کد خبر : 1625659 | 01 مرداد 1398 ساعت 12:24 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

برای راه اندازی VAR در لیگ برتر

فدراسیون فوتبال یک شرکت داخلی به فیفا معرفی کرد

با برپایی کلاس آموزشی کمک داور ویدئویی در ایران رسما جرقه استفاده از این تکنولوژی در بازی های باشگاهی زده شد.

فدراسیون فوتبال یک شرکت داخلی به فیفا معرفی کرد

به گزارش "ورزش سه"، شاید در شروع نوزدهمین دوره لیگ برتر شاهد حضور VAR در بازی ها نباشیم اما با گذشت زمان مقدمات استفاده از این تکنولوژی در بازی های لیگ برتر مهیا خواهد شد. نکته جالب اینکه فدراسیون فوتبال برای پایین آوردن کاهش هزینه های بکارگیری از این سیستم یک شرکت داخلی را به فیفا معرفی کرده است. در صورتی که شرکت مورد نظر مجوز فیفا کسب کند این سیستم در فوتبال ایران بومی خواهد شد.

 

هدایت الله ممبینی، رییس کمیته داوران در این باره می گوید:« چندین شرکت مجوز اجرای این پروژه را از فیفا دریافت کرده‌اند. با توجه به شرکت خاص کشور ما و این که به تولید ملی توصیه شده است، چند شرکت داخلی در این فراخوان شرکت کردند و یکی را دوستان انتخاب کردند که می‌تواند این پروژه را انجام دهد. امیدوارم یک شرکت داخلی بتواند این مجوز را بگیرد. توانمندی این شرکت را فیفا و بورد بین‌المللی تایید می‌کند.»

 

رییس کمیته داوران امروز هم چنین در خصوص زمان بکارگیری از این سیستم در بازی های داخلی گفت: «VAR یک پروتکل دارد که ما از اولین کشورهایی هستیم که در هیات رییسه مصوب کردیم این سیستم در ایران راه‌اندازی شود. این پروتکل کمی زمان‌بر است. باید مرحله به مرحله جلو برویم تا اگر مورد موافقت فیفا قرار گرفت، در نهایت مجوز به فدراسیون ایران داده شود تا بتوانیم از آن در لیگ داخلی استفاده کنیم.اجرای این سیستم به کمیته مسابقات هر کشور بستگی دارد. بعد از گرفتن مجوز، سازمان لیگ است که باید تایید و مشخص کند که در چه فصلی از آن استفاده شود.»

دیدگاه‌ها