کد خبر : 1617506 | 23 خرداد 1398 ساعت 23:51 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

ترمیم آبی و اناری ها با دی یونگ و گریزمان

بارسلونا 20-2019 چه شکلی خواهد بود؟

پس از یک پایان ناامیدکننده در فصل قبل، ارنستو والورده به دنبال ایجاد تحول در تیمش است.

بارسلونا 20-2019 چه شکلی خواهد بود؟

به گزارش "ورزش سه"، غول های کاتالان اگرچه به راحتی قهرمان لالیگا شدند، ولی حذف ناباورانه از لیگ قهرمانان با آن کامبک تاریخی لیورپول و شکست در برابر والنسیا در فینال کوپا دل ری شیرینی این قهرمانی را به کام آنها تلخ کرد و احتمالا این ناکامی ها باید دلیلی باشد تا منتظر تغییرات زیادی در ترکیب بارسلونا باشیم.

با ماندنی شدن والورده، بارسلونا می خواهد با تمام قدرت در پنجره نقل و انتقالات این فصل حضور داشته باشد. تا بدین جا حضور فرانکی دی یونگ در ترکیب فصل آینده آنها قطعی شده و چند بازیکن دیگر هم به آنها لینک شده اند.

اگر بلوگرانا بتواند اهداف خود را این تابستان عملی کند، احتمالا هواداران آنها فصل آینده یک ترکیب رویایی را در نیوکمپ مشاهده کنند.

 

دروازه بان: مارک آندره ترشتگن

 

1412779

 

با وجود اینکه بارسلونا نتوانست حماسه سه گانه خود را تکرار کند، ولی برخی از ستاره های این تیم از بهترین های اروپا در فصل گذشته بودند که بدون شک ترشتگن یکی از این بازیکنان بوده است.

این دروازه  بان آلمانی با عملکرد باثبات و عالی خود تبدیل به یکی از بهترین های جهان شده و بارسلونا در حالی خیالش از این پست راحت بود که فصل قبل تیم هایی مانند چلسی و لیورپول مجبور شدند هرکدام حدود 70 میلیون پوند برای جذب یک دروازه بان مطمئن هزینه کنند.

ترشتگن اخرین خط دفاعی بارسلوناست و با اطمینان می توان گفت فصل آینده هم پیراهن شماره یک این تیم را به تن خواهد کرد.

 

دفاع راست: نلسون سمدو

 

1412782

 

یکی از سخت ترین کارهای بارسلونا در دو سال اخیر پر کردن جای خالی دنی آلوز برزیلی بوده و در نهایت به نظر می رسد نلسون سمدو می تواند خیال آنها را کمی از این  بابت راحت کند.

این دفاع پرتغالی در سال 2017 با هزینه قابل توجهی به بارسلونا پیوست و در این مدت با حضور سرخی روبرتو کار سختی برای قرارگیری در ترکیب ثابت داشت. ولی روبرتو با عملکرد نوسانی و اشتباهاتش در خط دفاع به نظر می رسد جای خود را در ترکیب والورده از داده و سمدو که این فصل هم در دفاع و هم در حمله بهتر شده دفاع راست فصل آینده بلوگرانا خواهد بود.

 

دفاع وسط: جرارد پیکه

 

1412780

 

پس از یک دهه حضور بسیار موفق، به نظر می رسید شاهد آخرین فصل بازی جرارد پیکه برای بارسلونا باشیم؛ولی پیکه در سن 32 سالگی عملکرد خوبی به خصوص در نیم فصل دوم ارائه کرد و احتمالا جای او در قلب خط دفاع بارسلونا در فصل آینده هم محفوظ باشد.

 

دفاع وسط: کلمان لنگله

 

1412788

 

شاید اگر یک هفته قبل می خواستیم دفاع وسط های بارسلونا در فصل آینده را حدس بزنیم، در کنار جرارد پیکه از ماتیاس ده لیخت هلندی نام می بردیم ولی در چند روز گذشته این بازیکن به علت نداشتن تضمین برای حضور در ترکیب اصلی بارسلونا و علاقه زیاد پاریسی ها برای جذب او به درهای PSG بسیار نزدیک شده است. همین موضوع باعث شده لنگله که فصل قبل هم بازی قابل قبولی ارائه داد، گزینه اصلی دفاع وسط والورده باشد تا فصل آینده هم شاهد زوج پیکه و لنگله در قلب دفاع بلوگرانا باشیم.

 

دفاع چپ: جوردی آلبا

 

1412787

 

جوردی آلبا در فصل 19-2018 با دادن 8 پاس گل ، به عنوان یک مدافع بیشترین پاس گل را در لالیگا داشته و این فصل بهترین فصل او در 6 سال حضورش در کاتالان بوده و به همین علت اهمیت حضور آلبا در بارسلونا از همیشه بیشتر شده است. شاید والورده یک مدافع چپ برای انتخاب دوم خود جذب کند، ولی مطمئناً به جای آلبا در ترکیب اصلی خود دست نخواهد زد.

 

هافبک میانی: فرانکی دی یونگ

 

1412785

 

در حالی که حضور بازیکنانی مانند پیکه تجربه را  به بارسا اضافه می کند  جذب دی یونگ با مبلغ 75 میلیون یورو در میانه فصل قبل نشان می دهد که والورده به دنبال تزریق نیروی جوانی و انگیزه تازه به تیمش است.

دی یونگ که ستون اصلی آژاکس برای کسب دوگانه و رسیدن به نیمه نهایی UCL بود، توانایی خود را به عنوان یک هافبک جنگنده ثابت کرده و با انرژی و تکنیکی که دارد می تواند به یک مهره مهم در ترکیب بارسا تبدیل شود.

 

هافبک میانی: سرخیو بوسکتس

 

1412781

 

جذب دی یونگ انرژی و تکنیک مورد نیاز را  به خط میانی بارسلونا خواهد بخشید ولی بدون تجربه و تسلط بوسکتس، خط میانی آنها کامل نخواهد بود و این بازیکن تعادل لازم به تیم اضافه می کند. کمتر بازیکنی در اسپانیا می تواند به خوبی این هافبک اسپانیایی 30 ساله، با قدرت و تکنیک در میانه میدان بازی کند و همین موضوع جایگاه بوسکتس را در خط میانی بارسا تضمین می کند.

 

هافبک میانی: آرتور

 

1412783

 

بارسلونا برای پر کردن جای خالی دو اسطوره سابق خود یعنی ژاوی و اینیستا، بازیکنان  مختلفی را در این پست قرار داد ولی به نظر می رسد حالا گزینه مورد نظر خود را پیدا کرده اند. با خلاقیت و طراوتی که آرتور در بازی خود دارد، از او به عنوان وارث اینیستا یاد می کنند و احتمالا  با خروج راکیتیچ از این تیم، آرتور هافبک اصلی بارسلونا در فصل آینده خواهد بود.

 

مهاجم: لیونل مسی

 

1412789

 

هرقدر از نبوغ مسی گفته شود، این موضوع تکراری نخواهد شد. بهترین گلزن و پاسور گل فصل قبل لالیگا، یک فصل استثنایی دیگر را در ترکیب بلوگرانا داشت و کاپیتان اول بارسا در فصل 20-2019 خواهد بود.

 

 

 

مهاجم: لوئیز سوارز

 

1412784

 

این مهاجم اروگوئه‌ای شاید در این یکی دو فصل قبل افت کرده باشد و همانند سالهای حضورش در لیورپول بازی نکند، ولی جنگندگی او در خط حمله از یک طرف و رابطه بسیار خوب او با لیونل مسی از طرفی دیگر، دلایلی هستند که احتمالا باز هم شاهد حضور این زوج در ترکیب بارسا باشیم.

 

مهاجم: آنتوان گریزمان

 

1412786

 

احتمالا جذابترین و مهیج ترین نکته، حضور آنتوان گریزمان در ترکیب فصل آینده بارسلونا است. از زمان خروج نیمار، بارسا در پر کردن جای خالی او ناموفق بوده و دمبله و کوتینیو هم نتوانسته اند در کنار مسی و سوارز مثلث موفق همیشگی بارسا را تشکیل دهند. والورده هم به دنبال این است با جذب مهاجم دیگری، فشارها را از روی سوارز که تنها مهاجم مرکزی تیمش است کم کند. گریزمان که جدایی اش را از اتلتیکو مادرید اعلام کرده و احتمالا در روزهای آینده بارسا با فعالسازی بند آزادسازی 120 میلیون یورویی این بازیکن، اطمینان دارد قطعه گمشده خط حمله خود را یافته است.

 

محمد علی عسکری

 

دیدگاه‌ها