کد خبر : 1534018 | 05 تیر 1397 ساعت 23:30 | 96.5K بازدید | 0 دیدگاه

نجات آلبی سلسته به کمک کرواسی؛

آرژانتین 2- نیجریه 1؛ مسی در جام جهانی ماند

تیم ملی آرژانتین با گلی که مارکوس روخو در دقایق پایانی زد و به لطف عدم پیروزی ایسلند موفق شد از مرحله گروهی جام جهانی بالا برود.

آرژانتین 2- نیجریه 1؛ مسی در جام جهانی ماند

به گزارش "ورزش سه"، تساوی در نخستین بازی جام جهانی برابر ایسلند و شکست 3 بر صفر مقابل کرواسی، شروع ناامید کننده‌ای برای لیونل مسی و یارانش بود ولی آنها امشب که به مصاف نیجریه رفتند، امیدوار به پیروزی بودند تا در کنار عدم پیروزی ایسلند در مسابقه همزمان برابر کرواسی، بتوانند از حذف نجات پیدا کنند و به مرحله یک هشتم نهایی برسند.
لیونل مسی در دقیقه 14 آرژانتین را پیش انداخت و نیمه اول با تساوی یک بر صفر به سود آلبی سلسته به پایان رسید ولی پنج دقیقه پس از شروع نیمه دوم، نیجریه از روی نقطه پنالتی توسط ویکتور موزس گلزنی کرد تا مثل ابتدای مسابقه، آرژانتین در آستانه حذف قرار داشته باشد ولی حملات یاران مسی بالاخره نتیجه داد و آنها در دقیقه 86 روی ارسال مرکادو و شوت مارکوس روخو به گل رسید تا از سوی دیگر با توجه به برتری 2 بر یک کرواسی برابر ایسلند، به‌عنوان تیم دوم گروه D به مرحله حذفی راه پیدا کند.


جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه D
سه‌شنبه: 97/04/05 ؛ ساعت 22:30
استادیوم: سن پترزبورگ/ تماشاگر: 64468 نفر
داور: جونیت چاکر(ترکیه)؛ کمک‌ها: باهاتین دوران، طارق اونگون و بیورن کویپرس(هلند)/ کمک داور ویدئویی: دنیل اورساتو(ایتالیا)

 

اخطار:

لئون بالوگان(32) میکل(90) از نیجریه

خاویر ماسکرانو(49) اور بانگا(64) لیونل مسی(4+90) از آرژانتین

 


تیم ملی آرژانتین


فرانکو آرمانی، نیکولاس اوتامندی، مارکوس روخو، گابریل مرکادو، نیکولاس تالیافیکو(80- سرخیو آگوئرو)، خاویر ماسکرانو، اور بانگا، انزو پرز(60- کریستین پاوون)، آنخل دی‌ماریا(72- ماکسیمیلیانو مسا)، لیونل مسی و گونسالو ایگواین.
سرمربی: خورخه سامپائولی

 

1314491


تیم ملی نیجریه


رانسیس اوزوهو، لئون بالوگان، ویلیام اکونگ، کنت اومرو(90- الکس ایوبی)، جان اوبی میکل، اوگنکارو ایتبو، ویلفرد اِن‌دیدی، ویکتور موزس، برایان ایدوو،احمد موسی(2+90- سیمئون انوانکو) و کلچی ایهه‌ناچو(46- اودیون ایگالو).
سرمربی: گرنوت روا

 

1314492


شرح گل


آرژانتین 1 - نیجریه 0 (دقیقه 14: لیونل مسی): پاس بلند عالی اور بانگا از میانه زمین به پشت مدافعان نیجریه را لیونل مسی با یک کنترل توپ عالی، حرکت به سمت دروازه و شوت روی پای راست محکم و با دقت تبدیل به گل اول آرژانتین کرد.

 

1314489

 

آرژانتین 1 - نیجریه 1 (دقیقه 50: ویکتور موزس): پنالتی اعلام شده به سود نیجریه را موزس به سمت راست دروازه و خلاف جهت آرمانی زد تا گل تساوی را به ثمر رساند.

 

1314503

 

آرژانتین 2 - نیجریه 1 (دقیقه 86: مارکوس روخو): سانتر دقیق و عالی مرکادو از جناح راست زمین را مارکوس روخو پیشتاخته بدون معطلی و با ضربه بغل پا تبدیل به گل دوم آرژانتین کرد.

 

بهترین بازیکن


آرژانتین در حالی توانست به سختی از سد نیجریه عبور کند که هیچ یک از بازیکنان این تیم نمایش چندان درخشانی نداشتند ولی با این وجود لیونل مسی باز هم ستاره تیمش بود که با دریبل‌های زیاد و پاس‌های در عمق خود خطرساز شود و یک گل زیبا هم بزند تا بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد.


اتفاق ویژه


آرژانتین که چهار سال قبل به نایب قهرمانی در جام جهانی برزیل رسیده بود و یکی از مدعیان اصلی رقابت‌های 2018 به شمار می‌رفت، بعد از یک تساوی و یک باخت بالاخره امشب موفق شد نخستین پیروزی خود را برابر نیجریه جشن بگیرد و از سوی دیگر لیونل مسی در سومین دیدار مرحله گروهی گل اول خود را بزند تا به مرحله یک هشتم نهایی برسند.

 


لحظات حساس

 


دقیقه 8: شوت پای چپ تالیافیکو روی پای او جفت و جور نشد و به اوت رفت.
دقیقه 9: شوت محکم احمد موسی به شکل خطرناکی از روی دروازه آرژانتین عبور کرد و راهی اوت شد.
دقیقه 28: پاس در عمق زمینی عالی مسی به ایگواین  را اوزوهو زودتر از مهاجم آرژانتینی دفع کرد تا خطر از روی دروازه نیجریه دور شود.
دقیقه 34: ضربه ایستگاهی تماشایی مسی با عبور از کنار دیوار دفاعی نیجریه با واکنش عالی اوزوهو و در ادامه برخورد به تیرک عمودی دروازه تبدیل به گل نشد تا مسی فعلا دبل نکرده باشد.

دقیقه 3+45: ارسال ایهه‌ناچو از سمت راست میانه زمین با ضربه پشت سر ایدوو همراه شد که جمع کردن توپ آرمانی را به دردسر نیانداخت.

دقیقه 49: بعد از توپ ارسالی از کرنر سمت چپ زمین، ماسکرانو در تیرک اول روی بالوگان خطا کرد که چاکر، داور مسابقه در صحنه مشکوکی اعلام پنالتی به سود نیجریه کرد.

 

1314502

 

دقیقه 59: فرار احمد موسی از سمت چپ زمین فرار سریعی داشت و به زیبایی ماسکرانو را جای گذاشت ولی پاس کات‌بک او را مدافعان آرژانتین دفع کردند.

دقیقه 71: احمد موسی بعد از یک لایی چشم‌نواز و عبور از مرکادو، در عرض پاس داد که ایگالو توپ را رها کرد تا موقعیت خوب شوت‌زنی برای ان‌دیدی فراهم شود ولی ضربه روی پای او از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از روی تیرک افقی دروازه آرژانتین به بیرون رفت.

دقیقه 75: ضد حمله سریع نیجریه از سمت چپ باز هم توسط احمد موسی ترتیب داده شد که ارسال او را ماسکرانو با تکل بلند زد ولی در ادامه توپ را مارکوس روخو با سر زد، بعد به دستان او برخورد کرد و شوت سر ضرب ایگالو به خطرناک‌ترین شکل ممکن از کنار دروازه آرژانتین عبور کرد؛ در این صحنه چاکر با وجود بازبینی ویدئویی، برای نیجریه اعلام پنالتی نکرد.

دقیقه 81: ایگواین بهترین فرصت برای باز کردن دروازه نیجریه را داشت ولی شوت او از محوطه جریمه با اختلاف زیادی به اوت رفت.

دقیقه 83: آرمانی با واکنشی عالی ضربه ایگالو در موقعیت تک به تک را مهار کرد.

دقیقه 84: ضربه آزاد بازیکنان نیجریه به تور کنار دروازه آرژانتین برخورد کرد تا همچنان بازی با تساوی یک بر یک دنبال شود.

 

1314490

 

در حاشیه

 


* آرژانتین با پنج تغییر در ترکیب نسبت به بازی اخیرش برابر کرواسی امشب به مصاف نیجریه رفته که فرانکو آرمانی، اور بانگا، انزو پرز، آنخل دی‌ماریا و ایگواین به جای ویلفرد کابایرو، ادواردو سالویو، مارکوس آکونا، ماکسیمیلیانو مسا و سرخیو آگوئرو بازی می‌کنند.
* پیروزی تیم ملی نیجریه در مسابقه اخیرش برابر ایسلند موجب شده هیچ تغییری در ترکیب این تیم در بازی امشب شاهد نباشیم.
* لئون بالوگان، مدافع نیجریه در دقیقه 32 خطای خطرناکی روی پای دی‌ماریا که در موقعیت تک به تک قرار داشت، مرتکب شد ولی داور ترکیه‌ای فقط خطا گرفت و یک کارت زرد به او داد تا با اعتراض آرژانتینی‌ها مواجه شود.

* دیگو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین همانند دو مسابقه گذشته این تیم در جام جهانی امشب هم در ورزشگاه حضور دارد که خوشحالی جالب توجهی هم بعد از گل مسی انجام داد.
* خاویر زانتی، مدافع سابق فوتبال آرژانتین در ورزشگاه سن پترزبورگ حضور دارد.

* گل اول آرژانتین به نیجریه، صدمین گل جام جهانی 2018 بود که توسط لیونل مسی به ثمر رسید.

 

1314493

دیدگاه‌ها