کد خبر : 1611624 | 25 اردیبهشت 1398 ساعت 09:39 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

جریمه نشدن کالیاری به خاطر توهین به مویس کین

باشگاه ایتالیایی کالیاری به دلیل شعارهای نژادپرستانه هوادارانش خطاب به مویس کین، مهاجم یوونتوس، که در ماه آوریل اتفاق افتاده بود با جریمه مواجه نشد.

جریمه نشدن کالیاری به خاطر توهین به مویس کین

به گزارش "ورزش سه"، در ماه آوریل زمانی که یوونتوس برای شرکت در یکی از مسابقات سری آ به ساردینیا رفته بود تا با کالیاری بازی کند، مویس کین، مهاجم یوونتوس در این بازی از سوی هواداران کالیاری با توهین‌هایی مواجه شد که در آن زمان ادعا شد نژادپرستانه بوده‌اند. یوونتوس می‌گفت کین از ابتدای بازی با تمسخر نژادی هواداران حریف روبرو بوده و زمانی که به کالیاری گل زده و مقابل آنها مشغول به شادی بعد از گل بوده با توهین‌های شدید نژادپرستانه روبرو شده است.

 

هم‌تیمی کین، بلیز ماتوئیدی هم در آن بازی با توهین هواداران کالیاری روبرو شد و حتی در جریان بازی تهدید کرد که در صورت ادامه اوضاع زمین چمن را ترک خواهد کرد.

 

1394782

 

با اینحال، سازمان لیگ سری آ تصمیم گرفته که کالیاری را به دلیل آن ماجرا جریمه نکند. سری آ دیروز اعلام کرد حجم و بلندی صداها کم بوده و در نتیجه تاثیر محدودی بر خود مسابقه داشته.

 

در اطلاعیه‌ای که دیروز از سوی سازمان لیگ سری آ منتشر شد آمده:" شعارها حتی اگر نادرست و محکوم بوده باشد، در یک نگاه واقع‌بینانه ارتباط چندانی با خود مسابقه نداشته است. در نتیجه تصمیم سازمان لیگ این است که باشگاه کالیاری را با جریمه تنبیه نکند".

 

1394729

 

این تصمیم سازمان لیگ در ایتالیا با انتقادهای زیادی مواجه شده و منتقدین می‌گویند به جای اینکه به حل مشکلات دامنه‌دار استادیوم‌های این کشور کمک کند اوضاع را بدتر خواهد کرد. در سالهای اخیر بازیکنان مشهوری مثل کالیدو کولیبالی، ماریو بالوتلی و کوین پرینس بواتنگ در ایتالیا با شعارهای نژادپرستانه مواجه شده‌اند و فعالین مبارزه با نژادپرستی انتظار داشتند سری آ این بار در برخورد با این مساله موضع محکم‌تر اتخاذ کند.

 

دیدگاه‌ها