کد خبر : 1612853 | 30 اردیبهشت 1398 ساعت 19:32 | 515 بازدید | 0 دیدگاه

سلطانی فر: این موزه مطالبه ۴٠ ساله اهالی ورزش بود

افتتاح موزه ورزش با حضور معاون رییس جمهور

با حضور معاون اول رییس جمهور موزه ورزش ایران در کمیته ملی المپیک افتتاح شد.

افتتاح موزه ورزش با حضور معاون رییس جمهور

به گزارش "ورزش سه"، بعد از چند ماه انتظار امروز موزه ورزش ایران در محل ساختمان کمیته ملی المپیک و پارالمپیک با حضور اسحاق جهانگیری افتتاح شد.


این مراسم عصر امروز به میزبانی کمیته ملی المپیک و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، وزیر ورزش، رییس کمیته ملی المپیک و تعدادی از روسای فدراسیون ها و ورزشکاران آغاز شد.
در ابتدای مراسم کلیپی از افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی پخش شد و سپس محمدرضا احمدی اجرای برنامه را برعهده داشت.


همچنین کلیپی از روند آماده سازی موزه ورزش برای حاضران پخش شد.

 

1407408


سپس صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک پشت تریبون رفت و اظهار داشت: از تمام کسانی که در راه اندازی این موزه به ما کمک کردند، تشکر می کنم. موزه ورزش را می توان موزه ارزش های ملی هم نامید. این موضوع سرمایه اجتماعی است و در یک کلام این موزه نمایشگر ملت بزرگی است که نزدیک به یک قرن در المپیک و بازی های آسیایی مدال گرفتند و افتخار آفریدند.


وی افزود: مالک این موزه ملت ایران هستند. بیشترین نقش را در احداث این موزه ورزشکاران داشتند. در این موزه پاتوق قهرمانان و پاتوق پیشکسوتان را پیش بینی کردیم.


در ادامه مسعود سلطانی فر پشت تریبون رفت و در بخشی از صحبت هایش اظهار داشت: افتتاح موزه ورزش مطالبه ۴٠ ساله اهالی ورزش و یکی از آرزوهای دیرینه ورزشکاران بود تا بتوانیم در چنین فضایی یادبودها، مدال ها و افتخارات را کنار هم داشته باشیم.


وزیر ورزش در ادامه به کارنامه ورزش ایران در سال ٩٧ اشاره کرد که با موفقیت های در جام جهانی فوتبال و بازی های آسیایی و پاراآسیایی ٢٠١٨ همراه بود.
وی با اشاره به سال مهم برای کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک ٢٠٢٠ گفت: کسب سهمیه پیچیدگی های خاص خودش را دارد. شرایط اقتصادی کشور هم به خاطر تحریم های ناعادلانه کمی پیچیده شده است.

دیدگاه‌ها