کد خبر : 1625225 | 30 تیر 1398 ساعت 11:41 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

گفتگوی رسانه هندی با ملی‌پوش کبدی ایران

بازیکن تیم ملی کبدی ایران شاغل در لیگ هند عقیده دارد این ورزش به مانند والیبال در حال تبدیل شدن به ورزشی محبوب است تا به جایگاه فوتبال و کشتی نزدیک شود.

گفتگوی رسانه هندی با ملی‌پوش کبدی ایران

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایسنا، سایت firstpost نوشت، وقتی فاضل اتراچالی در سال ۲۰۰۵ تصمیم گرفت تا وارد رشته کبدی شود، هیچ کدام از دوستانش از این ورزش شناختنی نداشتند و امکانات آن نیز در ایران بسیار محدود بود. حالا این ورزش جایگاه بهتری در ایران پیدا کرده است. 

 

اتراچالی در ابتدا درباره وضعیت کبدی در ایران گفت: در ایران مردم شناخت زیادی از این رشته نداشتند و بازیهای آن نیز از رسانه ها زیاد پخش نمی شد. فوتبال و کشتی حرف اول را می زنند ولی بعد از موفقیت تیم در بازیهای آسیایی، الان مردم شناخت خوبی از این رشته پیدا کرده‌اند و سوالهای زیادی درباره آن می پرسند. 

 

تا قبل از بازیهای آسیایی جاکارتا، ایران در کبدی همواره بعد از هند قرار داشت ولی بعد از آن توانست به جایگاه نخست آسیا برسد. بازیکن ایرانی در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: در ابتدا همه چیز سخت بود. برای مثال والیبال هم ۷ سال پیش در ایران خیلی شناخته شده نبود ولی بعد از اینکه تیم توانست در چندین جام موفق شود و بازیهای خود را ببرد به جایگاه خوبی رسید و الان مردم همه بازیکنان تیم والیبال را می شناسند. کبدی نیز مسیر والیبال را در ایران طی می کند. 

 

مدافع تیم بمبئی که با بازیهای شجاعانه خود طرفداران زیادی در هند دارد درباره حضور در لیگ این کشور گفت: لیگ حرفه ای هند واقعا شرایط زندگی را تغییر داده است. ما در جام جهانی و بازیهای آسیایی نیز بوده ایم ولی هیچ کدام مثل لیگ حرفه ای هند نبودند. این لیگ باعث شد تا بازیکنان پول خوبی به دست بیاورند و زندگی خوبی داشته باشند. اول که به لیگ هند آمدم قراردادم خوب نبود ولی رفته رفته تلاش کردم تا به این جایگاه برسم. اینجا سطح بازیها بالاست و باعث پیشرفت شما می شود. وقتی شما در جام جهانی این رشته باشید فقط چهار تیم هند، ایران، کره و پاکستان هستند که سطح بالایی دارند ولی در لیگ هند تمام بازیها دشوار و همه بازیکنان سطح بالایی دارند. 

دیدگاه‌ها