کد خبر : 1573534 | 13 آذر 1397 ساعت 15:45 | 40.6K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره هایی که دستشان به توپ طلا نرسید

مودریچ و جایزه ای برای روبن ، بوفون ، لام و...

شب گذشته، لوکا مودریچ توانست توپ طلا را از آن خود کند و به دهه طلایی رونالدو – مسی پایان دهد.

مودریچ و جایزه ای برای روبن ، بوفون ، لام و...

به گزارش "ورزش سه"، پس از ده سال که توپ طلا بین لیونل مسی و رونالدو تقسیم شده بود، شب گذشته سرانجام لوکا مودریچ موفق شد این عنوان را به خود اختصاص دهد. با این حال، پس از اینکه این عنوان به مودریچ رسید، صحبت‌های زیادی درباره بازیکنانی که در گذشته استحقاق دریافت توپ طلا را داشته اند ولی تحت تاثیر درخشش مسی و رونالدو، نتوانستند به آن برسند، مطرح شده است. در زیر به بررسی یازده بازیکن بزرگی که نتوانستند به توپ طلا برسند پرداخته ایم.

 

 

1343774

 

فرانک لمپارد

فرانک لمپارد همواره به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ چلسی شناخته می‌شود. هافبک انگلیسی در طول دوران حضورش در این تیم ، 13 جام کسب کرد. او سال 2001 به استمفوردبریج پیوست،648 بازی برای  این تیم انجام داد، 211 گل زد و به بهترین گلزن تاریخ باشگاه تبدیل شد. شاید بهترین بازی لمپارد به سال 2012 بازمی‌گردد که چلسی در فینال چمپیونزلیگ به مصاف بایرن مونیخ رفت و به قهرمانی اروپا رسید. او همچنین عضوی از نسل طلایی انگلیس بود که البته به جایی که استحقاقش را داشت نرسید. او سال 2005، بعد از رونالدینیو در رده دوم قرار گرفت که این بهترین عملکرد او در کسب توپ طلا بود.

 

1360406

 

 

زلاتان ابراهیموویچ

مهاجم سوئدی روزهای بی نظیری را در دوران فوتبالی اش سپری کرده و در کشورهای هلند، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه به قهرمانی لیگ رسیده است. ابراهیموویچ در سال 2016 به یونایتد پیوست و با این تیم نیز سه جام کسب کرد. او که فوتبالش را در تیم مالمو در سال 1999 شروع کرده، بیش از 500 گل به ثمر رسانده است. او همچنین بهترین گلزن تاریخ تیم ملی سوئد است. با این حال، زلاتان هیچگاه حتی در بین سه نفر نهایی نیز قرار نگرفته است. سال 2013 او بهترین عملکرد را داشت و توانست پایین تر از رونالدو، مسی و ریبری، در رده چهارم توپ طلا قرار بگیرد.

 

 

1360408

 

تیری آنری

ستاره فرانسوی در بین هواداران آرسنال شخصیت بسیار محبوبی است. او بهترین گلزن تاریخ باشگاه است و موفقیت های زیادی با این تیم کسب کرده است. اما بهترین سال آنری، سال 2009 بود که او در بارسا موفق شد سه گانه را کسب کند. او همچنین عضو تیم شکست ناپذیر آرسنال بود که بدون شکست قهرمان لیگ برتر شد. او همچنین در تیم ملی فرانسه نیز عملکرد خوبی داشت و با این تیم قهرمان جام جهانی 1998 و  یورو 2000 شد و همچنین از پلاتینی پیشی گرفت تا به بهترین گلزن تاریخ فرانسه تبدیل شود. آنری دو بار به کسب توپ طلا نزدیک شد، یک بار در سال 2006 سوم شد و در سال 2003، نفر دوم توپ طلا لقب گرفت.

 

1359766

 

 

آرین روبن

برای بازیکنی که بارها به خاطر محو شدن در بازی های بزرگ مورد انتقاد قرار گرفته، روبن عناوین زیادی کسب کرده است. او در اسپانیا، انگلیس و هلند به قهرمانی رسیده است. اما اصل قهرمانی های او، در بایرن مونیخ حاصل شد، جایی که او 6 بوندس لیگا، 4 قهرمانی جام حذفی و یک چمپیونزلیگ به دست آورد. با این حال، روبن در بازی های ملی نتوانست موفقیتی کسب کند و  هلند در دهه اخیر  نتوانسته مثل همیشه عملکرد خوبی داشته باشد. با این حال او در جام جهانی 2010، به نایب قهرمانی دست پیدا کرد. بهترین عملکرد روبن برای توپ طلا، به سال 2014 بازمی‌گردد که او در رده چهارم قرار گرفت.

 

 

1360409

 

ژاوی

ژاوی هرناندس که از لاماسیا به تیم اصلی بارسلون منتقل شد، از جمله بازیکنان بارسا بود که دوران طلایی این تیم را رقم زد. او گرداننده اصلی سبک تیکی تاکا بود که بهترین دوران کاتالان ها را رقم زد. حضور او در قلب تیم، کمک زیادی به موفقیت آبی اناری ها کرد و مطمئنا او یکی از دلایل اصلی 8 قهرمانی لالیگا بود. شروع دوران طلایی بارسا از سال 2009 بود که این تیم سه گانه کسب کرد. پیش از آن،  ژاوی با  اسپانیا قهرمان یورو 2008 شده بود، سپس در جام جهانی 2010 به قهرمانی رسید، سال 2011 بار دیگر قهرمان لالیگا و چمپیونزلیگ شد و سال 2012، بار دیگر یورو را به دست آورد.

او پس از لیونل مسی و آندرس اینیستا، موفق ترین بازیکن تاریخ بارسلونا به حساب می‌آید. ستاره اسپانیایی در سال 2009، 2010 و 2011 در رده سوم توپ طلا قرار گرفت که این بهترین عملکرد او بود.

 

 

1360410

 

 

جانلوئیجی بوفون

توپ طلا بیشتر به بازیکنانی تعلق می‌گیرد که در خط حمله تیم‌ها حضور دارند ولی حتی مدافعان هم شانس بیشتری از دروازه بان ها دارند. تا به امروز، تنها لئو یاشین توانسته توپ طلا را ببرد. او در سال 1963 توانست این عنوان را کسب کند. با این حال، جانلوئیجی بوفون در سال 2006 به کسب این عنوان بسیار نزدیک شد و در رده دوم قرار گرفت. او با یوونتوس موفقیت های فراوانی کسب کرد و توانست 9 قهرمانی سری آ کسب کند.او با ایتالیا در سال 2006 قهرمان جهان شد و در یورو 2012 نایب قهرمانی را کسب کرد. او همچنین در سری آ، 12 بار عنوان بهترین گلر سال را به دست آورده که این رکوردی فوق العاده محسوب می‌شود.

 

1360411

 

 

رایان گیگز

گیگز در روزهای طلایی فرگوسن، در دهه 90 و 2000 نقشی اساسی در موفقیت های شیاطین سرخ داشت. او در 14 سالگی به یونایتد پیوست، 950 بازی برای این تیم انجام داد و 13 قهرمانی لیگ برتر به دست آورد. گیگز تا پایان دوران فوتبالش در یونایتد باقی ماند او همچنین دو قهرمانی چمپیونزلیگ و 4 قهرمانی جام حذفی در کارنامه اش به ثبت رسانده است. او 168 گل و 160 پاس گل نیز به ثبت رساند و بهترین پاس گل دهنده تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. با این حال او هیچگاه نتوانست در بین سه نفر نهایی توپ طلا قرار بگیرد و به کسب این عنوان نزدیک نشد.

 

1320090

 

 

فیلیپ لام

لام به عنوان یکی از بهترین مدافعان کناری نسل خود شناخته می‌شود. او با بایرن مونیخ و آلمان به موفقیت های بسیاری در طول دوران فوتبالش رسیده است. لام این توانایی را داشت که در هر دو جناح بازی کند و هوش بالای فوتبالی و دانش تاکتیکی اش، همواره مورد تمجید مربی هایش قرار می‌گرفت. او 8 قهرمانی در بوندس لیگا به دست آورد، 6 قهرمانی در جام حذفی  آلمان و یک قهرمانی در چمپیونزلیگ. لام بیش از 600 بازی در بایرن مونیخ انجام داد و به همراه تیم ملی آلمان، در سال 2014 قهرمان جام جهانی شد. او در سه جام جهانی شرکت کرد ولی در توپ طلا، هیچگاه در بین سه نفر قرار نگرفت و در سال 2014، رده ششم توپ طلا را کسب کرد.

 

 

1360412

 

پائولو مالدینی

مدافع افسانه ای میلان، یکی از موفق ترین بازیکنان تاریخ فوتبال به حساب می‌آید و در بین بهترین بازیکنان قرن گذشته فوتبال قرار گرفت. مالدینی با 647 بازی، رکورددار بازی در سری آ است که در طول 25 سال این رکورد به دست آمد. او 7 قهرمانی سری آ ، 5 قهرمانی چمپیونزلیگ و 3 قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا را به دست آورد.

مالدینی همچنین در 4 جام جهانی و 3 یورو شرکت کرد، هر چند که نتوانست در این رقابت ها به قهرمانی برسد. او دو بار به کسب توپ طلا نزدیک شد و در سال‌های 1994 و 2003 در رده سوم قرار گرفت.

 

1360413

 

 

آندرس اینیستا

اینیستا در سال  2010 موفق شد در فینال جام جهانی، گل قهرمانی اسپانیا را به ثمر برساند. قهرمانی اسپانیا در آن رقابت ها، تنها به کمک تلاش بی نظیر این ستاره در خط میانی اش حاصل می‌شد. اینیستا بارها و بارها، استعداد فوق العاده، هوش و توانایی هایش را در پیراهن اسپانیا و بارسلونا به رخ کشیده و موفق ترین بازیکن تاریخ فوتبال اسپانیا به حساب می‌آید.

 او تمام جام‌های ممکن را به عنوان بازیکن بارسلونا کسب کرده که شامل 8 قهرمانی لالیگا و 4 قهرمانی چمپیونزلیگ می‌شود. او بیش از 650 بازی برای بارسا انجام داد و 56 گل نیز به ثمر رساند. او همچنین یک قهرمانی جام جهانی و دو قهرمانی یورو با اسپانیا کسب کرده ولی هیچگاه توپ طلا را به دست نیاورد. او در چندین مقطع به کسب توپ طلا نزدیک شد که نزدیک ترین آن، سال 2010 بود که در رده دوم کار را به پایان رساند.

 

 

1148469

 

 

مانوئل نویر

ستاره مانشافت در درون دروازه، بر خلاف شرایطی که در دو سال اخیر تجربه کرده و به خاطر مصدومیت در اکثر مواقع از میادین به دور بوده، روزهای طلایی را در درون دروازه آلمان و بایرن مونیخ سپری کرده است.
نویر سال 2011 پس از درخشش در درون دروازه شالکه، به بایرن مونیخ پیوست و از آن موقع تا به امروز، روزهای بسیار خوبی را در دروازه باواریایی ها تجربه کرده است. او 320 بار در درون دروازه بایرن مونیخ به میدان رفته و در این مدت 6 قهرمانی بوندس لیگا، 3 قهرمانی جام حذفی و 1 قهرمانی چمپیونزلیگ با این تیم کسب کرده است. 
اما درخشش نویر تنها محدود به بایرن نبوده و او با تیم ملی آلمان نیز عملکرد بسیار خوبی داشته است. در جام جهانی 2014، او با این تیم موفق به کسب قهرمانی رقابت ها شد و نقش مهمی در کسب این عنوان داشت، تا جایی که جایزه دستکش طلایی را از آن خود کرد.
نویر بارها از سوی منابع مختلف به عنوان بهترین گلر دنیا معرفی شده است ولی سال 2014، بهترین فرصت برای او بود که بتواند توپ طلا را کسب کند. او در همان سال از سوی نشریه اکیپ به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شده بود ولی در کسب توپ طلا ناکام ماند و پایین تر از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، به عنوان سومین بازیکن برتر سال معرفی شد. البته حضور او از خیلی جهات مورد توجه قرار گرفت زیرا پس از بوفون در سال 2006، او اولین گلری بود که به جمع 3 نفر برتر توپ طلا راه یافته بود.

 

منبع: Sportskeeda

مترجم: روزبه مهری

دیدگاه‌ها