کد خبر : 1617861 | 25 خرداد 1398 ساعت 18:39 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون لهستان به جای بازیکن جنجالی نامه نوشت

عذرخواهی رسمی از ایرانی‌ها بابت اظهارات کوبیاک

نامه عذرخواهی رییس فدراسیون لهستان از مردم ایران در حالی در سالن غدیر ارومیه خوانده شد که همه انتظار داشتند خود کوبیاک این نامه را بنویسد.

عذرخواهی رسمی از ایرانی‌ها بابت اظهارات کوبیاک

به گزارش "ورزش سه"، بعد از چند هفته کش و قوس بالاخره بازیکن باتجربه لهستان مجبور به عذرخواهی از ایرانی‌ها شد؛ اگرچه این عذرخواهی به صورت رسمی از سوی خود این بازیکن صورت نگرفت و رییس فدراسیون لهستان چنین کاری را انجام داد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که میشل کوبیاک مدتی قبل در مصاحبه تصویری علیه مردم و والیبال ایران صحبت‌هایی را بر زبان آورد که باعث ناراحتی ایرانی‌ها شد. این اظهارات کوبیاک بعد از اتفاقات فینال جام باشگاه‌های آسیا رخ داد که درگیری او با پیراهن تیم پاناسونیک ژاپن و بازیکنان ایرانی تیم شهرداری ورامین را در دل خود جای داده بود.

 

با شکایت فدراسیون ایران از کوبیاک به فدراسیون جهانی، هم فدراسیون لهستان و هم FIVB در روزهای اخیر این بازیکن را توبیخ کردند. بازیکن باتجربه لهستان که بارها مقابل ایران به میدان رفته، با محرومیت 6 جلسه‌ای مواجه شد و به همین دلیل نتوانست به ارومیه برای هفته سوم لیگ ملت ها سفر کند.
در حکم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی درباره پرونده کوبیاک، آمده بود که این بازیکن باید نامه عذرخواهی رسمی خود را به فدراسیون لهستان تحویل دهد تا توسط مسئولان این کشور قبل از بازی ایران و لهستان در سالن غدیر ارومیه خوانده شود.

 

امروز نامه‌ای که توسط رییس فدراسیون لهستان خطاب به مردم ایران با مضمون عذرخواهی نوشته شده بود، بعد از ترجمه برای حاضران در سالن غدیر خوانده شد تا تنش‌ها بین بازیکنان 2 تیم قبل از بازی رودررو به حداقل برسد. البته همه انتظار داشتند این نامه از سوی خود میشل کوبیاک نوشته شده باشد، اما فدراسیون لهستان این نامه را نوشته بود.
متن این نامه که در سالن غدیر خوانده شد، به شرح زیر است:

 

1413186

 

سرپرست محترم فدراسیون والیبال جمهوی اسلامی ایران
جناب آقای افشین داوری
پیرو مصاحبه تاسف برانگیز و کاملاً نامناسب میشل کوبیاک، کاپیتان تیم ملی بزرگسالان لهستان در مورد مردم ایران، فدراسیون والیبال لهستان قصد دارد مراتب عذرخواهی صادقانه و خالصانه خود را در خصوص صحبت ایشان فراهم آورد. با اظهار تاسف عمیق در خصوص صحبت های ایشان، اطمینان خاطر حاصل نمایید فدراسیون لهستان تحت هیچ گونه شرایطی، چنین رویکرد جنون آمیزی را ندارد. فدراسیون والیبال لهستان از منشور اخلاقی المپیک مبنی بر حفظ کرامت انسانی و هویت ملی و برگزاری بازی جوانمردانه با رقبای بین المللی پیروی می کند و چنین تعهدی در قبال فدراسیون والیبال ایران هم وجود دارد و هرگونه اظهار نظر و اقدام توهین آمیز و نژاد پرستانه و ضد اخلاقی را به شدت محکوم می کند.
فدراسیون والیبال لهستان پیرو رفتار غیرقابل قبول بازیکن ما، اقدامات سخت گیرانه ای را در نظر گرفته است تا رفتار غیرمودبانه، گستاخانه و غیراخلافی  وی را جبران نماید.
فدراسیون والیبال لهستان ضمن اظهار تاسف عمیق از به وجود آمدن این مسئله، هر گونه اقدام لازم برای جلوگیری از اینگونه وقایع را فراهم خواهد آورد.
امیدواریم تعامل خوبی را که سالها میان ایران و لهستان برقرار بود، به زودی بازگردد.

یاشک کاسپرشیک
رئیس فدراسیون والیبال لهستان

دیدگاه‌ها