کد خبر : 1612926 | 31 اردیبهشت 1398 ساعت 00:11 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

چرا گلایه شجاع خلیل زاده به حق است؟

از دیدار مقابل بایرن مونیخ تا حضور ژاوی؛ انگار در نهایت علاقه ای به قدردانی و تشکر نداریم و شجاع خلیل زاده نیز به این موضوع اشاره درستی کرد.

چرا گلایه شجاع خلیل زاده به حق است؟

 

به گزارش "ورزش سه"، تیتر نشریه مادریدی مارکا خود موید همه چیز بود؛ شاید اسپانیایی ها خداحافظی تلخ ژاوی را پیش بینی کرده بودند. انتظار می رفت هواداران بیشتری برای تشکر از تیمی که به دشواری قهرمان شد راهی استادیوم آزادی می شدند. بی شک فوتبال را می توان شمه ای از فضای حاکم بر هر جامعه ای دانست و هواداران فوتبال در ایران یک بار دیگر نشان دادند در روزهایی که برای سپاسگزاری باید در صحنه حضور داشته باشند، کمتر تمایلی به پر کردن سکوهای استادیوم آزادی دارند.

 

در دیدار امروز پرسپولیس برابر السد، یکی از بهترین و موثرترین هافبک های تاریخ فوتبال از این عرصه خداحافظی کرد و حضور پررنگ هواداران بی شک می توانست سناریویی فوق العاده را برای آقای پاس رقم بزند.

 

هوادارانی که در بسیاری از بازی های تاثیرگذار در قهرمانی استادیوم را پر کردند، می توانستند نمایشی فوق العاده از رفتار فرهنگی و محترمانه را در مقابل یکی از بهترین بازیکنان تاریخ ارائه دهند و قابل تصور بود در صورت رخ دادن این اتفاق، همین حالا تیتر یک مارکا، آ.اس و اسپورت به جای پرداختن به ماجرای انتقال احتمالی کیلیان امباپه به رئال مادرید، درگیر بدرقه به یادمانی هواداران ایرانی برای ژاوی بود.

 

طراهی یک طرح موزاییکی تماشایی با نام ژاوی و شماره 6، تشویق بی وقفه او و حتی بنری از روزهای درخشان این فوق ستاره تنها با اندکی خوش ذوقی قابل اجرا بود اما در فضای خالی از رنگ فوتبال ایران که بیشتر علاقمند به کری های اینستاگرامی و قومیتی است، شاید چنین انتظاری کمی خیالی به نظر برسد.

 

اینگونه شاید بخشی از بدبینی های ایجاد شده بعد از حملات زامبی های مجازی به صفحات از جو ویلیامز گرفته تا دمتری پایت و همین اواخر کایل واکر را تعدیل کرده و نمایشی در خور از هواداران ایرانی در ویترین جهانی ارائه می دادیم.

 

همچنین بازیکنان پرسپولیس انتهای هفته قبل و بعد از سپری کردن کورسی دشوار با تک گل بودیمیر در جم موفق به کسب سومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر شدند و برای اولین بار در تاریخ این باشگاه هت تریک کردند.

 

هنگامیکه وحید امیری، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان از جمع قرمزپوشان جدا می شدند، اگر به جامعه تصادفی هواداران پرسپولیس خبر از رسیدن برای اولین بار در تاریخ به فینال لیگ قهرمانان آسیا، سومین قهرمانی متوالی در لیگ و حضور در نیمه نهایی جام حذفی می دادند، شاید کمتر کسی این سناریو را باور می کرد.

 

اما در نهایت شاگردان برانکو در فصلی دشوار موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند و معمولا در دنیا عرف بر این است که در اولین بازی بعد از کسب موفقیت، هواداران برای پاسداشت آن در استادیوم حاضر می شوند.

 

 

بازگشت برابر الدحیل، پیروزی در خانه السد و شکست آبرومندانه در فینال لیگ قهرمانان آسیا، تنها بخشی از سناریوی این فصل قرمزپوشان بود اما شاید بخش کثیری از هواداران این تیم کری خوانی در فضای مجازی را به تقدیر حضوری از بازیکنان و کادر فنی این تیم مقدم دانستند.

 

البته پیش از این نیز در حضور ستاره های میلان ایتالیا و یا منتخب جهان در استادیوم آزادی نیز با استقبال اندک خود نشان داده بودیم که در مجموع میانه خوبی با انجام بازی های خیریه و رفتارهای نمادین نداریم و خالی بودن سکوهای آزادی باعث شد یک بار دیگر این حقیقت تلخ در مقابل چشمانمان رژه برود.

 

حتی حضور تیمی بزرگ مانند بایرن مونیخ با همه ستارگانش و حضور علی کریمی در ترکیب به علاوه خداحافظی یکی از ماندگارترین نام های تاریخ فوتبال ایران یعنی احمدرضا عابدزاده نیز بیش از 40 هزار نفر را برای حضور در استادوم تحریک نمی کند.

 

به هر ترتیب، امشب هواداران پرسپولیس دو فرصت بزرگ را از دست دادند؛ ابتدا وظیفه داشتند با حضور در استادیوم آزادی از تیمی که یک سال مبارزه کرد و در نهایت نتایجی فوق العاده گرفت تجلیل کنند و در مرحله دوم، وداعی شکوهمندانه با یکی از بهترین ستاره های تاریخ فوتبال داشته باشند، اما این فرصت نیز همانند دیدار مقابل بایرن مونیخ به راحتی از دست رفت.

 

آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها