کد خبر : 1616987 | 21 خرداد 1398 ساعت 12:36 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

ترکش های استقبال جنجالی از پسران گونش در ریکیاویک

جنگ "فرچه" بین ترکیه و ایسلند!

ترکیه از نحوه برخورد با فوتبالیست‌های تیم ملی این کشور در فرودگاه ریکیاویک ایسلند خشمگین شده و اعتراض شدید خود را به دولت ایسلند اعلام کرده است.

جنگ "فرچه" بین ترکیه و ایسلند!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ترکیه که امروز در رقابتهای انتخابی یورو2020 در ریکیاویک، پایتخت ایسلند به مصاف تیم ملی این کشور می‌رود از نحوه برخورد با بازیکنان تیم ملی این کشور در فرودگاه ریکیاویک خشمگین است. ماجرا از آن قرار است که در زمان ورود بازیکنان ترکیه به فرودگاه پایتخت ایسلند درحالیکه خبرنگاران به دنبال بازیکنان این تیم حرکت کرده و برای مصاحبه با آنها تلاش می‌کردند تصویر یک فرچه که از آن به شکل میکروفون استفاده می‌شد در قاب دوربین‌ها قرار گرفت. در تصاویر ظاهراً یک نفر به جای میکروفون، فرچه‌ای به دست گرفته و آن را مثل میکروفون در مقابل بازیکنان ترکیه می‌گیرد.

 

1412236

 

پخش این تصاویر، ترکیه را بسیار خشمگین کرده و این کشور معتقد است به بازیکنان این کشور و به تبع آن به این کشور توهین شده است. مولود چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه با انتشار یک توییت نوشت:" رفتار با  بازیکنان ترکیه چه از نظر دیپلماتیک و چه از نظر انسانی غیرقابل قبول است. ترکیه هر کاری در این زمینه لازم باشد انجام خواهد داد".

 

از سوی دیگر رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که بازیکنان ترکیه در فرودگاه ریکیاویک مدتها در گمرک معطل شده و تفتیش شده‌اند. شبکه ترکیه‌ای NTV اعلام کرد ترکیه رسماً اعتراض دیپلماتیک خود را به ایسلند اعلام کرده است.

 

1412237

 

اما وزارت خارجه ایسلند در پاسخ گفت درخواست تسریع در بررسی‌های امنیتی تنها چند ساعت پیش از رسیدن تیم ملی ترکیه به وزارت خارجه ایسلند رسیده و به همین خاطر در دستور کار قرار نگرفته است. به گفته وزارت خارجه ایسلند، در هر حال چنین امتیازی تنها برای مقامات عالی‌رتبه کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

در ادامه بیانیه وزارت خارجه ایسلند آمده:" از آنجا که ترکیه عضو اتحادیه اورپا یا منطقه شنگن نیست، در فرودگاه ایسلند برای بازیکنان این کشور از فرایندهای امنیتی معمول و استاندارد استفاده شده است و در کل بررسی‌های امنیتی تمام بازیکنان تیم ملی ترکیه و هیات همراه‌شان 23 دقیقه طول کشیده".

 

ترکیه که امروز در ادامه رقابتهای انتخابی یورو2020 در گروه H  با ایسلند دیدار می‌کند روز یکشنبه برای شرکت در این دیدار به ایسلند رسید.  ترکیه تا کنون از سه بازی خود در این گروه 9 امتیاز بدست آورده و صدرنشین گروه است.

 

دیدگاه‌ها