کد خبر : 1612625 | 29 اردیبهشت 1398 ساعت 19:02 | 982 بازدید | 0 دیدگاه

نوروزی: فدراسیون کشتی ارث پدری کسی نیست

چطور بعد از تغییرات یاد مهندسی انتخابات افتادند؟

قهرمان المپیک لندن گفت: آنطور که من می دانم نعمتی فقط آمده یک انتخابات بدون حاشیه و بیطرف را برگزار کند.

چطور بعد از تغییرات یاد مهندسی انتخابات افتادند؟

به گزارش "ورزش سه"، امید نوروزی که تا چند ماه قبل هم سودای بازگشت به تشک کشتی را داشت، در نهایت تصمیم گرفت به دوران قهرمانی خود با همان خاطرات شیرین از المپیک لندن و 2 مدال جهانی پایان دهد. قهرمان سابق کشتی فرنگی ایران که مربی سابقش این روزها در راس تیم ملی قرار گرفته، دغدغه های زیادی نسبت به آینده کشتی ایران داشته و دارد. 


نوروزی که گویا مثل خیلی از اهالی کشتی تنش‌های این روزهای انتخابات ناراحتش کرده، در این باره به "ورزش‌سه" گفت: من به عنوان یک عضو کوچک از خانواده کشتی تاسف می‌خورم که چرا باید یک پست رییس فدراسیونی آنقدر مهم باشد که تمام مسائل اخلاقی را زیر پا بگذاریم و برای یک صندلی همه چیز را به هم بریزیم. توقع از بزرگان کشتی این است که همه کنار هم باشند تا با تعامل صددرصدی کسی که لایق و شایسته این کار هست، بتواند سروسامانی به وضعیت کشتی بدهد. 


وی افزود: این روزها رفتاری از برخی از کاندیداها می‌بینم که در شان و منزلت کشتی نیست. کشتی ورزش پهلوانی، اخلاق مداری، گذشت و مروت است. برخی با صحبت ها و رفتارهای خود با آبروی هزار ساله کشتی بازی می کنند. منطق انتخابات این است هر کسی که کاندیدا شده، در سکوت رزومه خودش را به اعضای مجمع ارائه دهد. اعضای مجمع هم آنقدر کاربلد هستند که می دانند چه کسی به درد کشتی می خورد و می توانند انتخاب درستی داشته باشند. 


قهرمان المپیک لندن در ادامه عنوان کرد: رفتاری که بعضی از این اقایان پرمدعا دارند، برای من جای سوال دارد. مگر حدود 7 سال فدراسیون با تمام متعلقاتش برای اولین بار در تاریخ کشتی ایران با 350 میلیارد بودجه در اختیار آقای خادم و نیروهایش نبود؟ فدراسیون کشتی ارثیه پدری کسی نیست. این رشته چند هزار کشتی گیر، مربی و قهرمان را در دل خودش جای داده و مختص یک یا دو گروه نیست. از شمال ایران تا جنوب همه مردم کشتی را دوست دارند و صاحبان این رشته محسوب می شوند. البته در نهایت این مجمع است که برای آینده کشتی تصمیم می گیرد. 


نوروزی در ادامه بیان داشت: تا دیروز که رسول خادم رییس بود یا وقتی بنی‌تمیم که از دوستان من است، سرپرست فدراسیون شد، کسی نمی خواست انتخابات را مهندسی کند، اما حالا که سرپرست و دبیر فدراسیون تغییر کردند، این داستان ها را راه انداختند. این تهمت ها چیست؟ من دیدم حتی به سرپرست فدراسیون توهین شده، اما باید بگویم نعمتی در مجلس جایگاه کوچکی ندارد که بخواهد به کشتی بیاید. او از خانواده کشتی بوده و علاقه مند به این رشته است. آنطور که من می دانم نعمتی فقط آمده یک انتخابات بدون حاشیه و بیطرف را برگزار کند. 


وی در پایان افزود: برخی کاندیداها کاری نکنند خدایی ناکرده چهره زیبای کشتی بین مردم با رفتار زشت آنها شکل زشت و تیره‌ای به خود بگیرد. این آقایان فکر می‌کنند فقط خودشان مدیر و قهرمان بودند؟ کشتی جای این ناجوانمردی‌ها و تهمت زدن‌ها نیست.

دیدگاه‌ها