کد خبر : 1615548 | 13 خرداد 1398 ساعت 13:43 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

مجلس علیه اتفاقات فینال جام حذفی

تاج و وزیر قول دادند دیگر چنین اتفاقی نیفتد

اتفاقات بازی دو تیم پرسپولیس و داماش در فینال جام حذفی باعث شد تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به قضیه ورود کرده و از طرح استیضاح وزیر ورزش صحبت کنند.

تاج و وزیر قول دادند دیگر چنین اتفاقی نیفتد

به گزارش" ورزش سه" اتفاقاتی که یکشنبه شب در فینال جام حذفی فوتبال ایران رخ داد از اتفاقات عجیب و نادر فوتبال جهان بود. فرشاد پیوس بازیکن قدیمی فوتبال که در دورانی که فوتبال ایران هنوز حرفه ای نشده بود بازی می کرد در برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که در عمر سی ساله حضورش در فوتبال چنین چیزی را ندیده است. بازی دو تیم در فینال به دلیل عدم ورود حدود 300 تماشاگر تیم داماش به ورزشگاه، ابتدا تا مرز عدم برگزاری رفت اما بعد از دوساعت تاخیر سرانجام این بازی برگزار شد. دوساعت تاخیری که علاوه بر سکوها بر روی روح و روان بینندگان میلیونی تلویزیونی این بازی تاثیر گذاشت. این اتفاق اما باعث شد تا نمایندگان مجلس نیز به قضیه ورود کرده و خبر از برخورد با مسببان این موضوع و طرح استیضاح وزیر ورزش بدهند.


تاج و وزیر قول دادند!


محمد علی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت و گوی زنده رادیویی درباره اتفاقات شب گذشته گفت:« روند فوتبال ما در فصلی که دیشب به پایان رسید نشان می دهد برنامه های ما به هیچ وجه در مسیر بهبود شرایط نیست ؛ هم فضای حاکم بر ورزشگاه ها و هم در بخش های دیگر برگزاری مسابقات مشکلات زیادی دارند. ما فرصت شادی آفرینی فوتبال را مثل خیلی دیگر از موارد تبدیل به تهدید کردیم. فوتبال جزو معدود مواردی است که فرصت شادی برای جوانان و خانواده ها را به وجود می آورد اما بی برنامگی و بی تدبیری ما آن را تبدیل به تهدید کرده.»


او افزود:« بازی های اخیر سپاهان- پرسپولیس و همین فینال جام حذفی افسوس را برای جوانان و مردم و البته تاسف را برای ما مسئولان به همراه آورده که البته این ابراز تاسف به هیچ وجه کافی نیست. دو هفته قبل آقای وزیر و رئیس فدراسیون فوتبال که در کمیسیون فرهنگی حضور پیدا کردند درباره بحث حواشی فوتبال مورد سوال نمایندگان قرار گرفتند و آقای تاج و آقای سلطانی فر در برابر اشکالاتی که نمایندگان مرد داشتند متعهد شدند که این وقایع دیگر تکرار نمی شود و از آن درس گرفته اند.»


نماینده مردم تهران افزود:« دیشب اما مشخص شد این ها در حد حرف است و هرچه جلوتر می رویم عبرت نمی گیریم بلکه مردمی که 1200 کیلومتر از رشت آمدند یا مردم خود خوزستان که به عشق دیدن یک بازی جوانمردانه و جذاب به غیر از هزینه مالی وقت و هزینه روحی و معنوی هم کرده اند شاهد چنین وقایعی هستند که دور از شان ایرانی و اسلامی ما است. اتفاقاتی که دیشب رخ داد نابخشودنی است و باید برخورد جدی تری با عوامل این موضوع داشته باشیم و یک بار برای همیشه باید این موضوع آسیب شناسی و پیگیری همه جانبه شود.»


وکیلی در ادامه گفت:« مجلس نسبت به فوتبال توجه دارد و اکنون تحقیق و تفحص از دو باشگاه پرطرفدار پرسپولیس و استقلال در حال انجام است. این اولین بار است که در ارتباط با نحوه هزینه کردها و بازیکن گیری و مدیریت و چینش اعضای هیات مدیره باشگاه ها بخصوص این دو باشگاه پرطرفدار تحقیق و تفحص و اقدامات اینچنینی انجام می شود و بزودی آخرین کارهای کارشناسی در این باره به صحن علنی مجلس خواهد آمد.»


او اضافه کرد:« طبیعی است تکرار این حوادث اوقات مردم را تلخ کرده و نشان می دهد ما منابع و فرصت های مدیریتی کشور را در مسیر رضایتمندی مردم به کار نمی گیریم و این موضوع حجت را بر ما نمایندگان تمام می کند. مجلس بعد از عید فطر ورود جدی تری به این مساله خواهد داشت و ملاحظاتی را در نظر نمی گیرد. مسئولیت خونی که از بدن هوادار یا مامور نیروی انتظامی خارج شده متوجه همه دست اندرکاران است. ما در این مدت کم مصدوم و آسیب دیده در اثر بی تدبیری و بی اخلاقی حاکم ندیدیم. دیشب هم اگر خویشتنداری و نجابت طرفداران دو تیم پرسپولیس و داماش نبود ممکن بود این نحوه برنامه ریزی ده ها مصدوم روی دستمان می گذاشت. بازهم می گویم حتما باید با این موضوع جدی برخورد شود. من از دستگاه های نظارتی که مسئولیت مستقیم در حوزه ورزش دارند در عجب هستم که چرا ورود نمی کنند. چرا هیچگاه نمی گویند تقصیر با کیست؟ سهل انگاری فینال جام حذفی که آقایان می گویند یک بخش جزئی اجرایی است، قابل بخشش و قبول نیست.» او در انتها گفت:« از صدا و سیما تشکر می کنم که آنتنش را در اختیار اتفاقات این بازی قرار داد و این باعث شد آلام مردم کم شود اما این نوع برگزاری توهین به شعور و درک مردم بود.»


استیضاح بعد از ماه رمضان


اما احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت و گو با خبرگزاری فارس در رابطه با اتفاقات گفت:« استیضاح مسعود سلطانی‌فر در اولین هفته کاری مجلس بعد از ماه مبارک رمضان اعلام وصول می‌شود. بنا بود پیش از تعطیلات جلسات علنی مجلس در ماه مبارک رمضان استیضاح وزیر ورزش و جوانان اعلام وصول شود اما با توجه به اینکه جلسات مجلس دو هفته تعطیل است اگر این اعلام وصول انجام می‌شد هفته آینده به منظور برگزاری جلسه استیضاح باید جلسات مجلس برگزار می‌شد.»


او همچنین ادامه داد:« بر همین اساس استیضاح وزیر ورزش و جوانان در جلسات مجلس قبل از تعطیلات اعلام وصول نشد و بنا شد تا در اولین هفته کاری مجلس بعد از ماه مبارک رمضان طرح استیضاح وی اعلام وصول شود.»


با متخلفان برخورد شود


محمدرضا تابش نایب رئیس و رئیس فراکسیون ورزش مجلس نیز در این رابطه گفت:« باید با متخلفان حواشی مسابقه فینال جام حذفی برخورد شود.» او همچنین اعلام کرد که حواشی این مسابقه بعد از تعطیلات در فراکسیون ورزش مورد بررسی قرار می گیرد.» موسوی لارگانی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه گفت:« حوادث به وجود آمده در میادین فوتبال به ویژه در چند بازی آخر لیگ برتر، لیگ دسته اول و جام حذفی منجر به آن شد که نمایندگان مجلس در استیضاح وزیر ورزش و جوانان با جدیت بیشتری این موضوع را دنبال کنند.»

دیدگاه‌ها