کد خبر : 1611677 | 25 اردیبهشت 1398 ساعت 13:26 | 19K بازدید | 0 دیدگاه

فلافل خوری با شیمبا در لشگرآباد اهواز؛

اینجا همه چیز برزیلی است؛ تکنیک، چهره ها، آب و هوا

گفت و گوی صمیمانه با مهاجم برزیلی گلزن تیم فولاد، یکی از بخش های جالب برنامه فوتبال برتر بود. شیمبا از خوزستان و برزیل تا غذاهای مورد علاقه اش صحبت کرد.

اینجا همه چیز برزیلی است؛ تکنیک، چهره ها، آب و هوا

به گزارش ورزش سه، شب گذشته در برنامه فوتبال برتر، آیتمی پخش شد از یکی از بهترین بازیکنان این فصل لیگ ایران. یک مهاجم خارجی که دوام زیادی در لیگ برتر داشته و حالا در هفتمین فصل حضورش در این لیگ، مثل چند سال پیش باز هم در کورس آقای گلی است.

 

گپ و گفت با شیمبا از یک محله در شهر اهواز و خوردن غذای بومی جنوبی شروع شد. این برزیلی دوست داشتنی که علاقه زیادی به فلافل های لشگر آباد دارد، با بیان حس خوبی که از این محله می گیرد، حرف هایش را آغاز کرد:


هفته ای دو بار با دوستم بهروز عباسی به لشگر آباد می آیم. اینجا منطقه خیلی خوبی است و هر بار می آیم، روحیه ام عوض می شود.

 

او از شعارهای فولادی ها دوتا را خوب بلد است. یکی «خوزستان، برزیلته» و دیگری «اهواز بیقراره، شیمبا باید گل بزنه»


سپس نوبت به معرفی کلی شیمبا رسید:

 

من، لوسیانو پریرا مندز هستم. 35 سال دارم و متاهل هستم. 2 فرزند دارم. یک دختر 16 ساله به نام دتیسیا و یک پسر 5 ساله به نام لوکاس. همسرم تلما است که از هجده سالگی با هم ازدواج کردیم و همیشه در تمام این سالها همراه و کمک من بوده است.

 

ماجرای آمدن به ایران؟

 

زمانی که به ایران آمدم، از چند کشور از جمله پرتغال هم پیشنهاد داشتم. برای یک فوتبالیست برزیلی که می خواهد لژیونر شود، رقم قرارداد خیلی مهم است. پیشنهاد ایرانی هم برای من خیلی خوب بود.

 

حضور قطبی در فولاد؟

 

وقتی آقای قطبی آمدند، نه تنها من، بلکه شرایط کل تیم خوب شد. او تیم را یکدل کرد و بچه ها را دور هم جمع کرد. آقای قطبی با بچه ها به صورت انفرادی بعد از هر تمرین صحبت می کرد. من هم مستثنی نبودم. مسائلی را به من گوشزد کرد که در زندگی فوتبالی ام خیلی کمک کرد. از همین بابت می توانم بگویم من مدیون آقای قطبی هستم، با اینکه خیلی سال است فوتبال بازی می کنم، اما چیزهای جدیدی به من یاد داد.

 

رمز موفقیت در گلزنی؟

 

به عنوان یک فوتبالیست وظیفه می دانم که خودم را در وضعیت گلزنی قرار بدهم. این باعث می شود من همیشه در کورس آقای گلی قرار بگیرم

 

خوزستان با برزیل چه شباهت هایی دارد؟

 

مردم خوزستان خونگرم هستند، مثل مردم برزیل. آب و هوای اینجا هم خیلی نزدیک به برزیل است. فوتبال اهالی اینجا هم که مانند برزیل تکنیکی است و قیافه مردم هم شبیه آنجا است.

 

غذای مورد علاقه؟

 

قرمه سبزی – ماهی شوریده

 

انتخاب از بین فلامنگو ، واسکودوگاما و سائوپائولو؟

 

واسکودوگاما

 

شعارشان چیست؟

 

واسکودوگاما، تیم کامبک ها.

دیدگاه‌ها