوید کیا  به آرامی در دستان پور حمیدی جای گرفت .
  • دقیقه 80: ارسال کرنر از محمد کریمی روی سر سیاوش یزدانی فرود آمد و ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت .
  • دقیقه 87: شوت محکم از راه دور سجاد شهباز زاده با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت .

 

حاشیه:


بعد از گل سپاهان که توسط داور مردود اعلام شد هواداران شعار دادند داور پرسپولیسی.
محسن مسلمان که آخرین بازی خود را برای سپاهان بازی می کرد  در دقیقه 55 از بازی بیرون آمد و مورد تشویق بی امان تماشاگران اصفهانی قرار گرفت .
هوادران اصفهان با شکلی هماهنگ امیر قلعه نوعی را مورد تشویق قرار دادند.

هواداران سپاهانی با روشن کردن موبایل هایشان صحنه های زیبایی را در ورزشگاه نقش جهان  به تصویر کشیدند .

تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه از سوی بلندگوی ورزشگاه نقش جهان 13 هزار نفر اعلام شد. البته به نظر می رسد تعداد تماشاگرانی که از نزدیک این بازی را می بینند، بیشتر از این باشد.

* امیرقلعه نویی طی دقایق مختلف بازی، بارها از سوی سکوها تشویق شده و هواداران با شعارهایی که کنایه به شعارهای سر داده شده علیه او در بازی پرسپولیس است، نشان می دهند از عملکرد او طی فصل رضایت دارند.

 

 

 

دیدگاه‌ها