کد خبر : 1615275 | 12 خرداد 1398 ساعت 12:05 | 3.7K بازدید | 0 دیدگاه

دو دروازه‌بان و تفاوتی از زمین تا آسمان

آلیسون، کاریوس نبود؛ لیورپول قهرمان شد

یکی از جالب‌توجه‌ترین تفاوت‌های فینال سال گذشته لیگ قهرمانان اروپا و فینال دیشب مادرید تفاوت عملکرد دو دروازه‌بان لیورپول در این دو فینال بود: لوریس کاریوس و آلیسون بکر.

آلیسون، کاریوس نبود؛ لیورپول قهرمان شد

به گزارش "ورزش سه"، دوازده ماه پیش زمانی که داور مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا در سوت پایان بازی دمید، دروازه‌بان لیورپول، لوریس کاریوس زانو زد، گویی دنیا روی سر او خراب شده بود. آن شب کل دنیا شاهد بود که کاریوس چطور با اشتباهات فاحش، تیمش را نابود کرد تا لیورپول نتواند ششمین جام اروپایی خود را به خانه ببرد.

 

1410242

 

اشتباهات کاریوس برای مرسی‌سایدی‌ها آنقدر تلخ بود که پیش از آنکه حتی یک بازیکن لیورپول به سمت کاریوس زانو زده برود تا دلداری‌اش بدهد، چند بازیکن رئال مادرید خود را به او رساندند و سعی کردند دروازه‌بان مغموم لیورپول را دلداری دهند.

 

اما دیشب با گذشت یک سال از آن شب تلخ برای قرمزهای آنفیلد، درون دروازه این تیم تفاوتی به چشم می‌خورد که واقعاً حیرت‌انگیز بود. شبی که رویای ششمین قهرمانی اروپایی لیورپول به واقعیت پیوست شب درخشش سنگربان برزیلی این تیم بود.

 

بر خلاف سال گذشته، زمانی که سوت پایان بازی به صدا درآمد اولین کسی که بازیکنان لیورپول به سراغش رفتند تا در آغوشش بگیرند، دروازه‌بان تیم، آلیسون بکر بود. صحنه‌ای که از دید گزارشگر انگلیسی بازی پنهان نماند تا بگوید:" جالب اینجا است که اکثر بازیکنان لیورپول به سرعت به سمت دروازه‌بان تیم آلیسون می‌دوند تا شادی‌شان را با او قسمت کنند چرا که می‌دانند عملکرد او به خصوص در نیمه دوم چه نقش مهمی در قهرمانی لیورپول داشت".

 

1410444

 

1410445

 

لیورپول دیشب در حالی تاتنهام را 2-0 شکست داد که قرمزها تنها سه بار روی دروازه تاتنهام موقعیت گلزنی ایجاد کردند ولی تاتنهامی‌ها هشت موقعیت گلزنی روی دروازه آلیسون بوجود آوردند.

 

سال گذشته هنوز چند روزی از فینال کیف نگذشته بود که رسانه‌های انگلیسی با شایعاتی درباره جدایی قریب‌الوقوع کاریوس از لیورپول پر شده بود. کاریوس به سرعت به حاشیه رانده شد و لیورپول با پرداخت 65 میلیون یورو به باشگاه رم، سنگربان برزیلی این تیم، آلیسون بکر را به خدمت گرفت.

 

1410239

 

مبلغ پرداختی به رم آنقدر سنگین بود که حتی گروهی از لیورپولی‌ها دست به اعتراض زده و گفتند پرداخت چنین مبلغی برای جذب یک دروازه‌بان منطقی نیست. اما حدود یک سال زمان لازم بود تا همه متوجه شوند تصمیم لیورپولی‌ها برای جذب آلیسون ارزشش را داشت.

 

آلیسون بکر برزیلی دیشب در مادرید هشت سیو داشت و با یک کلین‌شیت دیگر نقش بسیار مهمی در پیروزی تیمش بازی کرد. آلیسون 26ساله که امسال دستکش طلایی لیگ برتر را به خود اختصاص داده در طول فصل یکی از ستونهای موفقیت تیم یورگن کلوپ بوده و تصور اینکه لیورپول بدون وجود او می‌توانست فصل را اینچنین موفق به پایان برساند دشوار است.

 

1410243

 

از فصل 2003-2004 تا کنون هیچ دروازه‌بانی نتوانسته بود در فینال لیگ قهرمانان اروپا این تعداد سیو انجام دهد. البته ادوین فن در سار در سال 2011 هشت سیو به نام خود ثبت کرد ولی در همان بازی سه گل دریافت کرد تا امروز نامش در این آمار در کنار آلیسون بکر قرار نداشته باشد.

 

اما همانطور که کلوپ دیشب اشاره کرد نقش آلیسون در قهرمانی لیورپول تنها به درخشش او در بازی دیشب خلاصه نمی‌شود. کلوپ به درستی به یاد لیورپولی‌ها آورد که اگر آلیسون در بازی مقابل ناپولی در آخرین لحظات دروازه تیمش را نجات نداده بود کار اصلا به اینجاها نمی‌رسید و ماجراجویی اروپایی مرسی‌سایدی‌ها چند ماه پیش به پایان رسیده بود.

دیدگاه‌ها