کد خبر : 1612565 | 29 اردیبهشت 1398 ساعت 14:11 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

ضعف مشهود سایت سازمان لیگ؛

آیین نامه لیگ برتر و جام حذفی کجاست؟

سایت سازمان لیگ فوتبال ایران آیین نامه لیگ های رده پایه را دارد، اما آیین نامه لیگ برتر و جام حذفی، نه.

آیین نامه لیگ برتر و جام حذفی کجاست؟

به گزارش ورزش سه، در روزهای اخیر صحبت های مختلفی درباره دو مسابقه باقی مانده از فصل 98-97 انجام شده که حاشیه‌های زیادی را هم به دنبال داشته است. پس از اتمام مسابقات لیگ برتر، حالا در سطح اول فوتبال ایران فقط بازی های نیمه نهایی و فینال جام حذفی باقی مانده است.

 

در فاصله 10 روز مانده تا دیدار حساس نیمه نهایی جام حذفی بین سپاهان و پرسپولیس سعید فتاحی اعلام کرده که ظرفیت ورزشگاه نقش جهان در این بازی نصف نصف خواهد بود و تماشاگران هر تیم 50 درصد سکوها را در اختیار خواهند داشت. این مسئله اعتراض شدید سپاهانی ها را به دنبال داشته و آنها با استناد به دیدارهای این فصل و فصول گذشته جام حذفی، معتقدند که باید 90 درصد ورزشگاه نقش جهان در روز دیدار با پرسپولیس در اختیارشان باشد.

 

همچنین بحث های پیرامون انصراف احتمالی داماش از فینال جام حذفی نیز به این مسئله دامن زده بود و گفته می شد که شاید اگر این انصراف قطعی شود، دیدار نیمه نهایی حکم فینال پیدا کند و شرایط میزبانی در آن تغییر کند.

 

همه این حاشیه ها، هر کسی را به این سمت می برد که به آیین نامه رسمی مسابقات جام حذفی رجوع کند و به سادگی دریابد که مسابقه پرسپولیس و سپاهان در نیمه نهایی، و یا دیدار برنده این دو تیم با داماش در فینال، تحت چه شرایطی برگزار خواهد شد.

 

اما شگفت انگیز این است که در سایت رسمی سازمان لیگ، که منبع اصلی فوتبال ایران و آیین نامه مسابقات است، هیچ اثری از آیین نامه رقابت های جام حذفی ایران نیست. نه فقط حذفی، که آیین نامه لیگ برتر فوتبال ایران هم در این سایت وجود ندارد.

 

تنها موردی که با عنوان آیین نامه مسابقات می توان در این سایت پیدا کرد، مربوط به لیگ رده های سنی است که آن هم برای فصل 95-94 بوده و در حال حاضر منبع موثقی به شمار نمی رود.

 

این در حالی است که در تمام نقاط دنیا، برای هر تورنمنتی از قبل از شروع آن، یک آیین نامه از لحاظ نحوه برگزاری و قوانین حاکم بر آن با عنوان Regulation منتشر می شود و تمام ریز و بم آنها تا روز پایانی در این آیین نامه وجود دارد تا هیچ شبهه ای درباره حتی کوچکترین اتفاقات ایجاد نشود.

 

1407084

 

دیدگاه‌ها