کد خبر : 1595688 | 11 اسفند 1397 ساعت 16:22 | 35.2K بازدید | 0 دیدگاه

شهر جده و اتفاق تلخ تاریخی؛

سقوط آزاد الاتحاد به قلب محمد بن سلمان!

تیم الاتحاد عربستان که یکی از پرافتخارترین باشگاه های عربستان است، فصل کابوس واری را سپری می کند و تنها 8 بازی برای نجات خود فاصله دارد.

سقوط آزاد الاتحاد به قلب محمد بن سلمان!

به گزارش "ورزش سه"، لیگ حرفه ای عربستان همچون لیگ برتر ایران با 16 تیم برگزار می شود. در عربستان تیم هایی نظیر الهلال، الاهلی، الاتحاد و چند تیم دیگر همواره به عنوان مدعیان جدی و سنتی قهرمانی شناخته می شوند اما این فصل، تیم الاتحاد به دور از تیم های بالای جدول قرار گرفته و حالا در آستانه سقوط به لیگ دسته پایین تر موسوم به لیگ شاهزاده بن سلمان است!

 

اکنون تیم الاتحاد با یک بازی بیشتر نسبت به تیم الفیحا، در رده چهاردهم قرار دارد و در 22 هفته اخیر تنها 16 امتیاز کسب کرده است. تیم بالاتر از الاتحاد، الباطن یکی از تیم های ناشناخته لیگ عربستان است که 18 امتیاز کسب کرده و در صورت پیروزی در دیدار پیش رو، اختلاف امتیازش را با زرد و مشکی پوشان جده به 5 امتیاز خواهد رساند.

 

1386824

 

شب گذشته الاتحادی ها دربی شهر جده را مقابل الاهلی برگزار کردند و امیدوار بودند با غلبه بر تیم همشهری، هم از ته جدول جدا شوند و هم درد هوادارانشان را التیام بخشند. آن ها تا آستانه رسیدن به این هدف نیز پیش رفتند و با گل دقیقه 70 رومارینیو پیش افتادند اما قیچی برگردان حیرت انگیز عمر سوما باعث شد تا شاگردان «خوزه لوییز سیه‌را» بازهم از رسیدن به برد باز بمانند.

 

الاتحاد که فصل را با پیروزی در بازی های دوستانه آغاز کرد و هواداران پرتعدادش را به فصلی درخشان امیدوار کرد، در سوپرجام به عنوان قهرمان جام حذفی مقابل الهلال شکست خورد و این آغازی بر تیره روزی های این تیم بود. زردومشکی پوشان برای رسیدن به اولین برد در لیگ حرفه ای عربستان 13 هفته صبر کردند و تا اینجای فصل از رده چهاردهم پایین نیامده اند. باتوجه به قوانین لیگ عربستان هر فصل 3 تیم به صورت مستقیم به لیگ یک سقوط می کنند و یک تیم هم به پلی آف می رود.

 

1386825

 

نتایج ضعیف «باشگاه مردم (لقب الاتحاد)» در حالی رقم خورده که آن ها بازیکنان سرشناس بسیاری را در ترکیب دارند. در ابتدای فصل آن ها ژوناس را از فلامینگو به خدمت گرفتند، کریم الاحمدی را از فاینورد خریدند، رومارینیو را با قیمتی نجومی از الجزیره جدا کردند و خریدهای بی شمار دیگری را هم داشتند اما در نهایت نتیجه این ریخت و پاش ها چیزی جز باخت های فاجعه بار نبود.

 

الاتحاد، نماینده عربستان در لیگ قهرمانان این هفته به مصاف الریان خواهد رفت. آن ها همچنین الوحده و لوکوموتیو را پیش رو دارند و امیدوارند حداقل در رقابت های آسیایی به نتایج مطلوب برسند. کمتر هوادار ایرانی است که برد و باخت نمایندگان ایران برابر الاتحاد را فراموش کند؛ تیمی که از 2 قهرمانی متوالی حالا به جایی رسیده که احتمال دارد به لیگ شاهزاده بن سلمان سقوط کند!

 

1386826

دیدگاه‌ها